ختور: شرکت رادیاتور ایران اعلام کرد که تاییدات لازم را از سوی حسابرس و بازرس قانونی (موسسه حسابرسی رهیافت و همکاران) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۰۶/ ۰۹/ ۱۴۰۰ هیات‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۸۵‌میلیارد تومان به مبلغ ۵/ ۲۶۳ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۲۱۰‌درصدی) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی، بهره‌‌‌مندی از ظرفیت‌‌‌های موجود در شرکت، شفافیت قیمت سهام، حمایت از ارزش سهام، بهبود نسبت مالکانه و افزایش رتبه اعتباری دریافت کرده است. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

وکغدیر: شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر طی دو اطلاعیه از تصمیمات هیات‌مدیره مبنی برای افزایش سرمایه ۴۲‌درصدی و ارائه گزارش توجیهی به حسابرس و در نهایت اخذ تاییدات لازم از سوی حسابرس قانونی خبر داد. این شرکت که گزارش توجیهی هیات‌مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۳/ ۱ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۸۵/ ۱ هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۴۲‌درصدی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته جهت اصلاح و بهبود ساختار مالی، بهبود نسبت مالکانه، نسبت بدهی به حقوق صاحبان سرمایه و رقابت‌پذیری شرکت در صنعت و بازار سرمایه، بهبود و افزایش شفافیت صورت‌های مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی و حفظ پتانسیل لازم را در تاریخ ۲۱/ ۰۷/ ۱۴۰۰ جهت اخذ تاییدات لازم به حسابرس قانونی ارائه کرده بود، تاییدات لازم را از سوی آن موسسه حسابرسی دریافت کرد. بدیهی است انجام این افزایش سرمایه نیز منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

فاراک: شرکت ماشین‌سازی اراک اعلام کرد که افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴۳/ ۱ هزار میلیارد تومان به ‌‌۰۶/ ۲ هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۴۴‌درصدی) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، به منظور تامین سرمایه در گردش موردنیاز در تاریخ ۰۱/ ۱۰/ ۱۴۰۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

کگهر: شرکت سنگ آهن گهرزمین طی اصلاحیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که میزان دقیق افزایش سرمایه در فرم‌‌‌ها اصلاح شده است. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که گزارش توجیهی هیات مدیره به منظور افزایش سرمایه از مبلغ ۵/ ۲ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۵/ ۶ هزار میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامین مالی برای طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای شرکت و برگشت مجدد منابع مالی شرکت که در تاریخ ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسیده، جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.