رشد مصرف مواد غذایی که می‌‌‌خوریم با حجم فزاینده‌‌‌ای که به آن نیاز داریم، خاک را از مواد مغذی تهی می‌کند و انتشار کربن مضر را موجب می‌شود. اخیرا مفهوم کشاورزی احیاکننده بسیار مورد توجه واقع شده است. شرکت‌های تولیدی مواد غذایی، کشاورزان را برای انجام کشاورزی احیاکننده تشویق می‌کنند که می‌تواند راه‌حلی برای اجتناب از ایجاد صدمات زیست محیطی و اجتماعی باشد. کشاورزی احیا‌کننده روش‌هایی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای و حفاظت از خاک از طریق روش‌های مختلف به کشاورزان ارائه می‌دهد. بسیاری از این شیوه‌‌‌ها سال‌ها مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و مزایای آنها تایید شده‌‌‌اند. طرفداران کشاورزی احیاکننده آن را به عنوان یک سیستم کل‌نگر توصیف می‌کنند که برای دستیابی به نتایج مطلوب باید همه اجزا با هم هماهنگ باشند. مولفه‌‌‌ها یا شیوه‌‌‌های آن نیز اغلب بر اساس سیستم‌های خاصی ارتقا یافته است. این روش‌ها شامل تناوب زراعی، محصولات پوششی، افزایش تنوع زیستی، کمپوست‌‌‌سازی و ادغام دام است. این فرآیند به طور فزاینده‌‌‌ای، همچنین شامل بهبود انعطاف‌‌‌پذیری محصولات در برابر تغییرات آب و هوایی می‌شود. یکی از نمونه‌‌‌های موفق از شرکت‌های فعال در این زمینه، Regrow Ag است، استارت‌آپی که هم بر کربن‌‌‌زدایی و هم بر کشاورزی احیاکننده تمرکز دارد. تصاویر ماهواره‌‌‌ای، داده‌‌‌های آب‌‌‌وهوا، نقشه‌‌‌های خاک کشوری و مشاهدات میدانی در مزارع خاص را جمع‌آوری می‌کند و همه آنها را در یک مدل رایانه‌ای قرار می‌دهد که به خوبی رفتار خاک و محصولات مورد کشت را بر اساس شرایط مختلف تشخیص می‌دهد. این شرکت همچنین با شرکایی در زمینه مدیریت مزرعه، از جمله غول کشاورزی جهانی یعنی شرکت John Deere برای وارد کردن مستقیم داده‌‌‌های محصول، عملکرد و مدیریت به پلتفرم خود همکاری می‌کند.

آناستازیا ولکووا، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت در این خصوص اظهار کرد: ما بر ۲/ ۱ میلیارد هکتار از زمین‌‌‌هایی که در آن رویه‌‌‌های کشاورزی را از مدت‌‌‌ها قبل تحت نظر داشتیم، نظارت می‌‌‌کنیم تا بتوانیم به بخش خصوصی و دولتی اطلاع دهیم که چگونه در این خصوص عمل کنند. آیا این رویه‌‌‌ها برای محیط‌زیست، برای آب، برای سلامت خاک مفید است؟ آیا پایدار است؟ آیا تاب‌‌‌آوری برای مزرعه و جامعه به ارمغان می‌‌‌آورد؟ این مدل همچنین راه‌‌‌هایی برای بهبود ارائه می‌دهد.

سپس ریگرو تمام آن اطلاعات را به مشتریانی مانند جنرال میلز می‌‌‌فروشد که متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ کشاورزی احیا‌کننده را در یک میلیون جریب زمین کشاورزی توسعه دهد. جنرال میلز شرکت صنایع غذایی آمریکایی است که در زمینه تولید و توزیع تره‌‌‌بار، غلات، آرد، انواع کیک‌‌‌های آماده، بستنی، ماست، پیتزا، سوپ‌‌‌های آماده، انواع اسنک، سویا و سایر مواد غذایی فرآوری‌‌‌شده و تولید مواد غذایی ارگانیک، فعالیت می‌‌‌کند.

ولکووا در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین ما موادی مانند جو برای تولیدکنندگان محبوبی مانند Cheerios و گندم برای پیلزبوری، شرکت صنایع غذایی آمریکایی تهیه می‌‌‌کنیم، ما این مواد غذایی را از دشت‌‌‌های بزرگ ایالات متحده و کانادا، لبنیات را از منطقه دریاچه‌‌‌های بزرگ پنج‌گانه تهیه می‌‌‌کنیم و بنابراین واقعا به ابزارهایی نیاز داشتیم که بتوانند تاثیرات کشاورزی در آن مکان‌‌‌ها را مدل‌‌‌سازی کنند. اخیرا مفهوم کشاورزی احیاکننده بسیار مورد توجه واقع شده است و شرکت‌های تولیدی مواد غذایی، کشاورزان را برای انجام کشاورزی احیاکننده تشویق می‌کنند که می‌تواند راه‌‌‌حلی برای اجتناب از ایجاد صدمات زیست محیطی و اجتماعی باشد.