ویدئوی احساسی که رئیس جمهور اوکراین منتشر کرد

رئیس جمهور اوکراین در یک ویدئو خواستار مشارکت مقامات بین‌المللی به خصوص رؤسای جمهور چین و آمریکا در نشست صلح اوکراین در سوئیس شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از مقامات بین‌المللی به ویژه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین خواست تا در نشست صلح اوکراین که قرار است ماه آینده در سوئیس برگزار شود، شرکت کنند.

 این درخواست ناامیدانه در ویدئویی احساسی بیان شده و زلنسکی در آن خواستار حمایت و مشارکت بین‌المللی در نشست صلح شده است. کنفرانس جنگ اوکراین قرار است ۱۵ و ۱۶ ژوئن در شهر «لوسرن» سوئیس برگزار شود و دولت سوئیس به درخواست اوکراین میزبان این رویداد است. 

شایان ذکر است که روسیه شرکت در این نشست را «بی‌فایده» خوانده و حضور بایدن نیز هنوز تایید نشده است. 

زلنسکی در حالی با ناامیدی خواستار شرکت سران کشور‌ها در این نشست شده که پیشروی روسیه در اوکراین ادامه دارد و حملات به شهر «خارکوف» در شرق اوکراین رسیده است. مسکو می‌گوید هدفش از حمله به خارکوف ایجاد یک «منطقه حائل» است تا بتواند از حمله نیرو‌های اوکراینی به مناطق مرزی خود جلوگیری کند. 

مسکو در خصوص احتمال مذاکره برای آتش‌بس می‌گوید هرگز مذاکرات صلح با اوکراین را رد نکرده، اما دوره ریاست جمهوری زلنسکی پایان یافته است و روسیه باید مطمئن شود که طرف او در مذاکرات یک دولت قانونی خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.