حق جو copy

در این میان نمایشگاه ایران هلث فرصت بسیار مغتنمی است برای اینکه فعالان این صنعت برای شبکه‌سازی و به اصطلاح یارگیری دور هم جمع شوند و مشتریان خود را شناسایی کرده  و از طرفی جامعه پزشکی را با دستاوردها و پیشرفت‌هایی که اتفاق افتاده آشنا کنند. همچنین این محفل فرصتی است برای اینکه تولیدکنندگان شرکای بین‌المللی خوبی پیدا کنند و امیدوار هستیم که سطح نمایشگاه طی سه سال پیش رو به میزانی افزایش پیدا کند که در مقایسه با رقبای بسیار قدری که در سطح جهان دارد، رقابت‌پذیر شود.

در این بین رویکرد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به عنوان یک نهاد میانجی و سیاست‌گذار، حمایت همه جانبه از برگزاری نمایشگاه ایران هلث است تا بتواند وفاق و همدلی را بین فعالان صنعت ایجاد کرده و در نهایت این صنعت پر پتانسیل اقتصاد دانش‌بنیان نیرو و انرژی بگیرد. به همین دلیل پارک فناوری پردیس که بزرگ‌ترین اجتماع شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این صنعت است را به عنوان مجری ایران هلث حمایت می‌کند. بر این اساس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی با دستور و توجه ویژه   دهقانی، معاون علمی و فناوری از نمایشگاه دوره قبل ایران هلث برنامه‌ای را به نام «رویانو» با هدف تشویق و انتقال دانش فنی (اسپین-آف) از بزرگان صنعت تجهیزات پزشکی کشور راه‌اندازی  کرده است. رویانو در ایران هلث 1403 یک غرفه ویژه دارد  و  در آن اولین دستاوردهایی که به طور خاص با نفوذ فناوری‌های نو ظهور در صنعت تجهیزات پزشکی و نیز اولین شرکت‌هایی که به تازگی به این چرخه اضافه شدند  رونمایی خواهد شد.

همچنین رویداد تور فناورانه نیز برای ایران هلث 1403 برنامه‌ریزی شده است. این رویداد فرصتی  است برای اینکه دانشجویان و اساتید و جوانانی که مایل هستند مسیر حرفه‌ای و شغلی خود را انتخاب کنند با دستاوردها و فرصت‌های اشتغال این صنعت آشنا شوند. همچنین با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی با تازه‌های فناوری‌های نوظهور در جهان مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، سنسورهای پیشرفته، سلول‌های بنیادی پزشکی شخصی‌سازی شده و پزشکی دقیق هسته‌ای  پنل‌های تخصصی متعددی در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد. همچنین یادآور می‌شود دوره‌های آموزشی تخصصی توانمند‌سازی فشرده (بوت کمپ) حین 4 روز برگزاری با رویکرد آشنایی با صادرات و رقابت‌پذیری با رقبای بین‌المللی برنامه‌ریزی شده چون به این موضوع باور داریم که مشتری‌های فناوری‌های نوین، مشتری‌های بین‌المللی هستند.

  و نباید فراموش شود  فناوری‌های همگرا و فعالیت‌های بین رشته‌ای یکی دیگر از فرصت‌هایی  است  که در نمایشگاه به طور خاص به آن پرداخته خواهد شد. اهمیت این حوزه به این گونه است که از هم افزایی رشته‌های مختلف در حوزه تجهیزات پزشکی، محصولات جدیدی برای افزایش قدرت تشخیص، درمان، توانبخشی و ایجاد رفاه و سلامت بیشتر برای مردم   قابل حصول خواهد بود.