تن‌تن و میلو

 وی قهرمان اصلی مجموعه داستان‌های تن‌تن است و ازاین‌روی اغلب موضوعی اتفاقی که اکثراً مربوط به کار خبرنگاری وی می‌شود وی را در مسیر اتفاقاتی عجیب، توطئه‌های پی‌درپی و اکتشافات بزرگی قرار می‌دهند. تن‌تن دارای شخصیتی پاک و خوش‌طینت و شجاع است و ازاین‌روی از دیگر شخصیت‌های سری کتاب‌های تن‌تن شخصیتی ساده‌تر و جسورتر دارد. همچنین سگ او، میلو (برفی) جذابیت خاصی به داستان می‌دهد. میلو، سگ باهوش تن‌تن، در ماجراجویی‌ها به تن‌تن کمک می‌کند

راهنمای تن‌تن و میلو

این کتابچه راهنمای کاملی درباره تن‌تن و ماجراهای هیجان‌انگیزش است. بعید به نظر می‌رسد کسی اسم تن‌تن را نشنیده باشد،‌ او شخصیت اصلی یکی از مشهورترین کتاب‌های کمیک‌ جهان است که سال‌هاست محبوبِ اهالی ادب و فرهنگ است. در این کتابچه شما با زندگی‌نامه هرژه، آفریننده تن‌تن روند شکل‌گیری شخصیت‌های تن‌تن و داستان‌های او آشنا می‌شوید. در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «تن‌تن همه‌مان را عاشق خبرنگاری کرد!» این جمله‌ای است که هندی بروس خبرنگار نیویورک‌تایمز درباره تن‌تن گفته است. جمله‌ای که می‌تواند حس و حال همه طرفداران تن‌تن را بیان کند حتی آن‌هایی که شانس این را نیافتند تا مثل قهرمان محبوبشان خبرنگار شوند. برای طرفدار تن‌تن بودن هیچ آداب و ترتیبی لازم نیست. کافی است یکی از کتاب‌هایش را پیدا کنید و چندصفحه‌ای از آن را بخوانید؛ مطمئن باشید خیلی زودتر ازآنچه فکر می‌کنید تبدیل به یکی از طرفداران پروپاقرص تن‌تن شده‌اید. ماجراهای تن‌تن و میلو مجموعه کتاب‌های مصوری است که شهرتش تا دورترین نقاط جهان رسیده است. این کتاب‌ها که به فرانسوی Les Aventures de Tintin نام دارد توسط یکی از محبوب‌ترین تصویرگران و نویسندگان جهان یعنی ژرژ رمی که به نام هنری هرژه می‌شناسیمش، طراحی و نوشته‌شده است. این مجموعه ۲۳ جلدی از زمان انتشار تاکنون یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نوجوان در سراسر جهان بوده است. به بیش از ۷۰ زبان ترجمه‌شده و بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه تاکنون فروش داشته است. از ترجمه‌های قابل‌توجه لندن می‌توان به ترجمه آن به زبان ساختگی اسپرانتو نیز اشاره کرد. خبر خوب اینکه ماجراهای تن‌تن به فارسی نیز ترجمه‌شده است. ماجراهای تن‌تن و میلو مشهورترین اثر کمیک در تاریخ جهان و به‌ویژه اروپاست و شخصیت تن‌تن میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان دارد. در این کتابچه با تن‌تن و میلو همراه می‌شویم و کنار دوستانِ تن‌تن به دورتادور دنیا سفر می‌کنیم.

مجله تن‌تن

مجله تن‌تن (Tintin Magazine یا Tintin Journal) یک مجله (مصور) کمیک فرانسوی - بلژیکی بود که در نیمه دوم قرن بیستم منتشر می‌شد. این مجله با عنوان « مجله برای جوانان ۷ ساله تا ۷۷ ساله » ، یکی از نشریات اصلی دنیای کمیک‌های فرانسه و بلژیک بود و مجموعه‌های قابل‌توجهی مانند بلیک و مورتیمر ، آلیکس و البته ماجراهای تن‌تن و میلو را شامل می‌شد.

مجله تن‌تن توسط انتشارات لومبارد منتشر گردید. اولین شماره در سال ۱۹۴۶ ارائه و انتشار آن در سال ۱۹۹۳ متوقف شد. هم‌اکنون در سال ۲۰۲۳ به جهت تجدیددیدار با این نشریه پرطرفدار و نامدار، انتشارات اصلی یعنی لومبارد (Le Lombard) اقدام به چاپ و نشر نسخه ویژه‌ای از مجله تن‌تن کرده است. به دلیل گذشت ۷۷ سال از اولین شماره، نام این شماره، نسخه ویژه ۷۷ سالگی گذاشته‌شده است (spécial ۷۷ ans). این محصول اوریجینال و وارداتی است.

ناسزاگویی‌های کاپیتان هادوک

این اثر خاص در رابطه باشخصیت معروف ماجراهای تن‌تن و میلو یعنی « کاپیتان هادوک »منتشرشده است. کاراکتر کاپیتان هادوک زیر قلم هرژه متولد و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای داستان‌های مصور شد. اگر این کاراکتر دوست‌داشتنی و بازی‌ساز با آن عصبانیت و ناسزاگویی‌های معروفش و البته علاقه به نوشیدنی! پا به دنیای تن‌تن نمی‌گذاشت ، قطعا تن‌تن به محبوبیت و شهرت امروز در دنیا دست نمی‌یافت.

این کتاب اولین بار در سال ۱۹۹۱ چاپ‌شده و به‌صورت تخصصی و مبسوط به ناسزاگویی و نفریـن‌هــــای کاپیتان هادوک می‌پردازد.