چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

 امروزه شاید استفاده از این تعبیر در مورد اینستاگرام و کسب درآمد از آن بجا باشد؛ اگر سخت کار کردن و پول درآوردن یک رویای آمریکایی است، سخت کار نکردن و پول درآوردن رویای اینستاگرامی است.

با این حال، کسب درآمد خوب از رسانه های اجتماعی نیازمند اتخاذ یک استراتژی جدی و هدفمند است.

آیا می توان در اینستاگرام کسب درآمد کرد؟

در واقع یکی از اولویت های اصلی اینستاگرام، کمک به امرار معاش سازندگان و کاربران خود است بویژه اینکه با افزایش رقابت از سوی Snapchat، TikTok و YouTube مواجه است.

در سال ۲۰۲۱، اینستاگرام به عنوان دومین اپلیکیشن پر دانلود در جهان شناخته شد. وب سایت این پلتفرم، هفتمین وب سایت پربازدید در سراسر جهان و چهارمین پلتفرم پر کاربرد در میان رسانه های اجتماعی بوده است و هر ماه در حدود ۱.۲۲ میلیارد کاربر فعال دارد.

این یک مخاطب بالقوه عظیم است با مجموعه ای عظیم و متنوع از افرادی که به طور بالقوه می توانند در معرض محتوای شما قرار بگیرند و فرصت های زیادی را برای کسب درآمد پیش روی شما قرار دهند.

چقدر می توان از طریق اینستاگرام کسب درآمد کرد؟

ارائه اعداد و ارقام مشخص در مورد درآمدها از اینستاگرام تا حدودی دشوار است و این به مقاومت برندها و کسب و کارهای فعال در اینستاگرام به اعلام دقیق درآمدها بر می گردد. میزان درآمد حاصله از اینستاگرام به طور معمول به اعتبار، میزان فالوورها، تعامل، استراتژی، شلوغی و تا حدودی به شانس و اقبال کاربر بستگی دارد.

حتی اگر صاحب کسب و کار به معنای متعارف آن نیستید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها از اینستاگرام به صورت فردی کسب درآمد کنید. با داشتن جایگاهی روشن و به دست آوردن فالوورهای فعال و واقعی، شما می توانید تاثیرگذار باشید. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می کنیم:

با برندها وارد همکاری شوید

همکاری با برندها به احتمال زیاد شناخته شده ترین روشی است که بواسطه آن می توان در اینستاگرام کسب درآمد کرد. یک نام تجاری کوچک یا بزرگ را پیدا کنید که با ارزش های شما همسو باشد. این یک ویژگی بسیار مهم است؛ به این دلیل که شراکت با برندی که هیچ پیوندی با محتوای معمولی شما ندارد یا به طور مستقیم در تضاد با محتوای شماست، باعث می شود غیر معتبر و ساختگی به نظر برسید.

مشارکت با برندها می تواند شامل اشکال مختلفی باشد: ممکن است در ازای تولید یک پست اینستاگرامی که یک محصول خاص را تبلیغ می کند، پول دریافت کنید. یا در ازای تولید محتوا، محصولات رایگان به شما ارائه شود. در ابتدا سعی کنید چند پست رایگان در حوزه علاقه مندی خود مثلا مراقبت از پوست یا رستوران ها، به عنوان نمونه در هنگام تماس برندها برای همکاری داشته باشید.

تبلیغ محصولات یا خدمات

تبلیغات یکی از روشهایی است که بدون داشتن سرمایه اولیه می توان از طریق آن در اینستاگرام کسب درآمد کرد. در این روش، شما خدمات یا محصولات شرکت ها و برندها را در قالب پست و استوری در صفحه اینستاگرام خود اشتراک گذاری می کنید.

اینفلوئنسرها امروزه یکی از پردرآمدترین افراد فعال در اینستاگرام هستند. روش مرسوم کسب درآمد از این طریق در اینستاگرام بدین گونه است که درآمد شما براساس مدت زمان انتشار پست و میزان بازدید پست و یا استوری محاسبه می گردد. با این حال، استفاده از این روش برای کسب درآمد در اینستاگرام نیازمند داشتن مهارت های بازاریابی و آشنایی با روش ها و ترفندهای رشد یک پیج ایسنتاگرامی است.

تولید محتوا در اینستاگرام

روش دیگری که به عنوان یک روش محبوب و پولساز در اینستاگرام می توان روی آن حساب باز کرد، تولید محتواست. چنانچه مسلط به دانش و مهارت های لازم برای تولید محتوا هستید، می توانید نسبت به کسب درآمد در اینستاگرام بسیار امیدوار باشید. با این حال، شما برای تولید محتوا در اینستاگرام به صورت حرفه ای ملزم به کسب مهارت هایی در رابطه با طراحی هستید.

طراحان گرافیک و تولید کنندگان محتوا از جمله افرادی هستند که می توانند با استفاده از این روش به درآمد خوبی در اینستاگرام برسند. افراد دارای مهارت های حرفه ای در طراحی گرافیک همچنین می توانند به سایر مشاغل در حوزه تولید محتوا و طراحی کمک کنند و آموزش هایی در این زمینه در پیج خود انتشار دهند.

فروش کالا و خدمات

از آنجایی که اینستاگرام یک رسانه اجتماعی بیشتر بصری محور است، می توان با اشتراک گذاری تصاویر و فیلم های مرتبط با کسب و کار و کالا و خدمات خود به راحتی در اینستاگرام به درآمد رسید. قطعا تولید محتوای مفید در اینستاگرام بسیار تاثیرگذار است؛ از این رو بهتر است محتوا به شکلی تهیه شود که علاوه بر جنبه جذابیت، ویژگی مفید بودن آن نیز مورد توجه قرار گرفته باشد.

با نگاهی گذرا در اینستاگرام متوجه تعداد کثیری از فروشگاه های آنلاین خواهید بود که در حال تبلیغ و فروش کالا و خدمات خود هستند. همین یک مزیت بزرگ کافی است تا بسیاری از کسب و کارها، فروش به شیوه سنتی را رها کرده و یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنند و آن اینکه، راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام نیازی به اجاره مغازه برای شروع فعالیت ندارد.

همچنین شما برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لباس در اینستاگرام، نیازی به نظم دهی و قفسه بندی و خریداری رگال نخواهید داشت و این می تواند تا حد زیادی در هزینه های شما برای راه اندازی یک کسب و کار جدید صرفه جویی کند.

ارائه خدمات مرتبط با اینستاگرام

در این روش شما با تولید محتواهای مرتبط با خدماتی که ارائه می دهید و اشتراک گذاری آنها، می توانید فالوورهای بیشتری جذب کنید، لایک و کامنت اینستاگرام خود را افزایش دهید. نمونه کارهای خود را تبلیغ کنید و از این طریق درآمد خود را بالا ببرید. از این نوع خدمات اینستاگرامی با عنوان ادمینی اینستاگرام یاد می شود.

ادمین اینستاگرام با انجام وظایفی به شرح زیر سعی در بالاتر بردن سطح کیفی پیج کرده و از این طریق به تعداد فالوورها و دیده شدن در اکسپلور کمک می کند:

  • تصویر پروفایل را متناسب با اهداف پیج تهیه و طراحی می کند

  • بیوگرافی پیج را در جهت اهداف و استراتژی های بازاریابی اینستاگرام بهینه می کند

  • تصاویر و ویدئوهایی با محتوای مفید و تاثیرگذار به اشتراک می گذارد

  • با پاسخ گویی به کامنت ها و دایرکت ها و در کل با برقراری تعامل موثر با فالوورها، به تعداد فالوورهای پیج می افزاید که این کار متعاقبا به افزایش درآمد در اینستاگرام منجر می شود

تبلیغات روش دیگر درآمد زایی در اینستاگرام

پذیرفتن تبلیغات در اینستاگرام را شاید بتوان ساده ترین روش برای کسب درآمد از آن دانست. اما این کار زمانی شدنی است که صفحه ای پربازدید داشته باشید. در این صورت می توانید با تبلیغ سایر صفحات به درآمد برسید. این کار می تواند به روش های مختلفی صورت گیرد و اگر عضو یک سیستم همکاری در فروش هستید، برای بیشتر دیده شدن صفحه خود، می توانید از روش تبلیغات در صفحات پربازدید استفاده نمایید..

کسب درآمد از طریق تبلیغات در اینستاگرام می تواند با استفاده از روش های مختلفی صورت گیرد که مهم ترین این روش های عبارتند از:

  • تبلیغات اسپانسری: Promote یا تبلیغات اسپانسری که از طرف خود کمپانی اینستاگرام مطرح شده است، روش تبلیغاتی است که به صورت هدفمندتری می تواند اجرا شود. اینستاگرام این شیوه تبلیغاتی را اغلب در اختیار صفحات بیزنسی قرار داده تا بتوانند تبلیغاتی هدفمندتر برای جامعه مخاطبین خود ارائه دهند.

  • تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینیگ: اینفلوئنسرها در اینستاگرام کسانی هستند که به دلیل فعالیت در یک حرفه می توانند روی مخاطبان خود تاثیرگذار باشند. در حال حاضر این روش بسیار مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک روش درآمد زایی بسیار عالی شناخته می شود. با این حال، استفاده از این روش لازمه صرف وقت و زمان زیادی است.

  • تبلیغات بازدیدی: این روش نیز به عنوان یکی از روش های کسب درآمد از اینستاگرام شناخته می شود. برای این کار ابتدا صفحه ای پرمخاطب و با تعداد فالوورهای بالا انتخاب می کنید تا کسب و کار شما را تبلیغ کند. با اینکه در ابتدا بایستی مبلغی را برای این تبلیغات هزینه کنید، اما در ادامه می توانید با افزوده شدن فالوورها و جذب مشتری های جدید، این هزینه ها را به صورت چند برابری به جیب خود بازگردانید.

کافه-فالوور

حال با توجه به اینکه فعالیت در اینستاگرام و کسب درآمد از آن، نیازمند داشتن صفحه ای پربازدید با تعداد فالوورهای بالاست، شما برای افزایش ویو اینستاگرام خود می توانید از سایت های ارائه خدمات خرید فالوور، خرید لایک و خرید ویو و ... فالوور ایرانی فعال خریداری کنید و بدین ترتیب بازدید صفحه خود را افزایش دهید. کافه فالوور یکی از برندهای فعال در این زمینه است که به عنوان بهترین سایت خرید فالوور اینستاگرام آماده است تا برای ارتقا و رشد کسب و کار شما در کنارتان باشد.

فالوور لایک کامنت

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.