گامی برای توسعه مالی و سنجش هویت کاربران و مشتریان

جیبیت به‌عنوان ارائه‌دهنده راهکارهای پیشرفته مالی و خدمات پرداخت آنلاین، به منظور توانمندسازی کسب و کارها برای نیل به رشد و توسعه پایدار، مجموعه‌ای از سرویس‌های متنوع پرداخت و مالی و هر آنچه که پلتفرم‌ها در مسیر خدمت‌رسانی به کاربران یا مشتریان خود به آن نیاز پیدا می‌کنند،  ارائه می‌دهد. 

تنوع سرویس‌های مالی، پرداخت و احراز هویت با تکیه بر دانش فنی و بهر‌ه‎گیری از به‌روزترین فناوری میسر می‌شود. در سایه این امر، مشکلات ناخواسته حین مبادلات مالی با کاربران کاهش یافته و ریسک‌های اعتباری برای کسب و کارها نیز به شدت کم می‎شود. برآیند تمام این موارد ایجاد تجربه کاربری بهتر، افزایش درآمد و سوددهی کسب و کار و در نتیجه تحقق اهدافی مانند رشد و توسعه پایدار است. 

در این راستا و به منظور تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها، اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌تر و ارائه خدمات وسیع‌تر به کسب و کارها، وب‌سایت جیبیت به‌روزرسانی شده تا از طریق نسخه جدید آن  علاوه بر دسترسی به گزارش‌ها، پنل کاربری نیز با قابلیت‌های بیشتری به کسب و کارها نمایش داده شود. در نسخه جدید، برای هر کدام از سرویس‌ها، صفحه‌ای مجزا اختصاص یافته که کسب و کارها با مراجعه به آن علاوه بر دریافت اطلاعات در خصوص هر سرویس، می‌توانند به صورت مستقیم با کارشناسان فروش و بازاریابی ارتباط تلفنی داشته باشند. 

همزمان با به‌روز شدن وب‌سایت، جیبیت از سرویس «واریز شناسه‌دار» و «وب‌سرویس‌های استعلامی» رونمایی کرد؛ این دو سرویس، امکاناتی برای کسب و کارها ایجاد می‌کنند تا خدمت‌دهی به کاربران و مشتریان‌شان با سهولت و دقت بیشتری انجام شود. 

وب‌سرویس‌‌های استعلامی یکی از کامل‌ترین وب‌سرویس‌های استعلام و احراز هویت ارائه شده در کشور و شامل استعلام بانکی، احراز هویت و خدماتی است. کسب و کارها با استفاده از این وب‌سرویس‌‌ها علاوه بر صحت‌سنجی داده‌های بانکی، اطلاعات هویتی افراد را نیز احراز  می‌کنند. 

واریز شناسه‌دار سرویس‌ دیگر جیبیت به کسب و کارهاست. این سرویس امکان واریز وجه بالاتر از سقف درگاه پرداخت اینترنتی را در صورت تایید اسناد مثبته ارائه شده به بانک، به کاربران یا مشتریان می‌دهد. علاوه بر آن جیبیت به‌عنوان اولین شرکت ارائه‌دهنده این سرویس، امکان واریزهای دوره‌ای مانند اقساط با مبالغ بالا توسط API را برای پلتفرم‌ها ایجاد کرده است. 

اطمینان خاطر در احراز هویت و استعلام بانکی

احراز هویت مشتریان یا کاربران برای کسب و کارها از مهمترین موضوعات مورد بحث و در عین حال نحوه و کیفیت احراز هویت آن‌ها نیز بزرگترین چالشی است که با آن مواجه می‌شوند. اگرچه برخی از شرکت‌ها برای اعتبارسنجی هویت کاربران از روش‌های سنتی یا درون سازمانی مانند استخدام تیم نظارتی یا کنترل حساب‌های بانکی استفاده می‌کنند، اما روند رو به رشد کلاهبرداری اینترنتی، تعداد بالای متقاضیان برای احراز هویت و ناتوانی در صحت سنجی هویت آن‌ها بدون بهره‌مندی از وب‌سرویس‌ها نشان داده به‌کارگیری تنها یک راهکار برای پی بردن به هویت واقعی کاربران کارساز نخواهد بود. 

Donyaye-Eghtesad-3

از این‌رو بکارگیری روش‌های جایگزین که در نهایت به صحت‌سنجی اطلاعات فردی و داده‌های بانکی منجر شود، موثرترین راه مقابله با هر گونه سوء استفاده احتمالی است. جیبیت به منظور افزایش ضریب اطمینان برای کسب و کارها 13 نوع وب‌سرویس استعلامی ارائه می‌دهد که در نوع خود کامل‌ترین مجموعه استعلام اطلاعات هویتی و داده‌های بانکی به‌شمار رفته و سه طیف مختلف را شامل می‌شود؛ استعلام بانکی، احراز هویت و خدماتی. 

استعلام بانکی دربرگیرنده وب‌سرویس‌هایی است که کسب و کارها با استفاده از آن‌ها می‌توانند به درستی یا نادرستی داده‌های بانکی افراد پی‌ببرد. در جیبیت تبدیل حساب به شبا، تبدیل کارت به حساب، تبدیل کارت به شبا، استعلام کارت و شبا، همخوانی کد ملی با شبا، همخوانی کد ملی با کارت، همخوانی نام و نام‌خانوادگی با حساب، همخوانی نام و نام‌خانوادگی با شبا و همخوانی نام و نام‌خانوادگی با کارت زیرمجموعه وب‌سرویس‌های استعلام بانکی قرار می‌گیرند. همخوانی موبایل با کد ملی و ثبت احوال مقایسه‌ای نیز از وب‌سرویس‌های احراز هویت به‌شمار می‌روند همچنین وب‌سرویس استعلام کدپستی در دسته وب‌سرویس‌ خدماتی جای می‌گیرد. 

وب‌سرویس‌های استعلام شبا، تبدیل کارت به شبا همچنین تطبیق کد ملی با شماره موبایل از جمله وب‌سرویس‌های پرکاربرد کسب و کارها هستند. در وب‌سرویس استعلام شبا با وارد کردن شماره شبا 24 رقمی، اطلاعاتی همچون نام بانک، شماره شبا، وضعیت حساب اعم از بلوکه، فعال و ناشناخته بودن و نام صاحب یا صاحبان حساب به عنوان اطلاعات خروجی به استعلام‌گیرنده داده می‌شود. این وب‌سرویس علاوه بر صحت‌سنجی داده‌های بانکی، اطلاعات هویتی صاحب یا صاحبان حساب را نیز اعتبارسنجی می‌کند. کاربرد وب‌سرویس استعلام شبا در تسویه و انتقال وجه به حساب کاربران یا مشتریان کسب و کارها همچنین ریفاند است.

همخوانی کد ملی با شماره موبایل نیز از دیگر وب‌سرویس‌های کاربردی برای کسب و کارهاست که در دسته وب‌سرویس‌های احراز هویت قرار می‌گیرد و این امکان را به صاحبان کسب و کارها می‌دهد که پیش از مبادله مالی یا تجاری با کاربران و مشتریان خود، از تطابق کد ملی با دارنده سیم کارت اطمینان حاصل کنند. 

تبدیل کارت به شبا سرویس با اهمیت دیگری برای کسب و کارهاست و از آنجایی که این وب‌سرویس به صورت اختصاصی توسط جیبیت به پلتفرم‌ها ارائه می‌شود، اطلاعات آن به صورت مستقیم از تامین‌کنندگان اصلی، شبکه بانکی تامین می‌شود. پس از دریافت شماره شبا، صحت‌سنجی آن مجددا توسط سرورهای جیبیت انجام شده تا احتمال بروز هر گونه خطا در اعلام نتیجه این استعلام به کمترین حد خود برسد. 

بهره‌گیری از وب‌سرویس‌های استعلامی از آن جهت مهم است که خطر عدم احراز هویت را کاهش داد و تطابق اطلاعات فردی با داده‌های بانکی را در کوتاه‌ترین زمان، ممکن می‌سازد. 

در قالب جدید وب‌سایت جیبیت برای استعلام بانکی، احراز هویت و خدماتی صفحه‌ای مجزا در نظر گرفته شده که صاحبان کسب و کارها با مراجعه به آن می‌توانند از شرایط فعال‌سازی، مبلغ کارمزدها و اطلاعات ورودی به وب‌سرویس و داده‌های خروجی که به استعلام‌گیرنده نشان داده می‌شود، اطلاع کسب کنند. 

واریز شناسه‌دار؛ امکان واریز وجه بیشتر برای کسب و کار

Donyaye-Eghtesad-4

واریز شناسه‌دار نیز سرویس‌ دیگری است که جیبیت به مشتریان و کاربران کسب و کارها برای ارتقا مبلغ مورد تبادل و افزایش امنیت مالی ارائه می‌دهد. هر کاربر احراز هویت شده در صورت ارائه اسناد مثبته به بانک، پس از ثبت درخواست، شناسه را دریافت کرده و می‌تواند بدون سقف، وجه مورد نظر را واریز کند. 

باید توجه داشت که این شناسه تنها پس از صحت‌سنجی اطلاعات فردی و داده‌های بانکی کاربر یا مشتری با اسناد مثبته ارائه شده، صادر می‌شود؛ شماره شبا، کد ملی و نام دارنده حساب از جمله اطلاعاتی است که پیش از صدور شناسه واریز مورد بررسی قرار گرفته و اعتبارسنجی می‌شوند. در صورت وجود هر گونه مغایرت در داده‌ها و اطلاعات، شناسه واریز صادر نخواهد شد. 

از مهمترین مزیت‌های بهره‌مندی از سرویس واریز شناسه‌دار، واریز وجه با مبالغ بالا، رصد تراکنش توسط کسب و کار و اطلاع از موفقیت‌آمیز بودن آن و در نهایت امکان استفاده از شناسه صادره به مدت نامحدود است. 

صاحبان کسب و کارها می‌توانند با مراجعه به صفحه سرویس واریز شناسه‌دار در وب‌سایت جیبیت از نحوه کارکرد این سرویس اطلاع کسب کرده و برای آگاهی از شرایط فعال‌سازی آن با کارشناسان فروش تماس بگیرند. در صفحه «واریز شناسه‌دار» علاوه بر ابزارها و روش‌های واریز وجه، فرآیند تایید واریز نیز به صورت مختصر توضیح داده شده است. 

جیبیت، ارائه راهکارهای مالی پیشرفته 

وب‌سرویس‌های جیبیت طیف وسیعی از خدمات مالی و پرداخت تا احراز هویت را در شامل می‌شوند و کسب و کارها می‌توانند به‌راحتی و به‌دور از هر گونه نگرانی با اتکا به آن‌ها، نه تنها هویت کاربران خود را در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیت بالایی احراز کنند که مبادلات مالی را نیز در سایه امنیت و دقت بیشتری انجام دهند. 

جیبیت یکی از مهمترین رویکردهای خود را پاسخ به نیاز عمیق پلتفرم‌های فعال در حوزه مالی و بازار سرمایه همچنین ارائه سرویس‌های شخصی‌سازی شده به آن‌ها می‌داند. در سایه این رویکرد، اهدافی تعریف شده که یکی از آن توسعه وب‌سرویس‌هایی است که بتواند از ریسک‌های مرتبط جلوگیری کرده و نیاز عمده کسب و کارها به وب‌سرویس‌های مالی، درگاه پرداخت آنلاین و احراز هویت را برطرف نماید. 

از سوی دیگر سعی شده تا حد ممکن این اطمینان به پلتفرم‌ها داده شود که با تکیه بر سرویس‌های ارائه شده توسط جیبیت می‌توانند با آسودگی بیشتری به رشد و توسعه کسب و کار خود بپردازند و بر آن تمرکز داشته باشند. از این رو نسخه جدید وب‌سایت نیز به منظور پاسخ به نیاز کسب و کارها به‌روز رسانی شده تا پلتفرم‌ها با مراجعه به آن علاوه بر دریافت آگاهی از عملکرد سرویس،  از فرآیند انجام آن نیز مطلع شوند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.