راه یابی بیش از ۴۰۰ اثر به مرحله نهایی دومین جشنواره «صنایع دستی خلاق»

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، امیرحسین شریعتی با اعلام این خبر گفت: دوره نخست جشنواره صنایع دستی خلاق ویژه دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش سال گذشته برگزار شد و آثار خلاقانه دانش‌آموزان در سه بخش هنرآموز، هنرجو و هنرآموخته مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دومین دوره این جشنواره با همکاری شهرداری اصفهان، اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اتحادیه صنف صنایع دستی از بهمن ماه سال گذشته آغاز به کار کرده است، افزود: این دوره جشنواره در ۹ رشته و در سه سطح مختلف برگزار شد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان درخصوص روند ارزیابی آثار در این جشنواره اظهار کرد: در این دوره ابتدا کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی و حضوری برای آشنایی بیشتر هنرجویان با طراحی صنایع دستی با تمرکز بر بازار، صادرات و فروش محصول برگزار و اطلاعات آثار تهیه شده توسط هنرجویان از طریق ایجاد تارنما ذیل پرتال شهرداری اصفهان دریافت شد.

وی ادامه داد: همچنین سه مرحله داوری برای آثار در نظر گرفته شده که در دو مرحله اول بیش از ۱۰۰۰ اثر معرفی و پالایش شدند و در حال حاضر در مرحله نهایی بیش از ۴۰۰ اثر به ارزیابی نهایی راه یافته است.

شریعتی خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره همراه با تقدیر از صاحبان آثار برتر، یازدهم مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان و همزمان با نمایشگاه «فن‌نما» و ذیل صنایع خلاق برگزار می‌شود.