کشاورزی احیاکننده روش‌هایی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌ای و حفاظت از خاک از طریق روش‌های مختلف به کشاورزان ارائه می‌دهد. این دو شرکت با ایجاد و ارائه برنامه‌‌های مالی، زراعی و اجتماعی که هدف آن امکان‌‌پذیری و تسریع اتخاذ شیوه‌‌های کشاورزی احیاکننده در بیش از ۲ میلیون هکتار از زمین‌‌های کشاورزی است، می‌توانند موجب کاهش و حذف انتشار تقریبا ۴ میلیون تن گازهای گلخانه‌‌ای (GHG) تا سال ۲۰۳۰ شوند که تقریبا معادل مقدار برق موردنیاز برای تامین برق ۷۷۸۳۰۰ خانه برای یک سال است.

جف‌‌هافمن، مالک و کشاورز مزرعه آیلند فارمز در ماکسول، در مورد پذیرش داوطلبانه شیوه‌‌های کشاورزی احیاکننده، اظهار کرد: از دیدگاه من، استقبال از کشاورزی احیاکننده ضروری است. وی در ادامه تاکید کرد: این روش برای کشاورزان خوب است، نه تنها به این دلیل که برای محیط‌زیست و کیفیت غذای ما مفید است، بلکه برای سودآوری تجارت ما نیز مفید خواهد بود. اگر از کود کمتری استفاده و محصول بیشتری برداشت کنیم، یا اگر آب کمتری مصرف کنیم و همچنان بتوانیم به همان اندازه محصول بکاریم و کشت کنیم، این امر مزارع را به‌‌گونه‌‌ای تقویت می‌کند که برای نسل‌‌های آینده به نفع خود و محیط‌زیست ما باشد. کسب و کار شرکت‌های پپسی کو و والمارت برای پرورش موادی که برای تولید محصولات خوشمزه مورد استفاده قرار می‌‌گیرند به کشاورزان وابسته است. با توجه به یک زنجیره تامین قدرتمند برای این دو شرکت که در سراسر آمریکای شمالی امتداد دارد و شامل حجم زیادی از محصولات حیاتی برای صنعت موادغذایی از جمله سیب‌‌زمینی، جو، ذرت، گندم، سویا و برنج است، پایداری از کالایی به کالای دیگر، منطقه‌‌ای به منطقه دیگر و حتی مزرعه به مزرعه متفاوت خواهد بود. همکاری بین پپسی کو و والمارت یک رویکرد داوطلبانه و انعطاف‌‌پذیر را برای کشاورزی احیاکننده فراهم می‌‌آورد و به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا روبه‌‌روی غول‌‌های صنعت موادغذایی در یک میز قرار بگیرند و تنوع محصولات کشاورزی خود را گسترش دهند.

جیم اندرو مدیر ارشد پایداری در شرکت پپسی‌کو می‌‌گوید: ایجاد پایداری موفق، با اعتماد شروع می‌شود و به پایان می‌‌رسد. در پپسی کو، ما بسیار سخت کار می‌‌کنیم تا اعتماد کشاورزان را جلب کنیم تا آنها بفهمند که ما روی میراث آنها سرمایه‌گذاری می‌‌کنیم و آنها می‌توانند مزرعه خود را به نسل بعدی واگذار کنند. وی در ادامه افزود: کشاورزان بهتر از هر کس دیگری کسب و کار خود را می‌‌شناسند و آنچه از آنها می‌‌شنویم این است که برای اینکه کشاورزی احیا‌کننده به تجارت معنا پیدا کند، سه چیز باید اتفاق بیفتد. آنها نیاز به حمایت اقتصادی، حمایت اجتماعی و فرهنگی و حمایت کشاورزی دارند.

این همکاری استراتژیک با والمارت، هدف مشترک ما برای حمایت از کشاورزان را پیش خواهد برد، زیرا آنها کشاورزی را به گونه‌‌ای تغییر می‌دهند که به نفع سیاره زمین و مردم باشد. در والمارت، استراتژی پایداری ما به گونه‌‌ای طراحی شده است که انتخاب روزمره را به انتخابی پایدار برای مشتریان خود تبدیل کند. همکاری با پپسی‌کو نیز نمونه‌‌ای عالی از این رویکرد است که چگونه ما گسترش روش‌های کشاورزی احیاکننده را در میان کشاورزان در سراسر آمریکای شمالی در اولویت قرار می‌‌دهیم تا بتوانیم محصولات با کیفیت را برای مشتریان خود، مقرون به صرفه و در دسترس قرار دهیم.

جین یوینگ معاون ارشد پایداری در شرکت والمارت نیز در این خصوص اظهار کرد: هدف از این همکاری کمک به ارتقای معیشت کشاورزان، مشارکت آنها در نحوه مدیریت پایدارتر سلامت خاک، افزایش عملکرد و ایجاد مدلی است که دیگران نیز بتوانند از سایر دسته‌‌بندی‌‌های محصولات، از جمله تشویق به سرمایه‌گذاری بیشتر در کشاورزی احیاکننده توسط برندهای دیگر حمایت کنند. شرکت‌های پپسی‌کو و والمارت تمرکز مشترکی بر حمایت از جوامع کشاورزی و در عین حال بهبود سلامت خاک و آب و همچنین کاهش انتشار کربن دارند.

به‌‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت غذا و نوشیدنی در آمریکای شمالی، اتخاذ یک سیستم غذایی انعطاف‌‌پذیر برای کسب و کار پپسی و توانایی آن برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه برنامهpep+ ضروری است، که شامل اتخاذ شیوه‌‌های کشاورزی احیاکننده در ۷ میلیون هکتار تا سال ۲۰۳۰ در منطقه‌‌ای تقریبا به اندازه ردپای کشاورزی پپسی کو است. همچنین این برنامه‌‌ها موجب کاهش انتشار مطلق گازهای گلخانه‌‌ای در فعالیت‌‌های این شرکت در کل زنجیره ارزش آن تا بیش از ۴۰‌درصد تا سال ۲۰۳۰ می‌شود، در حالی که پپسی در تلاش برای انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۴۰ نیز است.