هیومیک اسید گرین رویال، راز رشد صد برابری گیاهان شما

رپرتاژ آگهی: انواع کود ها متناسب با گیاهان و اقلیم های مختلف وجود دارند. در این میان، کود هیومیک اسید، کودی  ارگانیک پر کاربرد است که استفاده از آن هیچ محدودیتی نداشته و حتی می توان همزمان با کود های دیگر استفاده شود. در واقع مصرف کود هیومیک اسید هیچ تداخلی با کود های دیگر ندارد.

لازم به ذکر است که این کود را می توان در هر زمان از رشد گیاه استفاده نمود و مصرف آن ارتباطی با سن، نوع و اقلیم گیاه مورد نظر ندارد. از این رو، کود هیومیک اسید یکی از پر مصرف ترین کود ها در زمینه کشاورزی و باغداری محسوب می شود.

عملکرد کود هیومیک اسید

کود هیومیک اسید از چند طریق، تاثیرات بسزایی در افزایش رشد گیاهان می گذارد. از مهم ترین موارد اثر گذاری مثبت این کود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش کیفیت و ساختار کلی خاک: این کود با افزایش مرغوبیت خاک، فضای مناسب برای رشد میکروارگانیسم ها در خاک را فراهم می کند.

حفظ تعادل ph خاک: برای رشد بهتر گیاه حفظ تعادل ph  خاک بسیار اهمیت دارد. رشد گیاه در ph  بیش از حد اسیدی یا قلیایی خاک، مختل می شود. زیرا جذب مواد مغذی توسط ریشه کاهش پیدا می کند. کود هیومیک اسید به حفظ  ph خاک کمک شایانی می کند.

افزایش ظرفیت نگهداری آب: با مصرف کود هیومیک اسید، ظرفیت نگهداری آب در خاک افزایش یافته و رطوبت بیش تری در خاک حفظ می شود. در نتیجه گیاه برای زمان طولانی تری به آب بی نیاز خواهد بود و رشد گیاه سرعت بیش تری پیدا می کند.

کاهش شوری خاک: در پی افزایش بیش از حد شوری خاک، فرسایش و کاهش بازدهی خاک صورت می گیرد. یکی از ارزان ترین و راحت ترین روش ها برای مقابله با افزایش شوری خاک، استفاده از کود هیومیک اسید است. این کود با حفظ رطوبت خاک باعث کاهش شوری خاک می شود.

نحوه استفاده از کود هیومیک اسید

نحوه استفاده از کود هیومیک اسید

کود های هیومیک اسید با افزایش مواد مغذی موجود در خاک، جذب مواد مفید مورد نیاز ریشه را بالا برده و باعث رشد بهتر گیاه می شود. در نتیجه این امر، بهره وری محصول افزایش می یابد. پس نحوه اثر گذاری این کود در ریشه گیاهان است. طرز استفاده از کود هیومیک اسید به این صورت است که حدود 30 سی سی از کود را در بیست لیتر آب حل کرده و در پای نهال اضافه می کنند. ولی، مورد حائز اهمیت در استفاده از این کود، نوع آبیاری گیاه است.

اگر برای آبیاری گیاه از روش غرقابی استفاده می شود، بهتر است که این کود را در مسیر آبیاری ریخته نشود. زیرا باعث رشد علف های هرز و گیاهان مزاحم دیگر می شود. اگر هم از آبیاری با روش قطره ای استفاده می شود، می توان محلول کود را به منبع آب اضافه کرده تا از این طریق با خاک افزوده شود.

نکته مهم در هنگام استفاده از کود هیومیک اسید این است که حین مصرف، از ماسک و دستکش استفاده شود، این کار از تنفس ذرات موجود در کود جلوگیری می کند. با توجه به این که این کود، کودی بی ضرر برای گیاه است، اما در مصرف آن باید استاندارد ها را رعایت کرد. زیرا استفاده غیر معقول و بیش از حد از کود هیومیک اسید، خشکی خاک و در نتیجه آسیب به گیاه و محصول را در پی خواهد داشت.

بهترین زمان استفاده از هیومیک اسید

کود هیومیک اسید از لحاظ ساختار، یک کودی آلی است و کود های آلی منشا طبیعی دارند، یعنی از فضولات گیاهی یا جانوری تشکیل شده اند. بنابراین مصرف این کود ممانعتی ندارد و آسیبی به گیاه نمی زند. اما برای مدیریت اقتصادی و زمان بندی اصولی، بهتر است مناسب ترین زمان مصرف این کود برای گیاه مورد نظر خود را بدانیم و از برنامه ریزی استاندارد برای کود دهی استفاده کنیم.

زمان مصرف این کود در گیاهان مختلف متفاوت است، اما بهترین زمان استفاده از هیومیک اسید برای اکثر گیاهان و درختان  قبل از فصل رشد و بیدار شدن درختان است. در این برهه زمانی، درختان وارد مرحله رشد خود شده و به میزان بالای از مواد مغذی و معدنی نیاز دارند و مصرف این کود می تواند، کمبود های خاک را جبران کند.

برای برخی از درختان زمان خاصی برای کود دهی گیاهان در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال بهترین زمان کود دهی با هیومیک اسید برای درختان بارده، اول فصل بهار است یا برای گیاهان آپارتمانی قبل از جا به جایی گلدانی است. بهتر است برای برنامه زمان بندی اصولی و مناسب با کارشناسان مجرب در این زمینه مشورت صورت گیرد.

ویژگی های کود هیومیک اسید برند رویال نهال

ویژگی های کود هیومیک اسید برند رویال نهال

شرکت رویال نهال، کود هیومیک اسید را با برند گرین رویال عرضه می کند. این کود در بسته بندی های ۵ لیتری و به صورت مایع وجود دارد. درصد خلوص کود هیومیک اسید مایع، بالای ۸۰ درصد است و یک بسته از این کود برای استفاده ۲۰۰ نهال کافی است.

کیفت، بسته بندی مناسب، طریقه حمل و نقل و ارسال، دریافت راهنمایی و پشتیبانی از جمله مواردی هستند که در هنگام خرید کود باید مورد توجه قرار داد. با خرید از مجموعه رویال نهال، از نوع کود خریداری شده و کیفیت آن، اطمینان خاطر خواهید داشت. همچنین می توانید جهت اطلاع از قیمت هیومیک اسید با کارشناسان با تجربه در این مجموعه مشورت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

خرید نهال

جمع بندی

امروزه برای بالا بردن کیفیت و بهره وری محصولات کشاورزی، استفاده از کود ها بسیار افزایش یافته است. در بین محصولات کشاورزی متنوعی که در بازار موجود است، تهیه کود مناسب و مرغوب از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت رویال نهال با داشتن سال ها تجربه در زمینه عرضه انواع محصولات کشاورزی و باغداری و همچنین با حضور کارشناسان خبره در این زمینه، آماده ارائه خدمات و توزیع محصولات به سراسر کشور هستند. با خرید  از این مجموعه می توانید، سلامتی گیاهان خود را تضمین کنید.

09141811520

09201811520

09301811520

04445231520

جهت خرید کود هیومیک اسید و اطلاعات بیشتر به سایت ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.