برنامه ویژه کرمان موتور برای افزایش سهم خودروهای برقی در بازار

کرمان موتور به عنوان یکی از پیشتازان عرضه خودروهای برقی، در نمایشگاه خودروی مشهد که در تاریخ ٢٨ الی ٣١ خرداد ١۴٠٣ برگزار می‌شود، با سه محصول برقی خود حضور خواهد داشت.

این شرکت با بیش از سه دهه تجربه فعالیت در صنعت خودروسازی کشور، همواره در تلاش برای افزایش برقی‌سازی حمل و نقل بوده است؛ اولین گام این شرکت، عرضه اولین تاکسی برقی‌های شهر تهران بود. به عبارت دیگر اولین تاکسی برقی‌های پایتخت از محصولات کرمان موتور بود که با تسهیلات ویژه به رانندگان تاکسی‌ تحویل داده و وارد چرخه خدمات در حمل و نقل عمومی شد.

حضور برقی‌های کرمان موتور در نمایشگاه مشهد

بزرگترین خودروساز خصوصی کشور، در نمایشگاه خودرو مشهد ١۴٠٣ با سه مدل خوردوی برقی خود شرکت خواهد کرد. نخستین مدل، خودروی برقی EJ۷ یا همان خودروهای تاکسی برقی کرمان موتور است. این خودرو که اولین بار به عنوان اولین تاکسی برقی تهران بزرگ وارد خیابان‌ها و حمل و نقل عمومی شد، امروز به عنوان خودروی شخصی برای متقاضیان به فروش می‌رسد.

همچنین خودروی E۳۰X که از جدیدترین محصولات کمپانی جک و شرکت کرمان موتور است، برای اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو سال جاری رونمایی شد و قرار است در نمایشگاه خودروی مشهد نیز به نمایش گذاشته شود.

شاسی بلند پلاگین هیبرید JS۶ PHEV نیز که به همراه KMC E۳۰X در نمایشگاه تحول خودرو حاضر بود، در غرفه کرمان موتور در نمایشگاه مشهد نیز عرضه خواهد شد. خودروی پلاگین هیبرید کرمان موتور که با باک پُر و شارژ کامل باطری، توانایی پیمایش بیش از هزار کیلومتر را خواهد داشت و با امکانات به‌روز عرضه می‌شود.

همچین خودروی کی‌ام‌سی E۳۰X نیز که از به‌روزترین خودروهای برقی کمپانی جک است، قابلیت پیمایش ۵۰۰ کیلومتر با شارژ کامل باطری را دارد که این خودروی با ظاهر جذاب و تجهیزات و امکانات به‌روز با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان نمایشگاه تحول خودرو ١۴٠٣ همراه بود.

آمادگی کرمان خودرو برای تاسیس ایستگاه شارژ خودروهای برقی

کرمان موتور در راستای اجرای برنامه‌های خاص و رفع دغدغه مصرف کنندگان خودروهای برقی، اولین ایستگاه شارژ اختصاصی خودروهای برقی را در مجتمع تجاری گالریا ولنجک تاسیس کرد. همچنین این شرکت آمادگی خود را برای همکاری با سایر مجتمع‌های تجاری و تفریحی تهران برای تاسیس ایستگاه شارژ خودروهای برقی اعلام کرده است تا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دارندگان این خودروها را به حداقل برساند.

همچنین طبق اعلام کرمان موتور، چهار ایستگاه شارژ خودروهای برقی دیگر در شرق، جنوب شرق، شمال غرب و غرب تهران در دست ساخت است که به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد و دارندگان خودروهای برقی می‌توانند برای شارژ دستگاه خود به ایستگاه‌های اختصاصی کرمان موتور مراجعه کنند.

راه‌اندازی اولین تعمیرگاه اختصاصی خودروهای برقی کرمان موتور

یکی دیگر از اقدامات کرمان موتور در جهت تسهیل و افزایش استفاده از خودروهای برقی در حمل و نقل، تاسیس اولین مرکز اختصاصی خودروهای برقی در جاده مخصوص است.

کرمان موتور با هدف توسعه زیرساخت‌های خودروهای برقی، این مرکز را با به‌روزترین دستگاه‌ها و ابزارهای اختصاصی برای تعمیر و نگهداری خودروهای برقی تجهیز کرده است. مرکز اختصاصی خودروهای برقی کرمان موتور، اولین مرکز خدماتی و تعمیرگاه مخصوص خودروهای برقی در کشور است که به منظور ایجاد رفاه و متمرکزسازی خدمت رسانی به خودروهای برقی توسط کرمان موتور تاسیس شده و خدمت رسانی به دارندگان خودروهای برقی کرمان موتور را آغاز کرده است.

کرمان موتور با بیش از نیم میلیون خودرو در سراسر کشور، برنامه دارد با افزیش سهم خود در بازار، تا سال ١۴٠۵ بیش از ٢٠ درصد از سبد محصولات خود را به خودروهای مبتنی به انرژی‌های نو شامل خودروهای برقی و هیبرید اختصاص دهد. همچنین بر اساس برنامه‌های کرمان موتور در نیمه دوم سال ١۴٠٣ اولین خودروی PHEV (پلاگین هیبرید) این شرکت به نام JS۶ عرضه می‌شود که نمونه این دستگاه را در نمایشگاه خودروی مشهد به نمایش خواهد گذاشت.