پرداخت۹۰ میلیون تومان وام ودیعه به مالکین بافت فرسوده گلستان

مهدی ملک اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی، صاحبان ملک در بافت فرسوده گلستان که نوسازی مسکن انجام دهند، می‌توانند ۹۰میلیون تومان وام ودیعه مسکن، که به نسبت قبل افزایش ۱۰۰ درصدی داشته را دریافت کنند. وی افزود: وام ودیعه مسکن، یکی از تسهیلاتی است که با هدف نوسازی ساختمان‌‌‌ها در بافت فرسوده کشور در نظر گرفته و پرداخت آن توسط دولت، از سال گذشته آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: طبق دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ از محل منابع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن، بانک‌‌‌های عامل موظفند، در چارچوب سهمیه‌‌‌های معین شده به متقاضیان واجد شرایطی که از طریق سامانه طرح‌‌‌های حمایتی مسکن معرفی می‌‌‌شوند، تسهیلات ارائه کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: مبلغ این وام برای هر پلاک در کلان‌شهرها ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۹۰ میلیون تومان با نرخ ۴‌‌‌درصد در نظر گرفته شده است.

ملک همچنین تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت تسهیلات ودیعه اسکان موقت با مراجعه به سامانه ثبت‌‌‌نام تسهیلات بازآفرینی به آدرس Facility.udrc.ir مدارک مورد نیاز را بارگذاری و نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند. وی گفت: این تسهیلات پیش از این در کلان‌شهرها ۶۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۵ میلیون تومان بود که با همکاری صندوق کارآفرینی امید و پیگیری‌‌‌های انجام‌شده، افزایش دو برابری یافته است.