18 روند بازاریابی هتلداری 2018

 مروری بر روندهای سال ۲۰۱۷ حاکی از این بود که برخی موارد مانند واقعیت مجازی و استفاده تبلیغاتی از ویژگی‌های فیس‌بوک رو به رشد خواهند گذاشت؛ امری که در سال ۲۰۱۸ با قوت بیشتری به‌کار خود ادامه ‌می‌دهد. افزون بر این، بررسی‌های سال گذشته نشان می‌داد سرمایه‌گذاری‌های هتل‌ها برای دنبال کردن مشتریان از طریق کانال‌های آنلاین، موجب افزایش بازده سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود. از سال ۲۰۱۷ بازاریابی هتل‌ها بر مبنای روش‌های آنلاین شدت یافته بود که طبق انتظارات امسال نیز بیشتر می‌شود. همچنین سال ۲۰۱۷ را می‌توان سالی دانست که تلاش هتل‌ها برای شخصی‌سازی گسترده خدمات و سرویس‌های هتل‌ برای میهمانانشان از طریق گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های مربوط به آن مطرح شد؛ موضوعی که در سال جاری نیز با قدرت به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد. تمامی این روندها حاکی از این هستند که رویکردهای سنتی‌تر در صنعت هتلداری رو به سوی آنلاین شدن و بازاریابی‌های اینترنتی خواهد گذاشت و ورود هر چه بیشتر گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های مربوط به آن را نوید می‌دهد که می‌تواند به معنای مرگ روش‌های سنتی این صنعت نیز باشد. در ادامه ۱۸ روند هتلداری در سال جدید میلادی تشریح خواهد شد.

  خیزش روبات‌های چت‌کننده

انتظار می‌رود سال ۲۰۱۸، سال روبات‌های چت‌کننده باشد. عملکرد چت در وب‌سایت‌های هتل‌ها برای افزایش جذب مشتریان و گسترش خدمات هتل‌ها برای مشتریان بالقوه به عنوان یک کانال جدید برای فروش‌های نوین، یکی از روندهایی است که در سال جاری در صنعت هتلداری دیده خواهد شد.

  تبلیغات بامپر

محتوای ویدئویی در تبلیغات بامپر یوتیوب به قطعات ۶ ثانیه‌ای کاهش یافته است. این کار انجام می‌شود تا به بهبود وضعیت فرمت ایده‌آل برای تبلیغ هتل‌ها منجر شود. در سال ۲۰۱۸ استفاده از محتواهای ویدئویی موجود برای قالب‌بندی مجدد ویدئوهای ۶ ثانیه‌ای در کمپین‌های تبلیغاتی مختلف امری رایج خواهد بود.

  بازار داغ جست‌وجوی صوتی

بازار دستگاه‌هایی که با صدا کنترل می‌شوند، به سرعت در حال افزایش است. براساس گزارش‌های معتبر، اکنون حدود ۴۰ درصد از بزرگسالان حداقل یک بار در روز از جست‌وجوهای صوتی استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۸، هتلداران نیاز دارند استراتژی‌های مربوط به کسب و کار خود را به گونه‌ای تطبیق دهند که اجازه استفاده از صوت به عنوان یک واسط جست‌وجوی نخستین را بدهد و سایت این شرکت‌ها به نحوی باشد که کلمات کلیدی را با محتوایی با جزئیات غنی همراه داشته باشد.

  استفاده رو به رشد از تلفن همراه

استفاده گسترده‌تر از تلفن همراه در سال ۲۰۱۸ نیز دیده خواهد شد و این به معنای آن است که وب‌سایت هتل‌ها برای استفاده تلفن‌ همرا‌ه‌ها مناسب بوده و این کار از تقدم و اولویت بالایی در کارهای مربوط به کسب‌وکار هتل‌ها برخوردار خواهد بود.

  پایان کوکی‌ها

دیگر این باور وجود ندارد که کوکی‌ها کلیدی برای خدمات مرتبط به هدف‌گیری میهمانان هتل باشند. کوکی‌ها بسته‌هایی از اطلاعات هستند که از طریق سرور وب سایت مورد نظر یا جاری به مرورگرهای اینترنتی فرستاده می‌شوند و در صورت لزوم نیز از مرورگرهای کاربران به سرور باز می‌گردد. ایجادکنندگان وبگاه‌ها کوکی‌ها را می‌سازند تا امکان دسترسی بهتر به سایت‌شان را فراهم کنند. به جای استفاده از کوکی‌ها، هتلداران باید به تبلیغات بومی و بازاریابی مبتنی بر افراد توجه کنند تا به‌طور موثری به کاربران واقعی دست یابند و رفتار افراد را در دستگاه‌های متعدد ردیابی کنند. این موارد سوالی را پیش می‌آورد که ممکن است سال ۲۰۱۸ سال پایان کوکی‌ها باشد.

  تاثیر قوانین در جمع‌آوری داده‌ها

در سال ۲۰۱۸، تمام کسب و کارهای اتحادیه اروپا از جمله هتل‌ها مجبور خواهند بود استراتژی‌های جدیدی را در مورد نحوه پردازش، ذخیره کردن و استفاده از اطلاعات میهمانانشان، پیش بگیرند که با «مقررات حمایت از تولید داده‌ها»ی نوین، سازگار باشد.

  تغییر بازاریابی مصرف‌کننده با واقعیت افزوده

واقعیت افزوده قابلیتی است که موجب می‌شود داده‌های دیجیتال به دنیای تجربه وارد شوند و تغییراتی را در دید مصرف‌کننده نسبت به محیط فیزیکی ایجاد کنند. واقعیت افزوده به میهمانان هتل‌ها فرصت بزرگ‌تری برای تعامل با هتل‌ها پیشنهاد می‌کند که به نوبه خود موجب می‌شود داده‌های بیشتری برای هتلدار فراهم آید.

  تبلیغات بومی و رسانه‌های اجتماعی

تبلیغات بومی در چارچوب تبلیغات رسانه‌های اجتماعی عمل می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ بر شکل‌های قدیمی‌تر تبلیغات چیره شوند. بیش از نیمی از مصرف‌کنندگانی که روی تبلیغات بومی کلیک می‌کنند، این کار را با هدف خرید محصول انجام می‌دهند.

  کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی (سه کلمه‌ای یا بیشتر) طولانی‌تر از عبارات کلیدی خاصی هستند که راهی مقرون به صرفه برای به دست آوردن کیفیت ترافیک وب‌سایت هتل است. استفاده از این کلمات در محتوای وب‌سایت به عنوان بخشی از استراتژی داخلی برای آسان‌تر کردن جست‌وجوها مورد‌توجه قرار دارد.

  ابزارهای رسانه‌‌های اجتماعی برای صرفه‌جویی در زمان

از طریق رسانه‌های اجتماعی، فروم‌ها و دیدگاه‌ها، میهمانان هتل‌ها به‌طور فزاینده‌ای تجارب خود را در اینترنت به اشتراک می‌گذارند. به همین دلیل برای هتل‌ها مهم است که در راس این موضوعات قرار بگیرند. هتل‌ها می‌توانند از نرم‌افزارهای رایگان و غیرگران‌قیمت در سال ۲۰۱۸ مانند نیوزویپ، سوشال بوستر و اسپروت سوشال سود ببرند.

  شخصی‌سازی در مراحل بعدی

در حال حاضر حدود ۸۶ درصد از مسافران گزارش کرده‌اند به پیشنهاد‌های شخصی‌سازی شده سفر ارزش می‌گذارند و این انتظار در سال ۲۰۱۸ بیش از پیش نیز برای اغلب مصرف‌کنندگان افزایش خواهد یافت. البته، به دست آوردن اطلاعات میهمانان برای فراهم آوردن یک ارتباط منصفانه که به مشتریان پیشنهاد مناسبی دهد، کار ساده‌ای نیست و ارزش آن باید از دغدغه‌های حریم شخصی بالقوه آنان ارزش بیشتری داشته باشد.

  تبلیغات فیس‌بوک کنوِس

سود بردن از تبلیغات فیس‌بوک کنوس (Canvas) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سال ۲۰۱۸ خواهد بود. این ابزار تبلیغاتی مبتنی بر موقعیت مکانی است و به هتلداران اجازه می‌دهد کاربران خود را براساس فعالیت‌های آفلاین‌شان هدف‌گیری کنند. افزون بر این، مجموعه قالب‌های تبلیغاتی کنوس نیز که مجموعه‌ای از ۳ قالب است، به بازاریابان هتل‌ها اجازه می‌دهد تبلیغاتی در جهت کار خود ایجاد کنند.

  رسانه‌های اجتماعی، موتور جست‌وجوی جدید

بسیاری از مصرف‌کنندگان دیگر از گوگل یا یاهو به‌عنوان ابزاری برای جست‌وجو کناره گرفته و به جای آن، در شبکه‌‌های اجتماعی چیزهای مورد نیاز خود را تایپ می‌کنند. به همین دلیل هتلداران باید مطمئن شوند از هشتگ‌های مربوطه در پست‌هایشان استفاده می‌کنند تا کاربران بتوانند آن هتل را در رسانه‌های اجتماعی بیابند.

  رشد هوش مصنوعی

هوش مصنوعی هتل‌ها را قادر می‌سازد تا کارهای باورنکردنی انجام دهند. از ایجاد تجارب بسیار شخصی‌سازی شده برای میهمانان گرفته تا معرفی فرصت‌های درآمدی جدید، هوش مصنوعی نوآوری و رشد را با واکاوی اطلاعات و ایجاد الگوهایی برای بینش‌های قابل اقدام تقویت می‌کند.

  فناوری بلاک‌چین

بلاک‌چین صنعتی است که امروزه زیاد از آن بحث می‌شود، اما هنوز قدرت آن برای آنان مشخص نشده است. روشن‌ترین راه این است که این فناوری برای تراکنش‌های آنلاین مورد استفاده قرار گیرد، اما تقریبا می‌توان گفت به‌طور قطعی در تعیین و شخصی‌سازی بازاریابی سفر نیز به‌کار گرفته خواهد شد. با وجود مواردی همچون استفاده از پتانسیل‌های آن برای گرفتن اطلاعات و قادر ساختن بازاریابی یک به یک با میهمان‌ها، چشم‌انداز آن برای سال ۲۰۱۸ روشن است.

  نوار ابزارها

«اکشن بارها» یا همان نوارهای اقدام و نوارهای ابزار، از سال ۲۰۱۷ بار دیگر گسترش یافته‌اند و هتل‌هایی را که از پاپ‌آپ‌ها یا همان «تبلیغات بالاپر» در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو استفاده می‌کردند را با مشکلاتی مواجه کرده‌اند. به نظر می‌رسد این گذار در سال ۲۰۱۸ وجود داشته باشد و با واکنش منفی از سوی گوگل از بین می‌روند.

  بهبود سرعت سایت هتل‌ها

تحقیقات اسپانسری گوگل نشان می‌دهد تغییراتی در حال رخ دادن است که منجر به افزایش دو برابری در میانگین زمان صرف شده در یک صفحه اینترنتی می‌شود. داده‌ها همچنین نشان می‌دهند سایت‌های تجارت الکترونیکی به‌طور میانگین افزایش ۲۰ درصدی در فروش خود را نسبت به سایت‌هایی که چنین اقداماتی را روی صفحات اینترنتی خود انجام نمی‌دهند، شاهد هستند. به همین دلیل سعی هتل‌ها بر این است که زمان بارگذاری صفحه به سرعت زیادی برسد.

  اشیای به هم مرتبط یا IOT

در بخش اقامت، فناوری IOT تقریبا بر تعاملات مشتری و برخی از عملیات وی اثر می‌گذارد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ حدود ۸/ ۲۰ میلیارد «شیء» به هم متصل شوند. بازخورد بلافاصله در اتاق‌های تسهیلات، دسترسی بدون نیاز به کلید و کنترل میهمانان بر تلویزیون و ترموستات ازجمله مواردی هستند که در این زمینه برای هتل‌ها پیش می‌آیند.