رضا عیوض‌‌‌لو در این برنامه بیان کرد: بحث حمایت از حقوق سهامداران و تاکید بر حاکمیت شرکتی همواره در بورس و فرابورس مورد تاکید بوده است که در این راستا دستورالعمل حاکمیت شرکتی ابلاغ شد.

وی افزود: همچنین رعایت حقوق اقلیت سهامداران از جمله موارد مورد تاکید بود تا به این واسطه به طور منصفانه پاسخگویی رعایت شود. میز صنعت نیز در راستای تقویت حقوق سهامداران شکل گرفت و مطالبه آنها به سیاستگذاران منتقل شده است. به این واسطه پیش‌بینی‌‌‌پذیر کردن سود و شفافیت محقق شده است. عیوض‌‌‌لو با اشاره به عرضه محصولات در بورس‌کالا گفت: یکی از محورهای اصلی که مورد تاکید سازمان بورس بود، بحث عرضه محصولات در بورس‌کالاست. عرضه محصولات در بورس‌کالا دوهدف را دنبال می‌کند؛ یکی افزایش شفافیت و دیگری حذف قیمت‌گذاری دستوری.

معاون نظارت بر بورس‌‌‌ها و ناشران سازمان بورس ادامه داد: دیده‌‌‌بان سلامت سازوکاری را ایجاد کرده تا تخلفات را شناسایی کنیم و افرادی که در این سامانه تخلفات را اطلاع‌‌‌رسانی کنند، تشویق می‌‌‌شوند. وی با بیان اینکه یکی از الزامات بازار منصفانه دسترسی به اطلاعات برابر برای سرمایه‌گذاران است، اظهار کرد: افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده بورسی و فرابورسی در سامانه جامع اطلاعات ناشران (کدال) گامی در جهت تحقق این امر است. سعی شده است با تعیین زمان‌بندی‌‌‌هایی که شرکت‌ها باید در قالب آن اطلاعات را به عموم برساند و تنوع صورت‌های مالی، اعم از صورت‌های مالی سه‌ماهه، ۶ماهه و ۹ماهه، برابری در دسترسی و افزایش شفافیت ایجاد شود.

عیوض‌‌‌لو تصریح کرد: در بلندمدت سرمایه‌گذاران بورس، برنده‌‌‌ترین سرمایه‌گذاران هستند؛ اما در میان‌‌‌مدت و کوتاه‌‌‌مدت ممکن است نوسان‌‌‌هایی وجود داشته باشد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بورس، تمرکز بر ثبات بازار سهام است که از طریق مکانیزم‌‌‌های مختلفی این هدف دنبال می‌شود که یکی از این مکانیزم‌‌‌ها، بسته‌‌‌های ثبات‌‌‌ساز در بازار بود. سهام‌‌‌یار، موفق‌‌‌ترین بسته ثبات‌‌‌ساز بود که عرضه شد.

عیوض‌‌‌لو اظهار کرد: بیمه سهام (سهام‌‌‌یار) با استقبال خوبی مواجه شد و بالغ بر ۵۰۰‌هزار سهامدار، پرتفوی خود را بیمه کردند. این بسته‌‌‌ها نتیجه مطلوبی داشته و پس از نوسان‌‌‌هایی که تا قبل از آبان‌ماه وجود داشت، بازار با ثبات و بازدهی منطقی در شاخص هم‌‌‌وزن و شاخص کل مواجه شد.