در این میان کاهش فروش برخی شرکت‌های پتروشیمی نیز البته به تشکیل صف‌های فروش برای این نمادها و کاهش انگیزه بازار انجامید. در این شرایط مهم‌ترین اتفاق هفته گذشته بازگشایی نماد معاملاتی بانک ملت بود که توانست بازدهی نزدیک به ۵۰ درصدی را پس از سه ماه توقف به ثبت برساند و یک تنه مانع از افت شاخص در روز چهارشنبه شود. روز چهارشنبه شاخص کل در پایان بازار به‌رغم تاثیر مثبت ۲ هزار و ۷۴۷ واحدی بانک ملت، تنها ۱۹واحد رشد کرد. از دیدگاه کارشناسان بازار در ابتدای هفته جاری نیز احتمالا روند شناسایی سود و اصلاح قیمتی ادامه خواهد داشت، اما شدت جریان ورود نقدینگی به بازار می‌تواند در صورت ادامه ثبات سیاسی به سادگی به بازگشت بازار منجر شود. در این میان البته وضعیت بازارهای جهانی نیز دارای اهمیت است. در آخرین معاملات بازار جهانی بهای هر بشکه نفت برنت به کانال ۵۸ دلار عقب نشینی کرده است. بهای هر تن مس در حدود ۵ هزار و ۶۳۰دلار و بهای هر تن سرب و روی نیز به ترتیب ۲ هزار و ۱۴۰دلار و ۲ هزار و ۳۱۰ دلار رقم خورده است (قیمت‌های جهانی در ساعت ۱۲ روز جمعه ثبت شده است). در بازار سهام وزیر امور اقتصادی و دارایی از عرضه سهام دو شرکت در بورس با ارزش حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک خبر داد. فرهاد دژپسند در حاشیه هیات دولت از برنامه دو عرضه جدید خبر داد و گفت: بورس نشان داد که بستری کاملا مناسب برای جذب منابع است و در این راستا سهام دو شرکت با ارزش حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در آینده نزدیک عرضه می‌شود. امیدوارم این عرضه‌ها همچنان از استقبال قابل توجه مردم برخوردار شده و به هدایت نقدینگی به امور مناسب و موثر کمک کند. وزیر اقتصاد همچنین درباره تغییرات خصوصی‌سازی تصریح کرد: هیات واگذاری با طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد موافقت کرده، بنابراین در روش قیمت‌گذاری و همچنین روش واگذاری، تغییراتی در آستانه اجراست.

دژپسند ادامه داد: طی دو هفته آینده ۶ پالایشگاه با روش جدید در بورس واگذار می‌شود که شرکت‌های بورسی هستند و شرایط مناسبی دارند. در این راستا سهام‌شان را به‌صورت واحد به واحد عرضه می‌کنیم تا آحاد مردم، حتی آنها که پس‌اندازهای خرد دارند، هم بتوانند در این واگذاری شرکت کرده و سهام بخرند. وی معتقد است با این روش هم دولت کوچک می‌شود و هم توده مردم را برای خرید بسیج می‌کند که نوعی تحقق اقتصاد مردمی به حساب می‌رود. این مقام مسوول همچنین درباره ادغام شعب بانکی تصریح کرد: پدیده ادغام در بانک‌های دولتی بسیار جدی بوده و امسال در مجامع تمام بانک‌های دولتی به‌عنوان یک بند از هیات‌مدیره بانک‌ها، گزارش‌گیری شده است. دژپسند با بیان اینکه تا انتهای امسال همه بانک‌ها از این منظر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اولویت ادغام با بانک‌هایی است که چند شعبه دارند تا ارائه خدمات بانکی به مردم دچار مشکل نشود. یعنی هم ارائه خدمت مانند گذشته انجام می‌شود و هم شعب کاهش یافته و بهره‌وری بانک‌ها کاهش نمی‌یابد. در رابطه با وعده وزیر اقتصاد به‌نظر می‌رسد حداقل یک عرضه بزرگ عرضه شرکت شستا خواهد بود.در همین رابطه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار بر این است شرکت شستا تا پایان مهرماه در بورس قرار بگیرد. وی اظهار کرد: تا پایان مهرماه شرکت شستا به طور کامل در بورس قرار می‌گیرد تا حرکت این وزارتخانه از بنگاهداری به سمت سهامداری برود. در همین حال بازار سهام معامله‌گران توجه ویژه‌ای را به سمت شرکت‌های دارای تجدید ارزیابی قریب‌الوقوع معطوف کرده‌اند. شرکت‌های گروه خودرویی، بانک‌ها و برخی شرکت‌های دیگر از جمله کاندیداهای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی هستند. در گروه خودرویی بورس تهران از لغو عرضه بلوک ۰۴/ ۱ درصدی سهام ایران خودرو به‌دلیل انصراف عرضه‌کننده خبر داد. در حالی طبق قرار قبلی، مقرر شده بود روز شنبه ۱۳ مهر بلوک ۰۴/ ۱ درصدی سهام مسدود ایران خودرو متعلق به سازمان گسترش و نوسازی ایران به‌طور یکجا و نقد روانه میز فروش بورس تهران شود که بورس تهران اعلام کرد: باتوجه به نامه ۱۰ مهر ماه کارگزاری بانک ملت مبنی بر انصراف عرضه‌کننده از واگذاری این بلوک، عرضه فوق در شنبه هفته جاری لغو خواهد شد و انجام نخواهد شد. بنابراین گزارش، سازمان گسترش و نوسازی ایران در نظر داشت ۱۵۹ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۱۵ سهم «خودرو» را قیمت پایه هر سهم ۷۶۵۱ ریال و قیمت پایه کل ۲/ ۱۲۲ میلیارد تومان واگذار کند.

در این گروه همچنین معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو با اعلام زمان تولید انبوه پژو ۳۰۱ با قطعات داخلی و بعد از آزمایش‌های نهایی گفت: سعی می‌شود این محصول به قیمتی کمتر از شرکت پژو عرضه شود. عادل پیرمحمدی اضافه کرد: درصد خودکفایی خودرو ۳۰۱ با ساخت داخلی بیش از ۶۵ درصد است و در طراحی ۵۰ درصد قطعات تولید داخلی است و مالکیت معنوی آن برای شرکت ایران خودرو است. ۲ هزار تن قالب توسط ۱۵ قالب‌ساز در حال تولید است و قطعات اصلی در حال طراحی است و امیدواریم تا پایان سال نمونه‌های اولیه خودرو ۳۰۱ را تولید کنیم. در گروه تجهیزات، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه وام ۵۰ میلیارد تومانی برای هپکو پرداخت می‌شود، به خبرگزاری فارس گفت: حقوق کارگران نیز ظرف یکی، دو روز آینده پرداخت می‌شود. علیرضا صالح افزود: مدیرعامل جدید هپکو آقای روغنی مستقر شده و پول کارگران به محض دریافت وام ظرف یکی، دو روز پرداخت می‌شود. در گروه غذایی مینو از خرید خط تولید جدید برای جایگزینی با خط قبلی به مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال خبر داد. براساس شفاف‌سازی این شرکت براساس مصوبه هیات‌مدیره، گروه غذایی مینو در نظر دارد نسبت به خرید خط تولید بیسکویت جدید به ارزش ۲.۱۳۵.۴۱۰ یورو (بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال) به منظور جایگزین کردن با یکی از خطوط فرسوده خود اقدام کند.

بر اساس بررسی‌های فنی به‌عمل آمده (کمی و کیفی تولید) عملکرد خط جدید مشابه خط قبلی است. بنابراین با توجه به جایگزینی، در تعداد خطوط تولید و ظرفیت تولید قبلی و به‌دلیل عدم‌تغییر در فرمول ساخت محصول، در کیفیت محصول تغییری ایجاد نمی‌شود. بدیهی است خط تولید جدید پس از اقدام به خرید و ثبت در سیستم و دفاتر شرکت در صورت‌های مالی آتی افشا و به دارایی‌های ثابت افزوده خواهد شد.در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری منفی اما به مدد بازگشایی ملت شاخصی مثبت داشت. شاخص کل هموزن اما ۴/ ۰ درصد افت کرد. ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۲ هزار و ۷۸۳میلیارد تومان و در فرابورس به هزار و ۴۷میلیارد تومان بالغ شد. با این کارنامه ارزش معاملات در کل هفته بورس با رشد ۷/ ۳۱ درصدی به رقم ۱۴ هزار و ۷۵۹ میلیارد تومان بالغ شد. شاخص نیز با رشد ۷/ ۳درصدی بازدهی بازار را در سال‌جاری به ۵/ ۸۲ درصد رساند.