با ورود تکنولوژی لندتک فرآیند دریافت وام تغییر کرد و وام‌دهی با شرایط ساده‌تر و سریع‌تر ارائه می‌شود. لندتک از زیرشاخه‌های فناوری فین‌تک به حساب می‌آید و به پلت‌فرم‌هایی گفته می‌شود که وام‌دهندگان (موسسه‌های مالی و بانک‌ها) را به متقاضیان وام وصل می‌کنند. فعالیت صنعت فین‌تک و زیرشاخه‌های آن مانند لندتک در بازار جهانی ریشه عمیقی دارد و شروع آن به اواخر قرن بیستم برمی‌گردد.

بانک جهانی گزارش داده است، حجم تسهیلات لندتک‌ها در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید و در مقایسه با سال ۲۰۲۱ تا ۵۰ درصد رشد داشته است. طبق این گزارش پیش‌بینی می‌شود تسهیلات ارائه‌شده از طریق لندتک‌ها به ۵۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ برسد.

این در حالی است که هنوز لندتک در ایران نوپاست و آن را به عنوان یک صنعت جدید می‌شناسند. بر اساس گفته یکی از اعضای هیات‌مدیره انجمن فین‌تک، کیک لندتک در ایران به رقمی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و متقاضیان وام استقبال خوبی از این صنعت نوین داشته‌اند.

این موضوع را باید در نظر داشت که معمولاً هدف اصلی لندتک‌ها تسهیل خرید کالا برای عموم جامعه است و تلاش بر این است که موانع مسیر خرید اقساطی برای مشتریان برطرف شود. یکی از پلت‌فرم‌هایی که توانسته از سال ۱۴۰۰ نتایج چشمگیری در ارائه تسهیلات خرید کالا داشته باشد، دیجی‌شهر است.

دیجی‌شهر یک فروشگاه خرید اقساطی آنلاین است که تجربه خرید به‌صرفه‌ای را برای متقاضیان وام کالا ایجاد می‌کند. افزایش دسترسی افراد به خرید اقساطی با بیشترین سقف اعتبار و زمان بازپرداخت طولانی صرف‌نظر از منطقه جغرافیایی متقاضیان یکی از اهداف راه‌اندازی فروشگاه دیجی‌شهر است.

مزایای خرید از فروشگاه دیجی‌شهر

MAZAYA copy

 سقف اعتبار خرید از دیجی‌شهر چقدر است؟

دیجی‌شهر بیشترین سقف اعتبار خرید کالا را در حوزه لندتک دارد و افراد می‌توانند حداکثر تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از دیجی‌شهر تسهیلات دریافت کنند. با این حال، میزان سقف دریافت وام، به رتبه اعتباری و نوع ضمانت متقاضی بستگی دارد. به افراد دارای رتبه اعتباری A و B با دو برگ چک یا گواهی کسر از حقوق، ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار خرید کالا تعلق می‌گیرد.

proceeds copy

ضمانت وام برای خرید از دیجی‌شهر چگونه است؟

متقاضیان دریافت اعتبار کالا می‌توانند حتی بدون ضامن از فروشگاه دیجی‌شهر خرید کنند. از آنجا که نوع ضمانت افراد بر اساس مبلغ وام و رتبه اعتباری‌شان تعیین می‌شود، افراد این امکان را دارند تا از یک چک شخصی، یک چک ضامن یا گواهی کسر از حقوق برای خرید اقساطی استفاده کنند.

آیا برای خرید قسطی به سپرده یا پیش‌پرداخت نیاز است؟

بزرگ‌ترین تفاوت بین بانک‌ها با فروشگاه‌های خرید اقساطی در این است که شما برای دریافت اعتبار خرید کالا به سرمایه یا پیش‌پرداخت نیازی ندارید. وقتی برای دریافت وام کالا از دیجی‌شهر اقدام می‌کنید، تمام هزینه کالا را باید در اقساط مشخص پرداخت کنید و هیچ مبلغ اولیه‌ای از شما دریافت نمی‌شود؛ اما درصدی از اعتبار خرید کالا که به کیف پول شما در فروشگاه واریز می‌شود، به‌عنوان مابه‌التفاوت خرید قسطی و نقدی از مبلغ نهایی کسر خواهد شد.

gender copy

آیا فقط افراد ساکن تهران می‌توانند از فروشگاه خرید کنند؟

دریافت وام خرید کالا از دیجی‌شهر فقط مختص به افراد ساکن تهران نیست و متقاضیان از هر منطقه جغرافیایی ایران می‌توانند برای وام در سایت ثبت‌نام کنند. شبکه شعب بانک شهر و همکاری آنها در احراز هویت افراد و تایید پرداخت نهایی اعتبار باعث شده است تا متقاضیان غیرتهرانی هم بتوانند تجربه خرید قسطی با بیشترین سقف اعتبار با اقساط بلندمدت را به صورت آنلاین از دیجی‌شهر داشته باشند.

city copy

  آیا برای خرید قسطی باید حضوری مراجعه کنیم؟

دیجی‌شهر یک فروشگاه آنلاین اقساطی است که مشتریان، وام خرید کالا را به‌صورت اعتبار در کیف پول خود دریافت می‌کنند. به همین دلیل افراد فقط می‌توانند کالاهای دلخواه خود را به تامین‌کنندگان فروشگاه سفارش دهند و آن را آنلاین خریداری کنند.

مدت بازپرداخت اقساط وام دیجی‌شهر چقدر است؟

مدت بازپرداخت وام کالا از دیجی‌شهر متناسب با نیاز مشتریان امروزی در نظر گرفته شده است و حداکثر ۶۰ماهه پرداخت می‌شود. دیجی‌شهر در مقایسه با سایر فروشگاه‌های آنلاین که وام خرید کالا ارائه می‌دهند، طولانی‌ترین زمان بازپرداخت وام تا پنج سال را دارد.

age-edited copy

DGshahr (2) copy

میزان سقف دریافت اعتبار از دیجی‌شهر چگونه مشخص می‌شود؟

در مقایسه با سال‌های گذشته، طرفداران خرید اقساطی بسیار افزایش پیدا کرده است و عموم مردم از این روش به‌صورت ماهانه استفاده می‌کنند. از این‌رو، فروشگاه‌ها و پلت‌فرم‌های زیادی شروع به ارائه خدمات اقساطی کرده‌اند، اما هر یک از این پلت‌فرم‌ها ویژگی‌های خاص و سقف دریافت اعتبار متفاوتی دارند.

به صورت کلی، میزان اعتبار دریافتی خرید کالا به‌عنوان یکی از شرایط خرید اقساطی در فروشگاهی مانند دیجی‌شهر، بر اساس گزارش اعتبارسنجی بانکی افراد است. رتبه اعتباری مشخص می‌کند سقف تعهدات بانکی و اعتبار بازپرداخت تسهیلات به متقاضیان چقدر است.

بنابراین با این امکانی که در سیستم بانکداری ایجاد شده است، افراد می‌توانند برای یک مدت خاص، رتبه اعتباری خود را مشخص کنند و بر اساس آن، برای سقف اعتبار خرید کالا از فروشگاه دیجی‌شهر اقدام کنند. افراد دارای رتبه اعتباری A و B تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و کسانی که رتبه اعتباری C دارند و بدون رتبه هستند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانند از دیجی‌شهر اعتبار دریافت کنند.

Untitled-1 copy

کاربران برای خرید چه کالاهایی از دیجی‌شهر وام می‌گیرند؟

تمام خانه‌ها به تعدادی لوازم اساسی مانند یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و... نیاز دارند. همچنین خرید لوازم الکترونیکی مانند گوشی موبایل، لپ‌تاپ و کامپیوتر، از لوازم ضروری افراد امروزی به حساب می‌آید. به همین دلیل، مشتریان دیجی‌شهر انتخاب متنوعی برای خرید این گروه از کالاها در مدل‌ها و قیمت‌های مختلف خواهند داشت.

تنوع سبد خرید از این فروشگاه به دسته‌بندی لوازم خانگی و کالاهای دیجیتال محدود نمی‌شود. کسانی که برای خرید طلا و زیورآلات، موتورسیکلت، تجهیزات صنعتی و محصولات زیبایی و مراقبتی، به دنبال شرایط اقساطی هستند، می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از دیجی‌شهر اعتبار خرید کالا دریافت کنند.

با این حال، از بین بیش از ۲۰ هزار کالای متنوع فروشگاه، خرید اقساطی موبایل‌های پرچمدار و میان‌رده از برندهای اپل، سامسونگ و شیائومی، تقاضای بالایی دارد و در دسته کالاهای پرفروش سال قرار می‌گیرند. در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۳، گوشی موبایل آیفون ۱۳ و سامسونگ s24 Ultra، پرفروش‌ترین مدل‌های گوشی موبایل در فروشگاه دیجی‌شهر بودند.

مقایسه شرایط دریافت وام خرید کالا از دیجی‌شهر با پلتفرم‌های خرید اقساطی

1 copy

مراحل خرید قسطی کالا از دیجی‌شهر

2 copy