به گزارش «ایرنا»، به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، فروش شرکت‌های گروه انبوه‌‌‌سازی و مستغلات هم در شهریورماه سال‌جاری ۱۹۹‌درصد بالاتر از ماه قبل بوده است. این صنعت با فروش ۵۲۶میلیارد تومانی در شهریورماه ۱۴۰۱، جایگاه دوم رشد فروش را در بین صنایع تولیدی از آن خود کرده است.

فروش شهریور صنعت ساخت دستگاه‌‌‌ها و وسایل ارتباطی رشد ۶۳درصدی و فروش صنعت ساخت خودرو و قطعات رشد ۵۴درصدی را نسبت به مردادماه نشان می‌دهد. در همین مدت، فروش شهریور واسطه‌‌‌گری مالی و پولی رشد ۵۷درصدی نسبت به مرداد داشته است. فروش صنعت ماشین‌‌‌آلات و تجهیزات نیز رشد ۴۸درصدی را نشان می‌دهد.

صنعت کانی غیرفلزی، فلزات اساسی، صنعت ماشین‌آلات و دستگاه‌‌‌های برقی، صنعت مواد غذایی به جز قند و شکر، صنعت سیمان و گچ و آهک، صنعت شیمیایی، بانکی و موسسات مالی، فرآورده‌‌‌های غذایی و آشامیدنی و استخراج کانه‌‌‌های فلزی از دیگر صنایعی هستند که عملکرد مطلوبی در شهریورماه داشته‌‌‌اند.

همچنین بررسی ۴۲۰شرکت تولیدی حاکی از آن است که ۶۳‌درصد شرکت‌های تولیدی در شهریور امسال بیش از مرداد ۱۴۰۱ فروش داشته‌‌‌اند. درآمد فروش ۳۲شرکت تولیدی از جمله مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن، آهنگری تراکتورسازی ایران، مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان، پتروشیمی شیراز، مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان، تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، زرین معدن آسیا، قند نیشابور، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان‌گستران، آنتی‌بیوتیک ایران، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، قند مرودشت، شهد، بیمه اتکایی ایرانیان و بهمن لیزینگ در شهریورماه جهش بیش از ۱۰۰درصدی نسبت به ماه قبل داشته است. ۳۳شرکت نیز رشد ۵۰ تا ۱۰۰درصدی را در میزان فروش ثبت کرده‌‌‌اند.