نتیجه رقابت تیم ملی والیبال ایران مقابل آرژانتین

در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال تیم ملی ایران در اولین دقایق بامداد روز خارجی به مصاف تیم آرژانتین رفت.

ترکیب ایران: محمدطاهر وادی، محمد والی‌زاده زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیلی نژاد، مرتضی شریفی، میلاد عبادی پور، آرمان صالحی

سرمربی: موریس موتا پائز

تیم ملی والیبال ایران در دیدار مقابل آرژانتین لباس سرمه‌ای خود را بر تن کرد، لیبروهای تیم ملی هم قرمزپوش بودند.

همچنین تیم ملی والیبال آرژانتین با لباس سفید مقابل ایران قرار می‌گیرد.

این چهارمین بازی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال است که تاکنون تیم ملی والیبال ایران مقابل تیم‌های صربستان، ایتالیا و کوبا شکست خورده است.

ست اول؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

در این ست بازیکنان آرژانتین خیلی زود توانستند پیش بیافتند و فاصله خودشان را با تیم ایران بیشتر کند، اما در ادامه هماهنگی خوب بازیکنان و سرویس‌های خوب از بازیکنان باتجربه مثل میلاد عبادی‌پور، آیت بازی به سود ایران برگشت. نقطه قوت تیم ملی ایران در این بازی دفاع بود و در نهایت تیم ملی خیلی زود امتیازات از دست رفته را جبران کردند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ در این ست پیروز میدان شد.

ست دوم؛ ۳۱ بر ۲۹ به سود آرژانتین

شروع ست دوم با چندین امتیاز پی در پی برای ایران همراه بود، هماهنگی خوب بازیکنان، سرویس عالی والی زاده و دریافت خوب عبادی‌پور و در نهایت آبشار فوق‌العاده مرتضی شریفی امتیاز را برای ایران ثبت کرد و نتیجه ۵ بر صفر ثبت شد. اما در ادامه بازیکنان آرژانتینی توانستند امتیازات از دست رفته را جبران کنند و بازی پایاپای ادامه پیدا کرد. در یک رالی جذاب و رفت و برگشت توپ خطای بازیکنان آرژانتین اعلام شد و نتیجه ۱۰ بر ۱۰ پیش رفت. بازی هر دو تیم در امتیاز ۱۸ بر ۱۸ پایاپای بود تا اینکه تک دفاع مهدی جلوه و آبشار فوق العاده امین اسماعیلی نژاد دو امتیاز نصیب ایران کرد. مرتضی شریفی در دفاع و آبشار عملکرد فوق العاده‌ای داشت و با یک سرویس مستقیم هم توانست یک امتیاز نصیب ایران کند و در امتیازات پایانی، نتیجه ۲۲ بر ۲۱ به سود ایران پیش برود. پائز در لحظات آخر تقاضای وقت استراحت کرد تا در روند نتیجه‌گیری تیم حریف وقفه ایجاد کند. دفاع خوب بازیکنان ایران امتیاز ۲۴ را برای ایران ثبت کرد و بلافاصله سرمربی آرژانتین تقاضای وقت استراحت داد. در لحظات پایانی هر دو تیم بازی پایاپایی داشتند تا اینکه در نهایت این ست با نتیجه ۳۱ بر ۲۹ به سود آرژانتین به پایان رسید.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران

شروع ست سوم هم برای والیبال ایران امیدوارکننده بود و با کسب چندین امتیاز همراه بود. برخلاف بازی‌های گذشته بازیکنان در این بازی دفاع روی تور خیلی خوبی داشتند و بازی با نتیجه ۹ بر ۶ به سود ایران پیش رفت. در ادامه بازیکنان آرژانتین توانستند با کسب چند امتیاز بر بازی سوار شدند. اما بازیکنان ایران خیلی زود جبران کردند و نتیجه بازی ۱۴ بر ۱۲ به سود ایران شد. در ادامه حضرت پور با یکی از بازیکنان آرژانتین زیر تور جدال لفظی پیدا کرد که از سوی پائز و داور بازی تذکر جدی گرفت. بازیکنان ایران خیلی خوب و هوشیارانه به بازی برگشتند و نتیجه ۱۹ بر ۱۴ به سود ایران شد. دفاع عالی روی تور بازیکنان ایران امتیاز ۲۰ را برای ایران ثبت کرد. بلافاصله سرمربی آرژانتین تقاضای وقت استراحت داد. محمد ولی زاده با آبشار سرعتی خود امتیاز ۲۱ را برای ایران به دست آورد.در ادامه عملکرد خوب بازیکنان ایران باعث شد این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران به پایان برسد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود آرژانتین

شروع ست چهارم با ثبت امتیاز برای ایران همراه بود، بازیکنان ایران در این بازی با درخشش خود توانستند چندین امتیاز کسب کنند و این بازی با برتری ایران ادامه پیدا کرد. اما در ادامه بازی به شکل پایاپای پیش رفت و دو تیم در امتیاز ۱۴ به برابری رسیدند. در ادامه با وجود عملکرد خوب بازیکنان ایران اما آرژانتینی‌ها کار را تمام کردند و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود این تیم به پایان رسید.

ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۳ به سود آرژانتین

امین اسماعیل نژاد با یک آبشار عالی اولین امتیاز را برای ایران ثبت کرد، دومین امتیاز هم برای ایران به دست آمد، اما خیلی زود آرژانتینی‌ها جبران کردند و بازی پایاپای پیش رفت و امتیاز دو تیم به عدد ۶ بر ۶ رسید. در دقایقی از بازی سرمربی تیم آرژانتین به شرایط معترض بود، پس از آن پائز تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه بازیکنان هر دو تیم پایاپای پیش رفتند. میلاد عبادی پور امتیاز سرویس را از دست داد و بازی با نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود آرژانتین ادامه پیدا کرد. در امتیازات پایانی بازی، آرژانتینی‌ها توانستند اختلاف امتیاز را به عدد ۲ برسانند و نتیجه ۱۳ بر ۱۱ پیش برود، پس از آن بلافاصله پائز تقاضای وقت استراحت کرد. مرتضی شریفی امتیاز ۱۲ را برای ایران به دست آورد تا اختلاف یک امتیازی شود، سرمربی آرژانتین هم بلافاصله وقت استراحت گرفت. در امتیازهای پایانی بازی، برتری آرژانتینی‌ها محسوس بود و نتیجه ۱۴ بر ۱۲ پیش رفت. میلاد عبادی پور امتیاز ۱۳ را برای ایران به دست آورد و باز هم سرمربی آرژانتین تقاضای وقت استراحت کرد. آرژانتین خیلی زود به امتیاز ۱۵ رسید و این ست با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به سود آرژانتین به پایان رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.