در رخداد «از صفر تا سفر» موضوعات مهمی همچون انگیزه، دانش، ابزار، فنون و همچنین جرات سفر همچون فردی باتجربه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شرکت‌کنندگان در این رویداد، مهارت و دانش لازم در مورد چگونگی برخورد با موانعی چون ویزا، زمان، زبان و هزینه را آموختند تا بتوانند با جرات و اعتماد به نفس بیشتری برای سفرهای خود برنامه بریزند و به مقاصد سفر خود تنوع ببخشند. رضا پاکروان که رکورددار گینس برای سفر به صحرا با دوچرخه است و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور جهان سفر کرده در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» اظهار کرد که هدفش از برگزاری این رخداد و صحبت با مردم، شکستن این تصور نادرست است که سفر کردن را امری دشوار می‌دانند. وی گفت: «مسائلی همچون پول، زمان و ویزا چیزهای بسیار کوچکی هستند که در ذهن گردشگر ایرانی بزرگ شده‌اند و مانع از آن می‌شود که قدم اول را برای سفر بردارند.

در این رخداد تلاش کردیم تا این تصویر را برای گردشگر ایرانی از بین ببریم و نشان دهیم که با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان به‌سادگی بر تمام این مشکلات فائق آمد.» پاکروان تاکید کرد که همین عدم جسارت در گردشگران ایرانی است که موجب شده مقاصد سفری همچون سواحل شمال کشور همواره مملو از جمعیت گردشگران داخلی باشد، اما در بسیاری از نقاط کشور همچون استان‌های خراسان، بوشهر و اردبیل به‌رغم جاذبه‌های هیجان‌انگیزی که برای سفر دارند، گردشگری رونق چندانی نداشته باشد. وی تصریح کرد: «چیزی که ما بر آن تاکید داریم و تلاش می‌کنیم در مخاطبان خود ایجاد کنیم، این روحیه است که برای سفر کردن ریسک کنند و به‌دنبال کسب تجربه‌ای کاملا شخصی باشند. سفر کردن به مقاصد سنتی سفر همچون شمال کشور کاری است که عموم گردشگران داخلی به یک کیفیت انجام می‌دهند و سفری نیست که تجربه‌ای منحصربه‌فرد خلق کند.» این کارشناس سفر استقبال از این رخداد طی دو روز برگزاری آن را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: «برای مردم نیز جنس سفری که ما تلاش کردیم آموزش دهیم، بسیار هیجان‌انگیز بود. سعی کردیم برای مخاطبان نوعی از سفر را تبلیغ کنیم که آمیخته به کنجکاوی است و طی آن گردشگر به‌قصد کشف جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی یک منطقه به یک ناحیه سفر می‌کند.»

از دیگر مربیان این رخداد تیموتی ورن، گردشگر فرانسوی بود. وی به بیش از ۴۰ کشور در سراسر ۵‌ قاره سفر کرده و به تنهایی طول نروژ، بیابان‌های پاتاگونیای شیلی و ‌کوه‌‌های صخره‌ای ‌کانادا و هیمالیای نپال را رکاب زد‌ه است. همچنین ژاله فیروزبخت، متولد تهران و بزرگ شده در انگلستان و ساکن برلین نیز دیگر کسی بود که در «از صفر تا سفر» به بیان تجربیات خود پرداخت. وی موفق شده است علاقه‌اش را به دنیای طراحی و مُد و همچنین سفر کردن باهم تلفیق کند و به‌عنوان یک خریدار ارشد برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اروپایی کار‌ ‌‌کند. فیروزبخت که طی سفر‌هایش به اقصی نقاط جهان با تولیدکنندگان مختلف همکاری می‌کند، در سخنرانی خود توضیح داد که تجربیات وی در سفرهای مختلف موجب شده برای فعالیت‌های شرکت خود که در زمینه طراحی لباس مشغول است، الهام بگیرد. لوکا الفاتی اهل ایتالیا نیز دیگر سخنران اصلی این همایش بود.

وی تا به حال به صد کشور سفر کرده است. الفاتی در سال ۲۰۰۵ با ماشین خود از شهر نیویورک به پاناما سیتی رفت و بعد از آن به کشورهایی از جمله افغانستان، عراق، ایران و چاد سفر کرد. در سال ۲۰۱۲، تعهد لوکا به کارش، او را به راهنمای سال Wanderlust Expedition مبدل کرد. او مدرس پشتیبانی‌ از زندگی و پیشگیری از تروما(آسیب‌های جسمی)، راهنمای کوهستان و نجات غریق است. همچنین به روزنامه‌نگاران روش‌های انطباق با محیط‌های نامانوس را آموزش می‌دهد. نخستین گذر او از کویر دشت لوت در ایران در سال ۲۰۱۵ در National Geographic Traveler پخش شد. در انتهای این رخداد، پاکروان در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» اظهار امیدواری کرد که بتواند مشابه این رویداد را هم در تهران و هم در دیگر شهرستان‌های کشور مجددا برگزار کند و از برنامه خود برای برگزاری دور دوم این رویداد در تهران طی ۶ ماه آینده خبر داد.