«مرکز تماس شهروندی» شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان فعال شد

به گزارش دنیای اقتصاد: امیر حسین مزروعی اظهار کردمرکز تماس (Call Center) در ارائه خدمات شهری و اجتماعی نقش اساسی دارد و برای فرهنگ‌سازی در زمینه حل مشکلات عمومی جزو ضروریات امروز جوامع شهری محسوب می‌شود مه شهریور جاری آغاز به کار کرده است.

او  تصریح کرد: از ابتدای تیر تا پایان اَمرداد سالجاری  ۳۱ هزار و ۷۱۲ درخواست کتبی در قسمت پشتیبانی سامانه «اصفهان من» از طریق مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان در باره مسائل شهرسازی الکترونیک ثبت شده است.

 مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: نیاز امروز شهرداری‌ها ارتباط نزدیک و پیوسته با شهروندان همزمان با پیشرفت فناوری ارتباطات مقوله جدیدی را به نام مرکز تماس( Call Center) بوجود آورده است که نه تنها امکان ارتباط دائمی و همه جانبه شهروندان با شهرسازی فراهم می‌کند، بلکه ابزاری کامل برای مدیریت ارتباطات را مهیا می‌سازد.

وی با بیان اینکه در پرتو حرکت به سمت دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک، ماهیت و چگونگی سرویس‌های ارائه شده به شهروندان نیز تغییر کرده است، گفت: گسترش امکانات ارتباطی در کشور این ضرورت را ایجاد کرده است که تماس راه‌های گوناگونی ارتباطی و سرویس‌های گوناگونی را نیز ارایه کند .

مزروعی یکی از مهمترین ویژگی‌های یک مجموعه‌ی موفق را بر طرف کردن مشکل یا درخواست شهروند در نخستین تماس با مجموعه اعلام کرد و افزود: هر مرکز تماسی که بتواند نیاز و خواسته‌ی متقاضیان خود را در زمان تماس اولیه حل کند مرکز تماس موفق‌تری است.

 مرکز تماس غالبا بخش بزرگی در یک سازمان است که کارمندانی به عنوان نماینده (اپراتور) در مرکز حضور دارند؛ کارمندان این مرکز، تماس‌های تلفنی را پاسخ می‌دهند یا تماس برقرار می‌کنند.بخش مهمی از شرکت‌های خدماتی اپراتورهایی است که پاسخگوی تماس‌های تلفنی ورودی به سازمان هستند.پیش از این چنین امکانی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مهیا نبوده است.