لطمه به اعتبار اتحادیه اروپا با بی‌اعتنایی اسرائیل به حکم دادگاه لاهه

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله کوتاهی در وبسایت اتحادیه اروپا نوشت که بی‌توجهی به دستورات عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل به ارزش‌های اتحادیه اروپا و جایگاه بین‌المللی آن لطمه می‌زند و موقعیت آن را در مورد مسائل دیگر از جمله جنگ اوکراین تضعیف خواهد کرد.

به گزارش الجزیره، بورل در ادامه مقاله خود نوشت که اگر یکی از طرف‌ها از تصمیم دادگاه راضی نباشد می‌تواند درخواست تغییر رای را ارائه کند، اما نباید آن را نادیده بگیرد.

بورل در انتها خواستار اقدام اتحادیه اروپا در این خصوص شد و نوشت: «زمان آن فرا رسیده است که اتحادیه اروپا در مقابل یک وضعیت فاجعه‌بار با وسعت بی‌سابقه مسئولیت‌های خود را بپذیرد. ما باید اقدام کنیم. اعتبار اخلاقی و سیاسی ما در خطر است». 

گفتنی است، دادگاه لاهه که رکن قضایی اصلی سازمان ملل است، روز جمعه در حکمی صراحتا به اسرائیل دستور داد تا فورا حملات به شهر رفح در جنوب غزه را متوقف کند. با این حال رژیم صهیونیستی به طور واضح این دستور را نادیده گرفته و از روز جمعه تا کنون چندین دور حملات همزمان علیه نقاط مختلف در غزه (از جمله رفح) ترتیب داده است. 

منابع ابتدای روز یکشنبه اعلام کردند که طی ۴ حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و شلوغ در رفح، دست کم ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.