وی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۷۰ هزار راس گوساله پرواری و همین‌طور یک میلیون راس دام سبک اعم از گوسفند و بز در استان تهران وجود دارد که از این تعداد ۷۲۰ هزار راس دام عشایری و بقیه مربوط به دام روستایی است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی تهران گفت: این استان به عنوان بازار بزرگ مصرف محصولات پروتئینی دامی از اهمیت خاصی برخوردار است که علاوه بر تولید حجم عظیمی از فرآورده‌های دامی در داخل، کمبود نیاز خود را از سایر استان‌های کشور تامین می‌کند.

وی در ادامه افزود: از دیگر ویژگی‌های تهران می‌توان به تنوع آب و هوایی اشاره کرد که موجب شده پرورش طیف وسیعی از دام‌ها در سطح استان انجام شود و همچنین شیوه نگهداری دام عشایری، روستایی و صنعتی در این منطقه رونق دارد.

منتخبی اضافه کرد: تهران همواره به عنوان یکی از قطب‌های شاخص دامداری صنعتی در کشور مطرح بوده چون بخش عمده‌ای از واحدهای دامداری صنعتی در سطح این استان مستقر است.

وی یادآور شد: بهره‌مندی از چهار شرکت دانش‌بنیان بخش خصوصی در زمینه تولید اسپرم و مواد ژنی و همین‌طور بهره‌برداری از ایستگاه توسعه پرورش و اصلاح نژاد قوچ زندی برای تامین مواد ژنی پرورش‌دهندگان این نژاد و حفظ ذخایر توده ژنی گوسفند زندی به عنوان نژاد بومی و غالب منطقه از دیگر فعالیت‌های مهم و شاخص استان تهران در حوزه دام و دامپروری است.