«دلقما» سهام واگذار می‌کند

شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با نماد «دلقما» طی اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان گروه «ب» از واگذاری ۵هزار سهم شرکت طب نوین به شرکت طاهر خبر داد. در اطلاعیه مذکور آمده است که پیرو تکالیف مجمع عمومی سالانه مبنی بر مرتفع شدن بندهای گزارش بازرس قانونی شرکت دارویی و بهداشتی لقمان مقرر شده است که ۵هزار سهم شرکت تجهیزگران طب نوین به قیمت کارشناسی به تنها خریدار سهام، شرکت طاهر ایران (سهامدار عمده تجهیزگران طب نوین) واگذار شود.

  «کاذر» از راه‌‌‌اندازی آزمایشی کوره دوار خبر داد

شرکت فرآورده‌‌‌های نسوز آذر با نماد معاملاتی «کاذر» در خصوص راه‌‌‌اندازی آزمایشی کوره دوار اطلاع‌‌‌رسانی کرد. این شرکت اعلام کرد که کوره احداث شده جهت پخت مواد اولیه معدنی در قالب طرح توسعه وارد مرحله راه‌‌‌اندازی شده و در حال حاضر در حال تولید آزمایشی است. بدیهی است زمانی که تولید کوره به ثبات رسید و عملا وارد مرحله تولید صنعتی شد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  «دسبحان» مجوز افزایش نرخ گرفت

شرکت سبحان دارو با نماد «دسبحان» از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰درصدی در نرخ فروش محصولات دارویی خبر داد. بر اساس افزایش نرخی که برای ۱۰قلم از محصولات شرکت صورت گرفته، قیمت‌های فروش آنها از ۱۰ تا ۱۶۴درصد افزایش یافته است. مبلغ فروش محصولات در سال مالی گذشته ۶/ ۱۷میلیارد تومان بوده است. همچنین در اطلاعیه شرکت نسبت فروش محصول به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۳درصد اعلام شده است.

  چرا سهام «کساپا» رشد کرد؟

شرکت سایپا شیشه با نماد «کساپا» به موجب ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی جهت نوسان قیمتی سهام شرکت اعلام کرد که کنفرانس اطلاع‌رسانی شرکت در تاریخ ۲۳/ ۰۶/ ۱۴۰۰ برگزار و اهم مطالب اینگونه عنوان شده است: «باتوجه به عدم‌طرح سوال در سامانه تدان به استحضار می‌‌‌رساند که از تاریخ گزارشگری ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰/ ۱۲/ ۱۳۹۹ شرکت تا زمان کنونی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است، بنابراین به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر با توجه به شرایط بازار و روال طبیعی عرضه و تقاضا صورت گرفته است. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد بااهمیت مطابق با مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.»

  «وثنو» مزایده برگزار می‌کند

شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان نوین با نماد «وثنو» از برگزاری مزایده فروش ملک ۶ واحدی با کاربری مسکونی در تهران با قیمت پایه ۹/ ۱۱میلیارد تومان خبر داد. بر این اساس متقاضیان جهت کسب اطلاع از وضعیت ملک و دریافت اسناد شرایط مزایده می‌توانند از تاریخ نشر آگهی از ساعت ۹ تا ۱۴ با شماره تلفن ۸۶۱۲۰۶۷۱ تماس حاصل فرمایند یا به آدرس: تهران، خیابان شهید احمد قصیر، کوچه دوازدهم غربی، پلاک۴، واحد۲ مراجعه و اسناد و شرایط مزایده را تا پایان وقت اداری ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ دریافت کنند. لازم به ذکر است آخرین مهلت ارائه پیشنهاد قیمت تا پایان وقت اداری ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ است.

  افزایش نرخ فروش محصولات «کسعدی»

شرکت کارخانه‌های کاشی و سرامیک سعدی با نماد معاملاتی «کسعدی» طی اطلاعیه‌‌‌ای از دریافت مجوز افزایش ۲۰ درصدی در نرخ فروش محصولات خود از تاریخ ۲۴/ ۰۶/ ۱۴۰۰ خبر داد. بر این اساس محصول سرامیک شرکت که قبلا با نرخ ۷۰۲هزار و ۲۴۰ریال به فروش می‌‌‌رفت، از تاریخ ذکر شده با قیمت ۸۴۲هزار و ۶۸۸ ریال عرضه خواهد شد. مبلغ فروش محصول در سال مالی قبل ۱/ ۱۴۰میلیارد تومان بوده و نسبت فروش محصول به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۹۴ درصد اعلام شده است.

  بهره‌‌‌برداری «چدن» از کوره ذوب‌سازی ۸ مگاواتی

شرکت تولیدی چدن‌‌‌سازان با نماد «چدن» از بهره‌‌‌برداری از کوره ذوب‌سازی ۸ مگاوات خبر داد. بر این اساس شرکت طی اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که پروژه خرید، نصب و راه‌‌‌اندازی کوره ذوب‌‌‌سازی ۸ مگاوات، مشتمل بر دو بوته ۲۵ تن و ۸ تن با بودجه بالغ بر ۱۷میلیارد تومان به منظور افزایش ظرفیت ذوب‌‌‌سازی شرکت به بهره‌‌‌برداری رسید. پروژه مزبور از محل بودجه‌‌‌های سرمایه‌‌‌ای شرکت در سال ۱۴۰۰ تامین شده است. شرکت دستیابی به این مهم را گام بزرگی در جهت تحقق اهداف تولیدی تعیین شده مطابق با چشم‌انداز شرکت دانسته است.

  «پلوله» از اتمام تعهدات قبلی خبر داد

شرکت تولیدی گاز لوله با نماد «پلوله» طی اطلاعیه‌‌‌ای در سامانه کدال از تسویه مانده تسهیلات دریافتی سنواتی شرکت تولیدی گازلوله از بانک ملت خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که مانده تسهیلات دریافتی سنواتی شرکت تولیدی گازلوله از بانک ملت، با اعمال بخشودگی جرایم به مبلغ ۳/ ۵میلیارد تومان، با پرداخت مبلغ ۳/ ۱۹میلیارد تومان تسویه شده است.

  «لوتوس» از پذیرش تعهدات جدید خبر داد

شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با نماد «لوتوس» از پذیرش تعهدات جدید تحت عنوان مشارکت در خرید اوراق مرابحه دولتی نماد اراد۸۷ با سررسید ۴ خرداد ۱۴۰۳ با حجم ۶/ ۲هزار میلیارد تومان خبر داد. در اطلاعیه مذکور تاریخ پذیرش تعهد ۲۳/ ۰۶/ ۱۴۰۰ اعلام شده است.