شماره روزنامه ۶۰۶۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۴ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۶۴

  • تعلیق تعدیل قیمت خودرو

    دنیای اقتصاد: قیمت‌گذاری خودرو در هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم با بحران روبرو نبوده است. قیمت‌گذاری به دلایلی در دولت سیزدهم به کج‌راهه رفته است که یکی از آن دلایل بی‌برنامگی و تصمیمات خلق‌الساعه در امورات مربوط به خودرو است. ساز ناکوک خودرویی دولت از یک سو منجر به فریز ۱۴ماهه قیمت‌ها شده و از سوی دیگر بر زیان انباشته خودروسازی افزوده است. اما موتور «خرده‌فرمایشات» برای رشد تیراژ و عرضه همچنان روشن است و حتی فرمان تولید یک‌میلیون و ۷۰۰هزار دستگاه خودرو به خودروسازی کشور ابلاغ شده است.
  • پیام ارزی وزارت صمت به خودروسازان

    دنیای اقتصاد: مشکلات ارزی صنایع از جمله خودروسازی همچنان برقرار است، به‌طوری‌که مدیران عامل یکی از شرکت‌های خودروساز در مجمع سالانه که هفته گذشته برگزار شد، تاکید کرد که خودروسازان از ابتدای سال جاری، ارزی دریافت نکرده‌اند. در این زمینه خبرگزاری ایسنا در گزارشی به این موضوع پرداخته و تاکید کرده که وزارت صمت در برنامه ثبت سفارشات ارزی سال ۱۴۰۳ محدودیت‌های ارزی را برای سبد محصولات خودروسازان تعیین کرده است که در صورت اجرایی شدن آن، عملا تعداد زیادی از خودروسازان مجبور به توقف فعالیت خواهند شد.
  • تعرفه واردات کارکرده‌ها از خودروهای نو باید کمتر باشد

    دنیای اقتصاد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر تعرفه واردات خودروهای کارکرده مانند خودروهای نو باشد قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد، باز هم گران است. روح‌الله عباس‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به ابهامات و ایرادات آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: هرچند تصویب این آیین‌نامه اتفاق مبارکی است و در صورت اجرای درست می‌تواند بسیاری از مشکلات بازار خودرو و حتی صنعت را رفع کند، اما این آیین‌نامه دارای ابهامات و ایراداتی است که باید رفع شود تا بتواند اثرگذاری درستی بر این حوزه داشته باشد.
  • آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده قابلیت اجرا دارد

    دنیای اقتصاد: وزیر صمت با بیان اینکه آیین‌نامه تنظیم‌شده برای واردات خودروهای کارکرده بی‌نقص نیست اما قابلیت اجرا دارد، گفت: واردات خودروهای نو، ظرف ۴ ماه سال جاری به حدود ۱۰ تا ۱۱هزار دستگاه رسیده است. عباس علی‌آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره اجرایی بودن آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده گفت: دولت در شرایط فعلی تلاش می‌کند همه موانع را از این مسیر بردارد، خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و این ناشی از ناترازی عرضه و تقاضاست. ما تلاش می‌کنیم عرضه و تقاضا متناسب شود و اولین کار در این مسیر را با واردات خودروهای نو اجرایی کردیم.
  • هوندا با نگاه جدید آمد

    دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی هوندا ظرفیت تولید خودروهای موتور احتراق داخلی در چین را کاهش می‌دهد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر