سردار سلمان امیری با اعلام اینکه یک‌هزار و ۸۴۱ پرونده نیز در این رابطه تشکیل و ۶۹ مجرم اینترنتی نیز دستگیر شدند، افزود: کلاهبرداری اینترنتی با ۴۰‌درصد بیشترین میزان پرونده‌‌‌های پلیس فتا را به خود اختصاص داده و برداشت غیرمجاز با ۱۲ مورد، مزاحمت اینترنتی با ۹‌درصد و هتک حیثیت افراد با ۵‌درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. وی در ادامه با بیان اینکه در سال‌جاری یک‌میلیون و ۲۴۰‌هزار تماس با مرکز فوریت‌‌‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است، افزود: ۴۸‌درصد از تماس‌‌‌ها منجر به انجام عملیات و ۵۲‌درصد نیز برای دریافت مشاوره و راهنمایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴‌هزار و ۲۹۲ طرح عملیاتی در سال ۱۴۰۰ در استان اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین پلیس پیشگیری اقدام به آموزش، ساماندهی و به کارگیری‌هزار و ۵۲ سرایدار، ‌هزار و ۶ نگهبان محله، ۳۰۱ پلیس افتخاری و ۱۳۰ پارکبان کرده است.

به گفته امیری، پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در سال‌جاری به منظور برخورد با فرار مالیاتی و زمین خواری و ‌‌‌ موارد دیگر ۱۲۵‌میلیارد تومان پرونده تشکیل داده و در حوزه برخورد با کالای قاچاق نیز یک‌هزار و ۲۲۰ عملیات اجرایی کرده است.

وی نتیجه این عملیات‌‌‌ها را دستگیری یک‌هزار و ۵۲۰ قاچاقچی کالا و ارز، کشف ۳۱۰‌میلیارد تومان کالای قاچاق دانست و افزود: همچنین تشکیل یک‌هزار و ۴۸۷ پرونده برای قاچاقچیان به ارزش ۶۷۰ پرونده بالای ۱۰۰‌میلیون تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: پلیس آگاهی استان امسال ۵۲ باند سرقت را منهدم و یک‌هزار و ۱۹۰ سارق را دستگیر کرده که دستگیری سارقان ۲۶‌درصد افزایش داشته است.

به گفته فرمانده انتظامی استان همدان دو‌میلیون و ۲۳۱‌هزار و ۹۷۷ برگ جریمه برای خودروهای متخلف استان در سال‌جاری صادر شد که یک‌میلیون و ۳۴۰‌هزار و ۸۰۴ فقره برگ جریمه از سوی عوامل پلیس راه و ۸۹۱‌هزار و ۱۷۳ فقره توسط عوامل پلیس راهور برای خودروهای متخلف صادر شده که از این تعداد بیش از ۱۷۸‌هزار برگ جریمه برای خودروهای حادثه‌ساز بوده است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای محدودیت‌های کرونایی و اعمال قانون خودروهای متخلف ۵۹‌هزار دستگاه خودرو جریمه ۲۰۰‌هزار تومانی، ۲۵‌هزار خودرو ۵۰۰‌هزار تومانی و ۵۳‌هزار دستگاه وسیله نقلیه نیز جریمه یک‌میلیون تومانی شدند.

امیری عمده تخلف‌‌‌های حادثه‌ساز را سرعت و سبقت غیرمجاز و نقص سیستم روشنایی دانست و گفت: ۸۲‌درصد سوانح جاده‌‌‌ای استان همدان در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، چرا که هیچ‌گونه پایانه و مجتمع خدماتی بین راهی در این فاصله برای استراحت رانندگان وجود ندارد. به گفته وی آمار متوفیان سوانح رانندگی در بخش برون شهری ۷‌درصد و درون شهری ۵‌درصد افزایش داشته و امسال آمار متوفیان به ۲۷۴ نفر رسیده است.