فولاد مبارکه ؛ نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی بر مدار پیشرفت

در این بازدید که محسن صالحی‌نیا رئیس هیات‌مدیره، علی افشین و رشید اسماعیلی از اعضای هیات‌مدیره و تعدادی از معاونان و مدیران فولاد مبارکه حضور داشتند، محمد یاسر طیب‌نیا  از پیشرفت ۲۰ درصدی عملیات احداث این نیروگاه خبر داد و گفت: با توجه به کمبودها و محدودیت‌هایی که امروز کشورمان در حوزه انرژی با آن مواجه است و با توجه به منطقه‌ای که در آن قرار داریم، از سال گذشته آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر ۶۰۰ مگاواتی در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفت و از سال گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بودیم.

وی افزود: در حال حاضر پنل‌های ۱۲۰ مگاوات اولیه این نیروگاه در سایت این مجموعه وجود دارد. همچنین با توجه به تمهیدات پیش‌بینی‌شده، سرعت انجام عملیات افزایش پیدا خواهد کرد و امیدواریم در سال جاری حداقل ۱۲۰ مگاوات این نیروگاه در مدار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد:

 نصب یک‌میلیون پنل خورشیدی در مساحت ۱۲۰۰ هکتاری

در جریان این بازدید محمدرضا جعفرزاده، مدیرعامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد (صناپ) نیز گفت: امروز در بازدید تعدادی از اعضای هیات‌مدیره، مدیرعامل و معاونان شرکت فولاد مبارکه قول‌های مساعدی برای تأمین نقدینگی و تخصیص ارز موردنیاز نیروگاه خورشیدی داده شد که می‌تواند منجر به تسریع کار و رسیدن به اهداف تعیین‌شده در این پروژه تا پایان سال شود.

وی تصریح کرد: به‌جرئت می‌توان گفت مگاپروژه احداث نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی فولاد مبارکه بزرگ‌ترین پروژه حال حاضر در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است. این پروژه ۱۲۰۰ هکتار وسعت دارد و یک‌میلیون پنل خورشیدی در آن نصب خواهد شد.

بنابر اظهارات مدیرعامل شرکت صنایع نیرو و انرژی پاک فولاد، در این پروژه در دو پست ۶۳ کیلوولت و ۴۰۰ کیلوولت انتقال برق ۶۰۰ مگاواتی به شبکه انجام خواهد شد. عملیات احداث این پروژه می‌تواند برای ۳هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد کند و پس از اینکه وارد فاز بهره‌برداری شد، بالغ‌بر ۷۰ نفر می‌توانند در این مکان مشغول فعالیت شوند.