دومین جلسه استیضاح کرباسیان

همچنین محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری جلسه دوم استیضاح کرباسیان در یکشنبه ۳۱ تیر در این کمیسیون خبر داد و گفت: به‌دلیل حجم زیاد محورها، نشست مشترک متقاضیان استیضاح و وزیر تمدید شد.

طرح تساوی دیه زن و مرد در مجلس

در خبری دیگر از مجلس، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از آماده شدن طرحی برای تساوی دیه زن و مرد خبر داد و گفت: به‌زودی امضاهای این طرح جمع‌آوری و به هیات‌رئیسه تقدیم می‌شود. به گزارش «ایرنا» پروانه سلحشوری اظهار کرد: برابری دیه زن و مرد یکی از مواردی است که فراکسیون زنان از ابتدای تشکیل مجلس دهم به‌دنبال آن بوده است.

لایحه کپی‌رایت به‌زودی تقدیم مجلس می‌شود

همچنین به گزارش «ایرنا» سید‌هادی حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از بازنگری لایحه مربوط به قانون کپی‌رایت خبر داد و گفت: با اصلاح کامل موارد درخواستی این لایحه حداقل تا یک ماه آینده تقدیم مجلس می‌شود.

بررسی اخراج ۲ دیپلمات ایرانی از هلند

ازسوی دیگر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اخراج 2 دیپلمات کشورمان از سفارت ایران در هلند از سوی دولت این کشور اظهار کرد: بررسی این موضوع در دستورکار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفته است.

رسیدگی مجلس به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو

همچنین محمدرضا نجفی، رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازی کشور در گفت‌وگو با «ایسنا» از رسیدگی به تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در جلسه علنی مجلس تا اواسط مردادماه خبر داد.