در آخرین روز دومین نمایشگاه ملی فن نما چه گذشت؟

هیاهوی ربات های فارسی زبان در حیاط دانشگاه

غرفه پرهیاهوی مسابقات رباتیک دانشگاه صنعتی اصفهان یک لحظه از جنب و جوش نسل زدی ها آرام و قرار نداشت. بررسی های میدانی طی چهار روز متوالی نشان داد حیاط خلوت دانشگاه صنعتی اصفهان، برنده پر سر و صدای میل به پیشرفت در نوجوانان ایرانی بود. آینده سازان ربات های فارسی زبان کشور روی میزها مشغول کار بودند، همانها که حتی در هنگام صرف غذا هم یک لحظه میز مسابقه را ترک نکردند، سهل است، همه گزینه های پیشنهادی شان روی میز قرار داشت. آنها تمام وقت به دمیدن روح در کالبد تکنولوژیِ جوانی همت گذاشتند و پرچم خودشان را تا لحظه آخر بر فراز کوه نخودی در شرق اصفهان در اهتزاز نگه داشتند.

اختتامیه باشکوه ِ رنگ و نور بر استیج نوآوری

هیاهوی بازدیدکنندگان، رنگ و نور و تهیه مطبوع، اخبار پایان یافتن نمایشگاه را در سالن های آ و بی و سی جار زد. از نخستین ساعات آغاز به کارِ روز اختتامیه، استیجِ مهیج نمایشگاه شاهد تجربه نوردی جی تکس به همت اتاق بازرگانی اصفهان، ریورس پیج فناوری نانو در صنایع فلزی توسط شرکت آسیا های تک، فن استارز با همکاری کارخانه نوآوری هم آوا و شهرداری اصفهان و برنامه پرشکوه اختتامیه به اجرا در آمد. صدا در صدا افتاده، از گوشه گوشه نمایشگاه صدای دانش آموزان بلند شده، دانشجوها شاهد خداحافظی طولانی با آقای فن نما بودند.

 چشمک خودروهای برقی به تماشاچیان!

در غرفه مدیریت فناوری نواوری و تجاری سازی، دانش پژوهان ِحاضر مشغول نوآوری و تجاری سازی برای آینده اتصال ارزش و دانش بودند. پردیس های علم و فناوری دانشگاه ها همچنان دانشجویان را زیر چتر حمایتی خود داشتند و خودروهای برقی به تماشاچیان اختتامیه چشمک می زدند. سالن اجتماعات نمایشگاه میزبان تدکس اصفهان بود. تدکسی واقعا اصفهانی که ایده های نوآورانه را به روایت های پیشرفت پیوند می زد. رویکردهای قانون جهش تولید دانش بنیان با همکاری صندوق پژوهش و فناوری اصفهان در جریان باد موافق می وزید، ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود به شهود رسیده بود.

نقشه راه آقای اصپات برای اصفهان من

غرفه شهرداری اصفهان بادوچرخه های اشتراکی و سامانه اصفهان من با دستیار صوتی هوشمند خود، آقای اصپات با شرکت کنندگان از مسائل شهری سخن می گفت. غرفه سبزِ مغز پسته ای معاونت علمی ریاست جمهوری از حضور و تعامل اهل دانش بهره می برد و در کلاس یک، نقشه راه متخصص هوش مصنوعی به همت شرکت اسمار تک در جریان بود. مدعوین اختتامیه باشکوهِ فن نما از مبادی ورودی به سالن مجلل پذیرش هدایت می شدند. بادِ جاری از کوه صفه، آخرین ذرات غبار را از آسمان شرق اصفهان می ربود تا آبیِ فیروزه اش برای سومین نمایشگاه ملی فن نما ابراز آمادگی کند!