به گزارش روابط عمومی بیمه «ما»، مجمع عمومی این شرکت۳۰ تیرماه با حضور رئیس و اعضای هیات‌مدیره بیمه «ما» برگزار شد  و صورت‌های مالی سال ۹۶ به تصویب رسید. بر اساس صورت‌های مالی سود خالص پس از کسر مالیات شرکت، مبلغ ۴۳۲ میلیارد ریال است.

بر اساس این گزارش مجمع عمومی عادی سالانه به ریاست دکتر حمیدتاجیک رئیس هیات‌مدیره بیمه «ما» و با حضور صداقتی فرد به نمایندگی از بانک ملت و خانم غنی از توسعه مالی مهر آیندگان به‌عنوان ناظران، آقای حجت بهاری فر مدیرعامل شرکت و منشی جلسه، آقای ارغوانی نماینده سازمان بورس، خانم میررضی نماینده بیمه مرکزی، خانم شیرازی حسابرس و بازرس قانونی و آقای وثوق مدیرمالی شرکت برگزار شد.

در ابتدا رئیس مجمع، ضمن خیر مقدم به حضار و شرح مختصری از فعالیت‌های زیربنایی و اساسی بیمه «ما» در سال ۹۶ افزود: برنامه‌های راهبردی شرکت در مسیر رشد و تعالی در حرکت است و به سمت توسعه پایدار سوق پیدا کرده است.

در ادامه حجت بهاری‌فر، مدیرعامل شرکت ضمن خیر مقدم به سهامداران محترم و ناظران و قرائت پیام هیات‌مدیره به شرح گزارشی از عملکرد و دستاوردهای شرکت در سال ۱۳۹۶ پرداخت و ضمن بیان خلاصه‌ای از اطلاعات مالی شرکت افزایش ۵۸ درصدی سود خالص شرکت نسبت به سال گذشته را اعلام کرد.

بهاری فر درخصوص فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۳۹۶ گفت: شرکت بیمه «ما» در سال ۹۶ با درک صحیح از شرایط کشور و صنعت بیمه و اتخاذ تدابیر هوشمندانه و انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و استراتژی‌های مناسب برای بخش سودآور و کم ریسک بازار بیمه همانند گذشته علاوه بر رشد پرتفوی در راستای بهبود کیفیت خود گام برداشت.

وی خاطر نشان کرد: شرکت بیمه «ما» با بیش از ۴۲ شعبه و باجه و ۱۰۶۷ نماینده و کارگزار طی ۷ سال فعالیت خود و با تکیه بر دانش فنی و خلاقیت کارکنان و نمایندگان محترم شبکه فروش خود به موفقیت چشمگیری در صنعت بیمه دست یافته است.

بهاری‌فر افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی بیمه مرکزی، بیمه «ما» امسال نیز به روال سنوات گذشته دارای بالاترین سطح توانگری بوده و در جمع شفاف‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای بر اساس رتبه‌بندی شرکت‌های بورسی قرار گرفت. بیمه «ما» به‌عنوان یک بیمه گر پیشتاز و سرآمد مصمم است تا همگام با گسترش فرهنگ آینده نگری در جامعه به نحوی خدمات خود را به مشتریان عرضه کند که ضمن رعایت کلیه حقوق ذی‌نفعان سایر افراد جامعه هم از منافع آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل بیمه «ما» با اشاره به رشد ۸۸/ ۲۱درصدی پرتفوی و ضریب خسارت مناسب ۷۹/ ۴۶ درصدی در سال ۶۹۳۱ اظهار داشت: شرکت بیمه «ما» در سال ۱۳۹۶، بیش از ۱۹۷میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران خود و زیان دیدگان پرداخت کرده که بیانگر تسریع در رسیدگی به خسارت‌های اعلامی است.

در ادامه گزارش بازرسی شرکت در جمع سهامداران خوانده شد و در نهایت، مجمع صورت‌های مالی را مورد تصویب قرار داد.

انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های بیمه «ما» بخش پایانی مجمع بود که براساس آن موسسه حسابرسی فاطر به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی، موسسه هشیار بهمند به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی علی البدل و روزنامه دنیای اقتصاد به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های بیمه «ما» تعیین شدند.

طبق صورت‌های مالی ارائه شده در مجمع، حق بیمه صادره مبلغ ۴۴۶۵میلیارد ریال بوده که نسبت به این مبلغ در سال مالی ۹۵ با رشد ۸۸/ ۲۱ درصدی همراه بود و سود خالص شرکت ۴۳۲ میلیارد ریال اعلام شد که نسبت به سال مالی قبل، ۵۸ درصد افزایش یافت

11 (4)

11 (3)