بهبود کسب و کار با 3 راهکار متفاوت!

این شاید یکی از مهم‌ترین دلایل شکست مشاغل در ایران باشد. اما خب اگر بخواهیم از این فضایِ تجربی نه چندان مناسب دور شده و کسب و کارمان را با اصول واقعی بهبود بدهیم، چه راهکاری در مقابلمان وجود دارد؟ اصلا می‌دانیم باید به کدام بخش از شغلمان توجه بیشتری نشان دهیم تا بازخورد چند برابری بگیریم؟ به کمک چه کسی؟ با خواندن این مطلب و ۳ نکته مهمی که در آن گفته شده، به جواب‌های متفاوتی می‌رسید:

۱. خدمات منابع انسانی

نیروی کار مهم‌ترین سرمایه‌ای است که در هر کسب وکاری وجود دارد. این مهارت نیروی فروش شماست که باعث افزایش سود می‌شود، نحوه ارتباط‌گیری نیروی پشتیبان وب سایتتان است که به صمیمیت بیشتر بین برند و مخاطبتان ختم شده و همینطور نوع خدمات رسانی اعضای مجموعه‌تان است که تعیین می‌کند مشتری در خرید بعدی شما را انتخاب کند یا رقیبتان را.

شاید نیاز به توضیح زیاد نباشد؛ خودتان با حضور در چند مجموعه دولتی یا خصوصی به خوبی متوجه ارزش کمی که بعضی مدیران برای منابع انسانی‌شان قائل هستند با خبر می‌شوید. این موضوعی است که به شدت باعث کاهش بازدهی کل یک سیستم می‌شود. اما راهکار چیست؟

یکی از بهترین راهکارها برای داشتن نیروهای کارآمدتر، دریافت مشاوره خدمات منابع انسانی است. در این جلساتِ مشاوره، پایه و اساس منابع انسانی مجموعه بررسی و در صورت نیاز تغییر پیدا می‌کند. از فرآیند استخدام نیرو گرفته تا تعیین شاخص‌های مورد نیاز برای پیدا کردن افراد مناسب؛ از چگونگی برخورد با کارکنان تا برنامه ریزی برنامه‌های آموزشی و انگیزشی آنان و...

اگر قصد دارید به کمک جلسات مشاوره خدمات منابع انسانی، یک تحول بزرگ در شرکتتان به وجود آورده و همه چیز را دستخوش تغییرات بزرگ و سودده کنید، پیشنهاد می‌کنم از خدمات مجموعه رسا تیم کمک بگیرید. این شرکت یکی از مجموعه‌های بزرگ در زمینه ارائه خدمات منابع انسانی است.

نیروی کار

2. استخدام نیروی کار

خوشبختانه می‌توان اینطور گفت که در چند سال اخیر شرکت‌های ایرانی بهتر از قبل اهمیت استخدام نیروی کار با انگیزه و حرفه‌ای را درک کرده‌اند. همین موضوع باعث شده که حتی بعضی از شرکت‌های خصوصی بزرگ حاضر شوند هزینه‌های نجومی را برای در خدمت گرفتن نیروهای حرفه‌ای صرف کنند.

البته استخدام کردن یک نیروی حرفه‌ای که بتواند به تنهایی فعالیت‌های چند نیروی عادی را جلو برده و اثرات مثبتی داشته باشد؛ مطمئنا با کمک چند آگهی استخدامی و به این راحتی‌ها امکان پذیر نیست. اما در هر حال موضوع مهم اینجاست که اگر خواهان داشتن یک مجموعه با بهترین بازدهی و کارکرد هستید، داشتن نیروهای حرفه‌ای، متخصص و مسئولیت‌پذیر یکی از نیازهای اصلی‌تان است.

اگر شما هم به خوبی در چند سال گذشته متوجه شده‌اید که چطور یک نیروی کار متعهد می‌تواند به جای چند نیروی کار عادی فعالیت کرده و سود مجموعه را رشد بدهد؛ پیشنهاد می‌کنم از خدمات استخدام نیروی انسانی شرکت رساتیم کمک بگیرید.

این شرکت با توجه به تجربه بالا، شناخت مناسب از فضای کسب و کار و البته در اختیار داشتن بانک‌های اطلاعاتی عظیم مشاغل می‌تواند در این زمینه کمک‌های زیادی به شما کمک کند. این کمک‌ها از ویرایش فرآیند استخدام مجموعه شروع شده و تا مصاحبه و به‌کارگیری نیروهای مناسب ادامه دارد.

3. ایجاد نظم و ساختار سازمانی

اگر همین حالا یک نیروی غریبه را بین کارکنان شرکت خودتان بفرستید تا از سطح رضایت آنها باخبر شوید، مطمئنم بیشتر از 40 درصد آنها از این گلایه می‌کنند که فعالیت‌هایشان نسبت به بقیه همکارها زیاد است. به طور کلی خیلی از مجموعه‌ها در چیدمان یک ساختار سازمانی و نظم مناسب عملکرد خوبی ندارند.

این موضوع باعث می‌شود در مرحله اول نیروهای خوب و با انگیزه مجموعه به دلیل وجود نداشتن عدالت کاری، انگیزه خودشان را از دست داده و حتی بازدهی کمتر از یک نیروی عادی داشته باشند. در مرحله دوم تبعات چنین مشکلی همه سیستم کاری مجموعه شما را در بر گرفته و باعث از بین رفتن اتحاد و کارکرد درست می‌شود.

در نهایت چنین موضوعی نتیجه‌ای جز کاهش شدید بازدهی اعضا و در نتیجه کل مجموعه ندارد. بنابراین اگر تصور می‌کنید ساختار سازمانتان با ذره‌ای مشکل روبرو است، پیشنهاد می‌کنم حتما سراغ خدمات مشاوره چارت سازمانی بروید.

در این جلسات مشاوره افراد متخصص سعی می‌کنند با توجه به تجربه و دانشی که دارند، فعالیت‌های مختلف را در مجموعه تقسیم کرده و یک اتحاد فوق‌العاده کارساز بین اعضای مجموعه‌تان به وجود بیاورند.

اگر نیاز به دریافت این خدمات دارید، باز هم پیشنهاد می‌کنم به سراغ مجموعه رساتیم رفته و از تجربه آنها در زمینه ارائه خدمات مختلف برای بهبود کسب و کار کمک بگیرید. جلسات مشاوره‌ای چارت سازمانی این شرکت باعث افزایش بازدهی کل مجموعه شما می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنم حتی برای کسب اطلاعات بیشتر هم که شده با مشاوران آنها تماس بگیرید.

خدمات توسعه کسب و کار با رساتیم

و در نهایت یکی دیگر از خدمات رساتیم که بسیار مورد توجه مجموعه‌های بزرگ قرار گرفته، خدمات توسعه کسب و کار است. در این فرآیند مجموعه سعی می‌کند از جزئیات تا کلیات کسب و کار شما را بررسی کرده و راهکارهایی برای توسعه آن ارائه کند. فرآیند گفته شده به شرح زیر است:

● قدم اول این خدمات شناسایی و تعریف مشکلات ریز و درشتی است که در مسیر رشد کسب و کارتان مثل سدهای کوچک و بزرگ ایستادگی می‌کنند.

● قدم دوم تعیین استراتژی، برنامه ریزی و همینطور هدف گذاری برای رسیدن به چشم اندازهای شرکت است.

● در قدم سوم و بعد از مشخص شدن ضعف‌ها و تعیین اهداف، رساتیم شروع به فرآیند رشد و توسعه کسب و کار شما می‌کند.

● بعد از به ثبات رسیدن کسب و کار در قدم چهارم، تیم وارد قدم پنجم که تلاش برای وفاداری بازار تضمین شده است، شده و در نهایت به بخش توسعه درآمد می‌رسد.

همانطور که در نقشه راه بالا متوجه شدید، شما می‌توانید به کمک خدمات مشاوره کسب و کاری که این شرکت به شما ارائه می‌دهد، تغییرات بزرگی در مجموعه‌تان به وجود آورده و به سود مالی زیادی برسید. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر همین حالا وارد رساتیم شده و با خدمات آنها آشنا شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.