«غبشهر»: شرکت صنعتی بهشهر از دریافت مجوز افزایش در نرخ مواد اولیه و فروش انواع روغن نباتی مایع و جامد خبر داد. بر این اساس شرکت طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که نظر به حذف ارز ترجیحی 4200تومانی برای واردات روغن‌خام و جایگزینی آن با ارز سامانه نیما، افزایش قیمت‌های جهانی روغن‌خام در 6ماه اخیر و افزایش هزینه‌‌‌های سربار و دستمزد و سایر نهاده‌‌‌های تولید، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، اقدام به تصویب قیمت‌های جدید روغن‌خام و روغن ساخته شده کرده است. بر این اساس قیمت‌های روغن‌خام به شرح ذیل است (قیمت‌ها در مبادی ورودی به کشور است).

Untitled-12 copy

از سال گذشته، قیمت‌گذاری روغن‌خام کلزا، کنجد و زیتون به صورت آزاد بوده و فروش محصولات مرتبط نیز از قیمت‌گذاری سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان معاف بوده‌‌‌اند، بنابراین اثر تغییر قیمت جهانی و حذف ارز ترجیحی بر قیمت این کالا در سال گذشته اعمال شده است. لازم به توضیح است براساس مذاکرات صورت‌گرفته، صادرات روغن نباتی در آینده نزدیک مجاز خواهد شد. با توجه به تعدد و ترکیب کالاهای ساخته‌شده شرکت در چهارماه ابتدای سال مالی جاری، متوسط نرخ فروش درِ کارخانه محصولات شرکت به شرح ذیل است.

Untitled-13 copy

با توجه به ابلاغیه مذکور تعیین تعدیلات مورد لزوم بر صورت سود و زیان پیش‌بینی‌شده و همچنین برنامه‌‌‌های آتی شرکت در حال حاضر میسر نیست، بنابراین برنامه‌‌‌های آتی شرکت و همچنین تاثیر موارد مذکور بر صورت سود و زیان پیش‌بینی‌شده متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«غمارگ»: شرکت مارگارین از افزایش نرخ مواد اولیه و فروش محصولات خود خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که پیرو مصوبه جلسه ستاد تنظیم بازار کشور انجمن صنفی صنایع روغن‌نباتی ایران به منظور تعیین قیمت روغن‌نباتی، قیمت مصرف‌کننده به شرح جدول ذیل است.

Untitled-16 copy