فاراک

شرکت ماشین‌سازی اراک اعلام کرد، پیرو اطلاعیه منتشرشده در تاریخ ۲۹/ ۱۱/ ۱۳۹۸ در خصوص قرارداد سفارش خرید تجهیزات ویژه متانول سیراف انرژی با ظرفیت ۵‌هزار متریک تن در روز، الحاقیه قرارداد مذکور با همین موضوع، ارسال می‌شود. الحاقیه فوق به مبلغ ۳میلیون و ۵۰۰یورو (معادل ۹۶میلیارد تومان) است که با نرخ یوروی ۲۶‌هزار و ۹۰۰تومان به ریال تبدیل شده است. شرایط پرداخت به صورت ۲۰‌درصد پیش‌پرداخت است و الباقی طی مراحل ساخت، بازرسی نهایی و تحویل اقلام پرداخت خواهد شد. مدت زمان اجرای قرارداد تا تاریخ ۳۱/ ۰۴/ ۱۴۰۲ تمدید می‌شود.

فروسیل

شرکت فروسیلیسیوم خمین، از توقف تمام فعالیت‌های خود از تاریخ ۲۰/ ۰۶/ ۱۴۰۱ خبر داد. دلیل این توقف، بررسی وضعیت مواد نسوز کوره ذوب (رفرکتوری) عنوان شده است.

وهور

شرکت مدیریت انرژی امید تابان‌هور، از افزایش سرمایه شرکت مولد نیروگاهی گوهر سیرجان خبر داد. با توجه به انعقاد قرارداد EPC فی‌مابین شرکت مولد نیروگاهی سیرجان (شرکت فرعی) با شرکت گروه مپنا به‌منظور احداث بلوک «۲» نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان و ضرورت تامین مالی پروژه مذکور، گزارش توجیهی افزایش سرمایه از مبلغ یک‌میلیارد تومان به ۸۲۰میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران، تهیه و به‌منظور اخذ اظهارنظر حسابرس ارسال شد. حسابرس و بازرس اصلی شرکت، گزارش خود را ارائه کردند، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مواد نیروگاهی گوهرسیرجان در تاریخ ۱۶/ ۰۶/ ۱۴۰۱ برگزار شد، افزایش سرمایه مورد تصویب مجمع قرار گرفت و مقرر شد هیات‌مدیره شرکت اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورد. با افزایش سرمایه و واریز مبلغ حاصل از افزایش سرمایه به حساب شرکت مپنا، قرارداد EPC اجرایی شده و با راه‌اندازی واحد اول گازی بعد از ۱۸ماه، ماهانه یک‌میلیون و ۷۰۰یورو درآمد شناسایی می‌شود (سالانه معادل ۶۰۰میلیارد تومان).

دجابر

شرکت داروسازی جابر بن‌حیان، از عرضه اولیه ۶‌درصد (تعداد ۲۲میلیون و ۵۰۰سهم) از سهام شرکت پخش رازی که در اختیار شرکت بود، خبر داد. قیمت واگذاری، ‌هزار و ۸۰۰تومان، جمع مبلغ معامله ۴۱میلیارد تومان و بهای تمام‌شده سهم، ۲میلیارد تومان بوده است. سود و زیان حاصل از این واگذاری ۳۹میلیارد تومان خواهد شد.

قصفها

شرکت قند اصفهان اعلام کرد، گزارشی با عنوان اتهام گران‌فروشی تفاله‌خشک در سال ۹۷ توسط اداره بازرسی سازمان صمت استان اصفهان به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع و پس از طی مراحل قضایی به اخذ دوفقره بخشودگی به میزان ۵۰‌درصد نسبت به رقم گزارش تخلف اولیه در دومرحله رسیدگی دادگاه بدوی و دادگاه تجدیدنظر منجر شد. لازم به توضیح است که مبنای گزارش تخلف اولیه مبلغ ۱۵میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان بوده که در مرحله بدوی به مبلغ ۷میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان تعدیل شده و در مرحله تجدید نظر به مبلغ ۳میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان کاهش یافته است. ضمنا در حساب‌های شرکت بابت موضوع فوق به میزان رأی بدوی (۷میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان) ذخیره لحاظ شده است. پرونده مذکور در مرحله اجرای احکام سازمان تعزیرات حکومتی استان است.

فجهان

مجتمع جهان فولادسیرجان، اطلاعیه‌ای با عنوان اعلامیه پذیره‌نویسی عمومی را منتشر و اعلام کرد با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۸/ ۱۱/ ۱۴۰۰ و براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۷/ ۰۱/ ۱۴۰۱ با توجه با افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴‌هزار میلیارد تومان به ۶‌هزار و ۵۰۰میلیون تومان تعداد ۱۴میلیارد و ۴۰۰میلیون سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده‌شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه به این وسیله تعداد ۵۳۷میلیون تومان سهم ۱۰۰تومانی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی عمومی از تاریخ ۲۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ تا ۴/ ۰۷/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

شمواد

تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی در مردادماه سال‌جاری ۴میلیون و ۷۰۰‌هزار کیلوگرم دی‌ام‌تی مذاب را با نرخ ۲۶‌هزار و ۱۰۰تومان به ازای هر کیلوگرم و‌ هزار و ۸۰۰کیلوگرم دی‌‌او‌تی‌پی را با نرخ ۶۵‌هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رسانده است. درآمد حاصل از فروش داخلی محصولات، ۱۲۳میلیارد تومان بوده است. همچنین شرکت در این مدت ۳۸۰‌هزار کیلوگرم دی‌ام‌تی جامد را با نرخ متوسط ۳۴‌هزار و ۸۰۰تومان به ازای هر کیلوگرم به خارج از کشور صادر کرده و درآمد حاصل از این صادرات، ۱۳میلیارد تومان بوده است. مجموع درآمد این شرکت در این یک‌ماه، ۱۳۷میلیارد تومان بوده که نسبت به تیرماه، با افزایش ۳۰۰درصدی همراه بوده است.

دامین

شرکت داروسازی امین اعلام کرد، در خصوص اجرایی‌شدن فرآیند پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به استحضار می‌رساند در تاریخ ۱۶/ ۰۶/ ۱۴۰۱ مطالبات سنواتی سهامداران از طریق سجام واریز شد.