توسعه سرمایه‌گذاری در گروه آرین

پس از ممنوعیت واردات خودرو به کشور، گروه آرین با هدف ادامه روند توسعه، حفظ سرمایه‌های انسانی و بهره‌برداری از زیرساخت‌های ایجادشده، وارد عرصه تولید خودرو شد و کارخانه آرین پارس موتور را در شهرستان خمین تأسیس کرد. فعالیت تولیدی در مجتمع صنعتی آرین پارس موتور، با تولید کامیونت‌های JAC که پیش‌تر به‌صورت ساخته‌شده وارد می‌شد، در سال ۱۳۹۸ آغاز شد. دومین محصول تولیدی گروه آرین، خودرو لاماری ایما در گروه خودروهای سواری بود که در سال ۱۴۰۱ به خط تولید رسید و پس‌ازآن خودروهای تجاری سنگین شک‌موتو و ماشین‌آلات راه‌سازی نیز به سبد تولیدات این شرکت اضافه شد. در تولید خودرو، دانش فنی و استانداردهای کیفی منتقل‌شده از خودروسازان اروپایی، مبنای طراحی فرایندها و تعیین اهداف کیفی تولید در مجموعه صنعتی آرین پارس موتور است.

در حال حاضر، این گروه صنعتی-بازرگانی به‌عنوان مجموعه‌ای منسجم با نزدیک به ۲۰۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و جوان، در قالب هفت شرکت در صنایع خودرو، ماشین‌آلات راه‌سازی، تایر، انرژی و واسپاری (لیزینگ) فعالیت می‌کند که در ادامه به معرفی فعالیت‌های برخی از این شرکت‌ها می‌پردازیم.

آرین موتور پویا؛ نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز

آرین موتور پویا به‌عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز، در سال ۱۳۹۱ برای نخستین بار اقدام به واردات خودروهای این برند ژاپنی به ایران کرد. نخستین خودرویی که توسط این شرکت به بازار ایران عرضه شد، مدل ASX از میتسوبیشی بود. در سال‌های بعد، آرین موتور پویا خودروهای دیگری ازجمله میتسوبیشی، لنسر، میراژ و اوتلندر را نیز به ایران وارد کرد. آخرین خودروی وارداتی این شرکت به ایران، اوتلندر PHEV بود. به‌تازگی نیز محصولات جدید دیگری از برند میتسوبیشی از سوی آرین موتور پویا معرفی شده است که به‌زودی وارد بازار خواهد شد.

آرین موتور تابان؛ واردکننده برند DS

آرین موتور تابان، به‌عنوان دومین شرکت از هلدینگ آرین سرمایه، نقش مهمی در واردات برند لوکس DS به ایران ایفا کرده است. این شرکت برای نخستین بار محصولات برند DS که یکی از زیرمجموعه‌های لوکس گروه PSA (پژو-سیتروئن) محسوب می‌شود را به بازار ایران معرفی کرد. آرین موتور تابان خودروهایی همچون DS۳، DS۵، DS۵LS، DS۶ و DS۷ را وارد ایران کرد تا با برندهای مطرح لوکس دنیا مانند ب‌ام‌و، لکسِس و مرسدس بنز رقابت کند. محصولات DS به دلیل بهره‌مندی از طراحی‌ مدرن و کیفیت بالای ساخت کابین، توانستند موفقیت قابل‌توجهی در رقابت با رقبای آلمانی و ژاپنی خود به دست آورند؛ اما تحریم‌های پس از برجام موجب توقف عرضه این برند باکیفیت به بازار کشورمان شد.

آرین پارس موتور؛ بازوی تولیدی گروه آرین

گروه آرین سرمایه در سال ۱۳۹۶ اقدام به خرید کارخانه‌ای در شهرستان خمین، استان مرکزی کرد. برنامه اولیه این کارخانه شامل مونتاژ خودروهای سواری میتسوبیشی ژاپن و خودروهای تجاری جک بود؛ اما پس از شکست برجام و بازگشت تحریم‌ها، فعالیت‌های مونتاژ خودروهای سواری از برنامه‌ها حذف شد و تمرکز گروه به مونتاژ خودروهای تجاری جک تغییر یافت.

در سال ۱۴۰۱ ضمن بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی، با معرفی برند لاماری در حوزه خودروهای سواری توسط گروه آرین، کراس‌اوور لاماری ایما نیز به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای سواری در بازار کشور، به خط تولید آرین‌پارس موتور اضافه شد.

کارخانه آرین پارس موتور که در زمینی به مساحت ۲۹۵ هکتار و در کیلومتر ۵ جاده گلپایگان واقع شده است، شامل یک سالن چندمنظوره با مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای مونتاژ خودروهای تجاری، مجهز به خطوط مونتاژ و تست و یک سالن مونتاژ خودروهای سواری به مساحت ۹ هزار و ۸۰۰ مربع است. علاوه بر این، سوله‌ای با مساحت ۳۵۰ مترمربع برای پشتیبانی و خدمات جانبی در این مجتمع وجود دارد.

آرین دیزل پایا؛ عرضه‌کننده محصولات تجاری با کیفیت

پس از تأسیس در سال ۱۳۹۱، آرین دیزل با تعریف استانداردهای جدید در کیفیت، رضایت و ارزش مشتری، تبدیل به نیرویی محرک در بخش خودروهای تجاری شد. یک سال پس از تأسیس شرکت، آرین دیزل شراکت خود با JAC Motors را شروع و در سال ۱۳۹۳ واردات خودروهای تجاری سبک با برند JAC را آغاز کرد. سبد اولیه محصولات آرین دیزل دربرگیرنده محصولاتی از سری N شرکت JAC شامل کامیونت‌های ۶/۵ تن، ۶ تن، ۵/۷ تن و ۲/۸ تن بود.

در راستای توسعه گروه آرین، توسعه آرین دیزل نیز ادامه پیدا کرد و بر همین اساس این شرکت وارد عرصه تولید محصولات تجاری شد. به این ترتیب خط تولید خودروهای تجاری در کارخانه آرین‌پارس موتور تجهیز شد و علیرغم چالش‌های موجود در بخش تولید، آرین دیزل سه محصول تجاری سبک JAC – کامیونت‌های N۶۰،N۸۵ و N۹۰ – و همچنین ون Sunray را به بازار معرفی کرد.

سه سال بعد و در پی آغاز همکاری راهبردی با شرکت SHACMAN، آرین دیزل تحت برند SHACMOTO وارد حوزه خودروهای تجاری سنگین شد. این همکاری موجب شد تا آرین دیزل محصولاتی از قبیل کشنده تک‌محور X۵۰۰۰، کامیون باری جفت محور X۵۰۰۰L و همچنین کامیون کمپرسی جفت محور  X۵۰۰۰Dرا به سبد محصولات خود اضافه کند و حضور خود در بازار خودروهای تجاری را استحکام بخشد.

امروزه آرین دیزل به یک سازمان چندوجهی در صنعت خودروهای تجاری تبدیل شده است و دارای شبکه فروش و خدمات پس از فروش با ۳۱ نماینده در سرتاسر کشور است. از دستاوردهای اخیر آرین دیزل نیز می‌توان به تبدیل‌شدن به دومین تولیدکننده خودروهای تجاری سبک در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد. مطمئناً بدون کمک  متخصصینی که در حال حاضر در آرین دیزل مشغول به خدمت هستند، دستیابی به چنین اهدافی میسر نبود.

آرین دیزل با نگاه به آینده و تمرکز بر توسعه سبد محصولات، معرفی کامیون ۱۲ تن، یک کشنده اقتصادی و همچنین یک کشنده مدرن و زیبا در آینده‌ نزدیک را در برنامه خود دارد.

آرین ماشین راهبرد؛ تأمین‌کننده ماشین‌آلات سنگین!

شرکت آرین ماشین راهبرد، به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه آرین، در سال ۱۳۹۵ با هدف تأمین نیازهای بازار داخلی به ماشین‌آلات سنگین و با توجه به شرایط اقلیمی ایران، به تولید و مونتاژ بیل‌های مکانیکی XGMA پرداخت. این شرکت با بهره‌گیری از توان مدیریتی و تخصصی خود، توانسته است بیل‌های مکانیکی XGMA را به بازار عرضه کند.

XGMA یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات راه‌سازی در چین است و در سال‌های اخیر، همواره در بین ۵۰ شرکت برتر تولیدکننده ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی در جهان قرار داشته است.

آرین ماشین راهبرد با تولید بیل‌های مکانیکی XGMA در ایران و ارائه خدمات پس از فروش شامل تأمین قطعات، تعمیرات تخصصی و آموزش، قصد دارد علاوه بر بهبود کیفیت محصولات خود، به توسعه سبد محصولات و ایجاد اشتغال و سودآوری برای سرمایه‌گذاران خود بپردازد.

شرکت آرین ماشین راهبرد همچنین با همکاری شرکت هیتاچی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی در جهان، در واردات و توزیع بیل‌های مکانیکی هیتاچی نیز فعال بوده است. این همکاری به این شرکت اجازه می‌دهد تا از فناوری‌های پیشرفته و تجربه بین‌المللی بهره‌مند شده و خدمات گسترده‌ای را در حوزه ماشین‌آلات سنگین ارائه دهد.

این شرکت با بهره‌گیری از دانش و تخصص نیروهای بومی، مصمم است تا نقش مهمی در سازندگی و توسعه صنعتی کشور ایفا کند و گام‌های مؤثری در جهت ارتقای صنعت ماشین‌آلات سنگین در ایران بردارد.

آرین تایر؛ تأمین‌کننده برترین برندهای تایر روز دنیا

شرکت آرین تایر فعالیت رسمی خود را در سال ۱۳۹۵ به‌عنوان نماینده رسمی شرکت بریجستون ژاپن آغاز و در هر دو گروه لاستیک‌های سواری (PCR) و لاستیک کامیونی/اتوبوس (TBR) اقدام به ایجاد شبکه فروش و زیرساخت‌های لازم کرد. این شرکت در ادامه فعالیت خود، پس از سال ۱۳۹۷ با استراتژی تنوع سبد محصولات، به شناسایی و واردات برترین برندهای روز دنیا پرداخت.

آرین تایر با استفاده از نماد دایره اعتماد و با تأکید بر القاء مفهوم یکپارچگی خدمات و تأمین رضایت مشتریان در کلیه وجوه همکاری و ارتباط، در حال حاضر در گروه لاستیک خودروهای سواری برندهای نانکنگ، نکسن، هانکوک و کومهو و در دسته لاستیک خودروهای باری و اتوبوس برندهای بریجستون، فایرستون، اونیکس، لانگ‌مارچ را به بازار ایران عرضه می‌کند.