«بهپاک»: شرکت صنعتی بهپاک اعلام کرد که پیرو حذف ارز ترجیحی (۴۲هزار ریال به ازای هر دلار) برای واردات دانه‌‌‌های روغنی و جایگزینی آن با ارز نیمایی و همچنین افزایش قیمت‌های جهانی در سه‌ماه اخیر و افزایش هزینه‌‌‌های سربار و دستمزد و عوامل تولید و پیرو تصمیمات اخذشده در ستاد تنظیم بازار کشور و طبق نامه انجمن صنفی صنایع روغن‌نباتی ایران، قیمت‌ روغن‌خام سویا از ۷۵هزار ریال به ۵۲۵هزار ریال افزایش یافت. همچنین براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی قیمت کنجاله در مبادی ورودی کشور از ۳۴هزار ریال به ۱۷۰هزار ریال تغییر یافت.

با توجه به اینکه شرکت در حال حاضر در مبادی ورودی حدود ۲۵هزار تن دانه سویا با نرخ مصوب ۷۴۶یورو خریداری کرده که هنوز تخصیص و تامین نوع ارز آن از سوی وزارت جهاد کشاورزی و بانک‌مرکزی تعیین و تکلیف نشده است، در صورت استفاده از ارز نیمایی، حذف ارز ترجیحی بر قیمت تمام‌شده آن اثر می‌‌‌گذارد که متعاقبا برنامه‌‌‌های آتی شرکت و همچنین تاثیر موارد مذکور به صورت سود و زیان پیش‌بینی‌شده، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«لبوتان»: گروه صنعتی بوتان از افزایش نرخ فروش آبگرمکن‌‌‌های تولیدی خود خبر داد.

بر این اساس شرکت اعلام کرد که افزایش نرخ در گروه محصول آبگرمکن به میزان ۱۵‌درصد است که از ۲۵اردیبهشت ۱۴۰۱ اعمال شده است. لازم به توضیح است که مبلغ فروش این محصول در سال مالی قبل ۱۲/ ۱‌هزار میلیارد تومان و نسبت فروش آن به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۷۴/ ۲۶‌درصد بوده است.

«زکشت»: شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت از افزایش نرخ مواد اولیه (جو دامی، ذرت دامی و کنجاله سویا) توسط اتحادیه واردکنندگان نهاده‌‌‌های دام و طیور خبر داد.

بر این اساس شرکت اعلام کرد که عطف به نامه اتحادیه واردکنندگان نهاده‌‌‌های دام و طیور در راستای همراهی با تصمیمات اخیر دولت در خصوص اصلاح سیاست‌‌‌های ارزی، قیمت‌های مصوب جدید از سوی مراجع ذی‌صلاح به شرح ذیل ابلاغ شد:

- هر کیلوگرم جو دامی در مبادی ورودی ۱۲۰هزار ریال؛

- هر کیلوگرم ذرت دامی در مبادی ورودی ۱۲۰هزار ریال؛

- هر کیلوگرم کنجاله سویا در مبادی ورودی ۱۷۰هزار ریال.

لازم به توضیح است که مبلغ مواد خریداری‌شده در سال مالی قبل ۴/ ۳۸میلیارد تومان و نسبت بهای تمام‌شده مواد به کل بهای تمام‌شده مواد شرکت در سال مالی قبل ۲۸‌درصد بوده است.