شماره روزنامه ۶۰۱۸
|

  • پایداری پشت جلیلی نمی‌رود

    دنیای اقتصاد: با اعلام روز هشتم تیرماه به‌عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری، نامزدهای ریاست‌جمهوری یکی پس از دیگری اعلام حضور می‌کنند. در این میان خبرهای رسیده به «دنیای‌اقتصاد» حاکی از آن است که دبیرکل جبهه پایداری تصمیم گرفته است به جای سعید جلیلی در صورت نامزدی پرویز فتاح از او حمایت کند.
  • زوج مذاکراتی دریابان- دیپلمات؟

    دنیای اقتصاد: خبر بازگشت علی شمخانی به پرونده مذاکرات هسته‌ای باعث طرح این سوالات شده که واقعیت خبر منتشرشده چیست؟ آیا واقعا شاهد تحول جدیدی هستیم؟ انتشار این خبر در شرایط کنونی چه معنایی دارد؟ روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با راستی‌آزمایی این خبر، به تحلیل و تبیین ابعاد و زوایای آن پرداخته است. شمخانی از سه ماه گذشته یعنی از اواخر اسفند سال گذشته مسوولیت این پرونده را مجددا بر عهده گرفته است. وی از خرداد۱۴۰۰ رئیس کمیته ویژه هسته‌ای بوده است.
  • ناتو به منطقه ما می‌آید؟

    دنیای‌اقتصاد-سعیده سادات فهری: جو بایدن، رئیس‌‌جمهور آمریکا روز ۲۵ مه‌۲۰۲۴ در مراسم آغاز به کار آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت نیویورک سخنانی درباره گسترش اقدامات ناتو در خاورمیانه مطرح کرد. به گزارش سی‌‌ان‌‌ان، پرزیدنت جو بایدن در سخنرانی آغازین خود در کلاس فارغ‌‌التحصیلان وست پوینت روز شنبه از گسترش ناتو و اقدامات آن در خاورمیانه سخن گفت.در حالی که بایدن در آستانه انتخابات نوامبر از نام بردن از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق یا درخواست رای‌‌دهندگان خودداری کرد، با تاکید بر ارزش‌‌هایی که دموکرات‌‌ها پیشنهاد کرده‌‌اند در خطر هستند، مانند دموکراسی و اتحاد ناتو، تضاد شدیدی با رقیب جمهوری‌خواه خود ایجاد کرد.سخنرانی رئیس‌جمهور در حالی انجام شد که به دلیل حمایتش از اسرائیل در جنگ علیه حماس، پردیس‌‌های دانشگاهی در سراسر کشور را به هم ریخته است.
  • تماس تلفنی با آل‌هاشم مستند شد

    دنياي اقتصاد: صدا‌و‌سیما در برنامه خبری ساعت ۲بعدازظهر یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳، گزارش تصویری از آخرین جزئیات شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را منتشر کرد. در این گزارش برای نخستین‌بار تصاویر تماس تلفنی با خلبان بالگرد ریاست‌جمهوری نشان داده می‌شود. در این تماس که همراهان رئیس‌جمهور با سید طاهر مصطفوی خلبان بالگرد برقرار کردند، نشان داده می‌شود که آقای محرابیان با محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه شهید تبریز گفت‌وگو می‌کند. بنابر این گزارش، پس از این تماس جست‌وجو برای یافتن بالگرد سانحه‌دیده آغاز می‌شود. در این گزارش لحظه به لحظه سفر رئیس‌جمهور از سوی خبرنگار صدا‌وسیما که همراه گروه ریاست‌جمهوری بود، روایت می‌شود. سوالی که در ابتدا مطرح می‌شود، این است: «چرا رئیس‌جمهور زمینی به تبریز نرفت و همراه بالگرد در این شرایط آب‌وهوایی راهی تبریز شد؟» همچنین در این گزارش برای نخستین‌بار تصاویری که تا کنون منتشر نشده به تصویر درآمد.
  • ۵ چهره اصلی برای ریاست‌جمهوری چهاردهم

    دنياي اقتصاد: در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های مختلفی در فضای سیاسی کشور در مورد نامزدهای ریاست‌جمهوری مطرح می‌شود. «دنیای اقتصاد» با سه چهره سیاسی این سوال را به بحث گذاشت که از نظر آنها در سه جریان اصولگرا، اصلاح‌طلب و میانه‌رو کدام چهره‌های شاخص شانس بیشتری دارند و برای انتخاب آنها چه شاخص‌هایی را مدنظر قرار می‌دهند. در این نظرخواهی قالیباف و بذرپاش از اصولگرایان، پزشکیان و عارف از اصلاح‌طلبان و علی لاریجانی از میانه‌روها حائز بیشترین آرا شدند.
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷

    انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و انتخابات هیات رئیسه مجلس روز گذشته در صفحه یک روزنامه‌های کشور نمود داشت‌. از جمله روزنامه هفت صبح با تیتر «تخت گاز در اتوبان رقابت» گزارشی از تغییر وضعیت فضای سیاسی کشور از سوگ به سمت رقابت‌های انتخاباتی نوشت. روزنامه اعتماد نیز تیتر یک خود را «بررسی سناریوهای انتخابات پیش‌رو» برگزید و در گفت‌وگو با کارشناسان از فرصت‌ها و تهدیدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو سخن گفت‌. روزنامه آرمان‌امروز هم یکی از تیتر‌های خود را با عنوان «شمارش معکوس برای رونمایی از مجلس جدید اصولگرایان» به انتخابات هیات رئیسه مجلس اختصاص داد‌. روزنامه خراسان هم تیتر یک خود را «گمانه‌ها برای رئیس‌جمهور نهم» انتخاب کرد.
  • محمد بن‌سلمان به ایران می‌آید؟

    دنیای اقتصاد: روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در گزارشی با اشاره به دعوت محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری ایران از محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای سفر به ایران و طرح پرسش‌هایی درخصوص احتمال چنین سفری، تثبیت روابط تهران و ریاض را راستی‌آزمایی کرده است.
  • کارنامه اقتصادی دولت ناتمام

    دنیای اقتصاد: شهید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان پس از ۳ سال ریاست بر دولت روز یکشنبه بر اثر سانحه هوایی به شهادت رسید. در همین رابطه روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» کارنامه دولت نا‌تمام شهید ابراهیم رئیسی را بررسی کردند.
  • اختلاف اروپا و آمریکا برسر ایران

    دنیای‌اقتصاد: خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از دیپلمات‌‌‌هایی که نامشان را اعلام نکرده، خبر از آن داده است که ایالات متحده و سه متحد اصلی اروپایی‌‌‌اش بر سر اینکه آیا باید در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با جمهوری اسلامی مقابله کنند یا نه، دچار اختلاف‌نظر شده‌‌‌اند. درواقع این بار سه کشور اروپایی خواهان صدور قطعنامه علیه برنامه هسته‌‌‌ای ایران هستند اما آمریکا نمی‌‌‌خواهد این مسیر طی شود. ۱۸ ماه از آخرین باری که شورای حکام قطعنامه‌‌‌ای را علیه جمهوری اسلامی تصویب کرد، می‌‌‌گذرد. در آن قطعنامه از جمهوری اسلامی خواسته شده بود که برای انجام تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که سال‌هاست در جریان است و یافتن منشأ ذرات اورانیوم یافت‌‌‌شده در سه سایت اعلام‌‌‌نشده، فورا همکاری کند.
  • وعده توخالی «بیمه دیابتی‌ها»

    مصوبه شورای عالی بیمه و ابلاغیه آن درخصوص «پوشش بیمه نوار تست قند خون»، هنوز اجرایی نشده است و افراد دارای دیابت در تعقیب و جست‌وجوی «داروخانه‌های مجری مصوبه بیمه» هستند. ماه گذشته برای افراد دارای دیابت نوع یک، پیامکی با محتوای «پوشش بیمه خاص» ارسال شد که حکایت از آن داشت که «نوار تست قندخون تحت پوشش بیمه قرار گرفته است». از آنجا که دیابتی‌های نوع یک لازم است در طول روز حداقل ۵ بار قندخون خود را با نوارهای تست چک کنند، با توجه به تعداد نوارهای موجود در هر بسته، مصرف ماهانه هر فرد دیابتی نوع یک، حداقل ۳ بسته نوار تست قند خون است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر