ورزشگاه‌های کم چمن

حدود ۲۴ ساعت تا شروع دیدار مقدماتی جام جهانی برای ایران مانده بود که عکس‌های ناامیدکننده‌ای از چمن استادیوم فولادشهر منتشر شد و فوتبال دوستان را تحت‌تاثیر قرارداد، موضوعی که مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان آن را تمرکز بر نقطه‌ضعف به‌جای افتخار به نقاط قوت دانست.

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دیدار مقدماتی جام جهانی، شامگاه پنج‌شنبه (۱۵ شهریورماه) در استادیوم فولادشهر میزبان قرقیزستان بود که حریفش را با نتیجه یک‌بر صفر شکست داد، اما تصویر پخش‌شده از زمین نامناسب این دیدار واکنش‌های زیادی از سوی هواداران و تیم ملی به دنبال داشت تا جایی که قلعه‌نویی، بازی آشفته شاگردانش را متاثر از شرایط نامساعد زمین دانست.

در ادامه مهدی طارمی، کاپیتان دوم تیم ملی فوتبال در نشست خبری پس از بازی برابر قرقیزستان با گلایه از شرایط زمین و حواشی ایجادشده، گفت: در یک زمین افتضاح بازی کردیم. فقط می‌آیند به ما می‌گویند که آقا بگویید زمین خوب است! این خوبه آن خوبه، تا کی بگویم خوب است، چی خوب است؟ این زمین با زمین زمانی که امیر خان بازی می‌کرد تقریبا مساوی است یعنی هیچ پیشرفتی نکرده و هیچ اتفاقی هم نیفتاده. بدتر هم شده. چه انتظاری داریم؟ سوال از شما دارم. در کل ایران، در کل باشگاه‌های ایران، چه امکاناتی برای بازیکنان فراهم می‌کنیم؟ زمین‌داریم؟ امکانات سخت‌افزاری یا چی داریم؟ چه چیزی دادیم به بازیکنان که از آن‌ها پیشرفت می‌خواهیم؟ فقط حاشیه. فقط و فقط حاشیه. فوتبال ایران فقط شده حاشیه!

این در حالی است که بنا بر اعلام باشگاه ذوب‌آهن با بیش از ۵۰۰ ساعت کار و تلاش شبانه‌روزی، هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۵ میلیارد تومان توسط شرکت سهامی ذوب‌آهن و از دست رفتن امتیاز میزبانی در هفته دوم لیگ، این میزبانی ملی انجام‌شده و در شرایطی که گرمای بی‌سابقه هوا در تابستان سال جاری چمن بسیاری از ورزشگاه‌ها را با آسیب جدی مواجه کرد، متخصصان چمن در فولادشهر طی یک پروسه ۲۶ روزه برای بهبود شرایط تلاش کردند.

ایسنا در گفتگو با مهدی صدری، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نوشته است: در تمام زمینه‌ها و حتی زندگی شخصی، قوت‌ها و ضعف‌هایی وجود دارد و ماموریم که قوت‌ها را دیده و پررنگ کرده و برای ضعف‌ها برنامه‌ریزی کنیم. مسابقاتی در سطح جهانی در اصفهان برگزارشده، واقعا انتظارم از رسانه‌ها این بود که بر این توانمندی و افتخاری متمرکزشده و به آن به‌عنوان ظرفیتی در مسیر رشد توجه ویژه‌ای داشته باشند. اما این‌طور پیش نرفت.

او ادامه داد: به فاصله دو ساعت تا بازی تصاویری از چگونگی انجام بازی در آن زمین منتشر می‌کنند. این در حالی است که ناظر AFC به‌اندازه کافی سخت‌گیر است، اما متقاعد شده‌اند. حال رسانه ما به اجحاف این نقطه‌ضعف را بزرگنمایی می‌کند و من ترجیح می‌دهم به‌جای اینکه بگویم چرا زیرساخت ضعیف است، چرا را به این نوع عملکرد بگویم که ناامیدی می‌پراکند.