وی اعلام کرد: آذربایجان‌‌‌‌‌‌شرقی به‌عنوان یک قطب بسیار بزرگ صنعتی کشور همیشه شایستگی و جایگاه خود را برای خدمت به ملت و کشور در تمامی صحنه‌‌‌‌‌‌ها نشان ‌داده‌است. رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه مقرر شده ارز حاصل از صادرات کارخانه‌های فولاد، در بازارچه‌‌‌‌‌‌های مرزی به‌فروش برسد، گفت: امیدواریم در تمامی حوزه‌های صادراتی، راهکاری باشد تا واحدهای تولیدی بتوانند رسالت‌‌‌‌‌‌ و تعهدات خود را به‌درستی انجام بدهند.

وی مطرح کرد: سیاست‌های بانک‌مرکزی برای تراز نقدینگی جامعه ممکن است خوب باشد اما اینکه واحد تولیدی امروز نتواند در مقابل تعهدات خود به‌درستی عمل کند و در پرداخت کوچک‌ترین مسائل با مشکلاتی روبه‌رو شود، شایسته یک مدیر بنگاه اقتصادی نیست. وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی در دریافت تسهیلات بانکی به‌خصوص واحدهای کوچک و متوسط با سیاست‌های انقباضی بانک‌مرکزی روبه‌رو هستند.

حسن‌‌‌‌‌‌زاده با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی، قطب بزرگ تولید قیر است و برای صادرات فرصت بزرگی در اختیار دارد، ادامه‌داد: امروزه به دلیل محدودیت‌ها در تعهدات ارزی و بازپرداخت آن، امکان صادرات برای واحدهای تولیدی ممکن نیست و اعتماد چندانی  برای بازپرداخت به کشور وجود ندارد. وی با بیان اینکه از طریق ثبت اینترنتی می‌توان کارت بازرگانی دریافت کرد، گفت: تسهیل صدور کارت بازرگانی و افزایش قابل‌توجه آن، تبعات خوبی برای آینده فعالان اقتصادی ندارد. وی بیان کرد: امیدواریم در راستای حمایت‌ها، استان روزبه‌روز به‌جایگاه واقعی خود در حوزه تولید، سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی برسد.