تورم، هزینه‌های انرژی و نیروی کار نگرانی اصلی برای کشاورزان آمریکایی است

ایالات متحده همواره به عنوان صادرکننده عمده محصولات کشاورزی شناخته شده است. در واقع، این کشور بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان است. صادرات محصولات کشاورزی این کشور در سال ۲۰۲۱ با فروش ۱۷۷ میلیارد دلاری مواد غذایی و محصولات کشاورزی به رکورد بالایی رسید. از سویا و غلات گرفته تا دام، صادرات کشاورزی ایالات متحده سهم قابل توجهی در اقتصاد این کشور دارد. اما یک کشاورز آمریکایی زنگ خطر را درباره سیاست‌های فلج‌‌کننده دولت بایدن به صدا در‌آورد، زیرا ایالات متحده برای نخستین بار در تاریخ، قرار است بیشتر از صادرات خود محصولات کشاورزی وارد کند. مدیسون آلورث، در یک برنامه خبری روز جمعه، به‌طور زنده از یک مزرعه غلات و سبزیجات گزارش داد که به دلیل افزایش قیمت انرژی، تورم و هزینه‌های نیروی کار بالا، با مشکل زندگی مواجه است. آلورث در برنامه «صبح با ماریا» خاطرنشان کرد: وزارت کشاورزی ایالات متحده می‌گوید برای نخستین بار است که این کشور بیشتر از میزان صادرات کشاورزان خود غذا وارد می‌کند و افزود که این امر وابستگی ایالات متحده به کشورهای خارجی را بیشتر می‌کند.

نیکول اورت موک، یک مدیر مزرعه، در لانگ ولی ایالت نیوجرسی، مسوولیت را بر دوش مقامات فدرال و سیاستمداران می‌‌اندازد که وظیفه افزایش محصولات و حفاظت از صنعت کشاورزی آمریکا را بر عهده دارند.  موک به آلورث گفت: ما توانایی این را داریم که مردم خود را تغذیه کنیم و مردم دنیا را نیز تغذیه کنیم و موقعیت خوبی در بازارهای جهانی داشته باشیم. وی در ادامه افزود: اگر سیاست‌های کنونی به ما اجازه استفاده از فرصت را ندهند، این اتفاق واقعا برای صنعت کشاورزی و برای مشاغل کوچک و امنیت ملی ما مضر است. این در حالی است که تورم سرسام‌آور ضربه بزرگی به سود کشاورزان آمریکایی وارد کرده است. داده‌های وزارت کشاورزی این کشور نشان می‌دهد که هزینه‌های انرژی ۶/ ۴۱ درصد، قیمت ابزارهای موردنیاز ۶/ ۱۰ درصد، کامیون‌‌ها و ماشین‌آلات جدید ۱/ ۱۱ درصد و قیمت اجاره یا سرپناه ۷/ ۵ درصد طی ماه‌های گذشته افزایش یافته است. موک گفت که سیاست‌های فعلی باعث افزایش هزینه‌های ورودی و کاهش سود در مزرعه می‌شود، به‌‌ویژه زمانی که پای قیمت کود به میان می‌‌آید که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر سختی‌های ناشی از سیاست‌های غلط، کشاورزان در شمال شرق با یک عامل استرس‌زای دیگر هم دست و پنجه نرم می‌کنند که آن قوانین کار سختگیرانه است. نیویورک آخرین ایالتی است که حقوق اضافه کاری کارگران کشاورزی را تصویب کرد. یک کشاورز در نیوجرسی می‌گوید اگر سیاست‌های کاری مشابه با نیویورک تصویب شود، به‌شدت برای درآمد آنها مضر خواهد بود. به گفته وی اگر قوانین کار نیوجرسی تغییر کند، فکر می‌کنم حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه مضاعف ایجاد می‌کند و احتمالا باید به دنبال نیروی کار بیشتر باشیم و ساعات کمتری به آنها اختصاص بدهیم، که این یک چالش مستقیم خواهد بود. اما مدیریت این شرایط بسیار سخت خواهد بود.

در سرشماری کشاورزی سال ۲۰۱۷، بالغ بر ۰۴/ ۲ میلیون مزرعه در ایالات متحده وجود داشت که مساحتی به وسعت ۹۰۰ میلیون هکتار، به‌طور متوسط ۴۴۱ هکتار برای هر مزرعه را پوشش می‌داد. کشاورزی در ایالات متحده بسیار مکانیزه است و به‌طور متوسط تنها یک کشاورز یا کارگر مزرعه در هر کیلومتر مربع زمین کشاورزی برای تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز است. اگرچه فعالیت کشاورزی در همه ایالت‌های این کشور رخ می‌دهد، اما به ویژه در دشت‌های بزرگ، یک گستره وسیع از زمین‌های قابل کشت هموار در مرکز کشور، در منطقه غرب دریاچه‌های بزرگ و شرق کوه‌های راکی متمرکز شده است.

در سال ۲۰۲۱، بزرگ‌ترین صادرات کشاورزی در ایالات متحده به‌طور کلی دانه سویا بود که منجر به صادراتی به ارزش ۳۷/ ۲۷ میلیارد دلار شد. ذرت نیز با ارزش ۷۲/ ۱۸ میلیارد دلاری بعد از سویا بزرگ‌ترین محصول صادراتی ایالات متحده در بخش کشاورزی بود. نیمه مرطوب شرقی منطقه اصلی تولید ذرت و سویا است که به کمربند ذرت معروف است و نیمه خشک‌‌تر غربی به دلیل میزان بالای تولید گندم به کمربند گندم معروف است. در دره مرکزی کالیفرنیا، میوه، سبزیجات و آجیل تولید می‌کنند. جنوب آمریکا از لحاظ تاریخی تولیدکننده بزرگ پنبه، تنباکو و برنج بوده است، اما در قرن گذشته تولیدات کشاورزی آن کاهش یافته است. فلوریدا پیشتاز کشور در تولید مرکبات است و پس از برزیل دومین تولید‌کننده پرتقال در جهان است.