تولید ۵ نمونه تجهیزات نوآورانه در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، امید باقری با بیان اینکه هوشمندسازی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید از رویکردهای مهم شهرداری اصفهان در برنامه راهبردی است، گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان به‌عنوان نهادی پیشرو در کشور، موفق به تدوین سند تکنولوژی و مستقر کردن مدیریت تکنولوژی در این سازمان شد. وی با اعلام اینکه طبق نقشه راه و «رود مپ» فناوری، هسته فناورانه سازمان با ۳۰ نفر از کارکنان نخبه و خبره تشکیل شده است، افزود: سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان تنها سازمان آتش نشانی در کشور است که نسبت به راه اندازی کارگاه فناوری اقدام کرده و از ظرفیت سربازان نخبه و ممتاز دانشگاه‌های برتر کشور در زمینه نیازسنجی‌ و شناسایی نقاط ضعف استفاده می‌کند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص دستاوردهای این اقدامات بیان کرد: بر اساس اولویت‌بندی‌های زمانی و اقتصادی، تا این لحظه موفق به طراحی و تولید ۵ نمونه از تجهیزاتی شده‌ایم که در سطح کشور مورد نیاز سازمان‌های آتش‌نشانی است.

وی بهره مندی از دانش داخلی را از مهمترین ویژگی‌های این تولیدات دانست و گفت: یکی از این تجهیزات، سنسور چاه است که از قابلیت‌هایی نظیر انتقال تصویر و صوت، دوربین ۳۶۰ درجه، تأمین نور مناسب (لوکس لازم) و سنسورهای مختلف برای تشخیص گازهای طبیعی و قابل انفجار برخوردار است. وی افزود: فاز اول این دستگاه در حال آزمایش و بهره‌برداری است و هنوز آزمایش آن ادامه دارد؛ برنامه‌ریزی برای فاز دوم نیز انجام شده است که طی چندماه آینده خبرهای خوبی برای آتش‌نشانان کشور به همراه خواهد داشت.

باقری تاکید کرد: در فاز دوم، هدف ما تولید این دستگاه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و توزیع آن در سطح کشور است تا ریسک عملیات‌های مربوط به چاه به حداقل برسد.