«پکویر»: شرکت کویرتایر از دریافت مجوز افزایش نرخ فروش محصولات خود خبر داد. بر این اساس این شرکت اعلام کرد که با توجه به افزایش بهای تمام‌شده محصولات تولیدی خود که ناشی از افزایش نرخ مواد اولیه، افزایش نرخ دستمزد و اثر تورمی سایر هزینه‌‌‌ها بوده است، طبق محاسبات انجام‌شده براساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نرخ فروش محصولاتش از تاریخ ۰۸/ ۰۳/ ۱۴۰۱، ۳۰‌درصد افزایش خواهد یافت.

«تپسی»: شرکت پیشگامان فن‌‌‌آوری و دانش آرامیس اعلام کرد که پیرو درخواست اداره نظارت بر ناشران در خصوص پیش‌بینی درآمد ۶۸۰میلیارد تومانی دوره ۱۲ماهه سال ۱۴۰۱ که قبلا در گزارش تفسیری صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال مالی منتهی به ۱۴۰۰، مورخ ۰۴/ ۰۳/ ۱۴۰۱ تشریح و همچنین درآمد عملیاتی محقق‌شده شرکت در دوماه ابتدای سال‌جاری به مبلغ ۲/ ۵۸میلیارد تومان که در گزارش‌های ماهانه فروش از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم رسیده است، موارد زیر به استحضار می‌‌‌رسد:

• طبق برنامه‌‌‌های پیش‌بینی‌شده در امیدنامه و برنامه‌‌‌های عملیاتی شرکت در سال‌جاری، افزایش سرمایه از محل عرضه اولیه سهام به تامین مالی موردنیاز برای توسعه جغرافیایی به حدود ۲۰شهر جدید و افزایش عمق بازار شهرهای موجود منجر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که گسترش جغرافیایی و افزایش عمق بازار منشأ بخش عمده‌‌‌ای از پیش‌بینی درآمد سال‌جاری خواهد بود.

• کسب‌وکار تاکسی آنلاین به طور معمول در نیمه دوم سال و همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌‌‌ها، با رشد درآمد بیشتری نسبت به ۶ماه اول مواجه است. همچنین به صورت تاریخی، درآمد فروردین‌ماه به دلیل تعطیلات نوروز و ماه رمضان، همواره کمترین میزان در مقایسه با سایر ماه‌‌‌های سال است. درآمد نیمه دوم سال ۱۴۰۰، ۴۸‌درصد بیشتر از نیمه اول بوده و در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۷ (دوسال پیش از پاندمی کرونا) نیز درآمد نیمه‌دوم سال به طور میانگین ۲۳‌درصد و ۵۱‌درصد بیشتر از ۶ماه اول بوده است.

با عنایت به موارد بالا و توضیح اینکه این شرکت سرمایه‌گذاری‌‌‌های اولیه برای نیل به اهداف برنامه توسعه خود را از محل منابع داخلی آغاز کرده است، دسترسی به درآمد پیش‌بینی‌شده سال ۱۴۰۱ با ضریب اطمینان بسیار بالایی امکان‌‌‌پذیر خواهد بود.

«بسویچ»: شرکت پارس‌سوئیچ طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که دلایل افزایش سود‌آوری شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل به شرح ذیل است:

• رشد ۶۶درصدی مبلغ فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل که به علت شروع فعالیت‌‌‌های جدید وزارت نیرو برای اصلاح و ترمیم شبکه‌‌‌های توزیع برق کشور به وجود آمده است؛

• افزایش تقاضای شرکت‌های توزیع وزارت نیرو، با توجه به سیاست‌‌‌های جدید وزارتخانه در به حداقل رساندن قطعی مکرر برق و جلوگیری از افت در شبکه‌‌‌های توزیع که به دلیل فرسوده‌بودن تجهیزات مورد استفاده در پست‌‌‌های برق تقاضای بالا از سوی وزارت نیرو به شرکت پارس‌سوئیچ به‌منظور تامین تجهیزات موردنیاز در پیک زمستان ۱۴۰۰ شرکت داده شده و این روال در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه پیدا کرده است؛

• افزایش نرخ محصولات فروخته‌شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل با توجه به تغییرات هزینه دستمزد، سربار و مواد اولیه.

«پیزد»: مجتمع صنایع لاستیک یزد اعلام کرد که با توجه به افزایش بهای تمام‌شده محصولات تولیدی این شرکت که ناشی از افزایش نرخ مواد اولیه، افزایش نرخ دستمزد و اثر تورمی سایر هزینه‌‌‌ها بود و طبق محاسبات انجام‌شده براساس ضوابط و دستورالعمل‌‌‌های سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نرخ فروش محصولات این شرکت از تاریخ ۰۸/ ۰۳/ ۱۴۰۱ به شرح ذیل افزایش می‌‌‌یابد:

• گروه تایرهای رادیال، ۳۰درصد؛

• گروه تایرهای بایاس، ۱۵درصد.

«واحصا»: شرکت احیای صنایع خراسان طی اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص نوسان قیمت سهام» اعلام کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۱۲/ ۹/ ۶/ ۳ماهه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰) تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بنابراین افزایش قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر مربوط به عرضه و تقاضای بازار بوده است.

«غویتا»: شرکت ویتانا از بهره‌‌‌برداری از پروژه خطوط تولید انواع ویفر بار و خط تولید انواع بیسکویت و بیسکویت‌تارت خبر داد. بر این اساس این شرکت اعلام کرد که با توجه به افزایش تنوع سبد محصولات، در آینده شاهد رشد فروش آن خواهیم بود.