اتحادیه اروپا برای حل بحران غزه پیش‌قدم شد

روزنامه اتریشی "کوریر" در مطلبی نوشت: تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران غزه کمی سرعت گرفته و قرار است در همین راستا وزرای خارجه کشورهای عرب با همکاران اتحادیه اروپا دیدار کنند.

در این میان اگرچه رژیم صهیونیستی درخواست برای صدور حکم بازداشت علیه رهبران خود از طرف دادگاه بین‌المللی لاهه را را یهودستیزانه دانسته و آن را رد می‌کند و همچنان قاطعانه از توقف تهاجم خود امتناع می‌کند، فشار بین‌المللی به طور فزاینده‌ای بر آن تأثیر می‌گذارد.

در حالی که واشنگتن در حال حاضر تنها در پشت صحنه فشار بر رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد، اتحادیه اروپا در تلاش است تا دیپلماسی بحران را دوباره به حرکت درآورد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همین راستا چندین وزیر خارجه از کشورهای خاورمیانه را به بروکسل دعوت کرده است.

شاهزاده فیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی عصر یکشنبه وارد بروکسل می‌شود. در آنجا وی به یک شام دعوت شده است که نه تنها همتایان عرب از مصر تا امارات، بلکه نمایندگان اتحادیه اروپا از جمله الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش نیز در آن حضور دارند.

همین ترکیب روز دوشنبه هم به مذاکرات خود ادامه خواهند داد. وزرای خارجه اتحادیه اروپا شورای خود را برگزار می‌کنند، اما همتایان آنها از خاورمیانه نیز با آن‌ها پشت میز می‌نشینند. یک دستور کار کوتاه رسمی همچنین روشن می‌کند که تمرکز اصلی در این نشست بر بحث در مورد وضعیت نوار غزه خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.