خبر 2 copy

سرهنگ علی مولوی افزود: این آسیب که سبب بروز حوادث ترافیکی و در شرایطی تصادفات زنجیره‌ای و مسدود شدن طولانی مدت مسیر می‌شود به دغدغه جدی برای پلیس راه تبدیل شده است.

وی اظهار‌کرد: از جمله بزرگراه‌هایی که در اصفهان فاقد راه موازی هستند می‌توان به بزرگراه شهید دستجردی (حد فاصل پایانه مسافربری صفه تا پل راه آهن) و بزرگراه خلیج فارس (پل راه آهن تا پلیس راه) اشاره کرد. رئیس پلیس راه استان اصفهان افزود: با این وجود، اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیرعامل در این ۲ مسیر دست انجام است که شامل روکش آسفالت و نیوجرسی گذاری (جدا کننده راه ها) در سرتاسر مسیر به سمت پلیس راه است.

وی همچنین با اشاره به استاندارد نبودن برخی بزرگراه‌های اصفهان به لحاظ شیب تند و نور خیره کننده برای دید رانندگان گفت: نیوجرسی گذاری در بیشتر بزرگراه‌های اصفهان با هدف ایمنی مسیر و ممانعت از خروج خودرو از سمت مخالف به طرف دیگر جاده و جلوگیری از آسیب به دید رانندگان در دست اقدام است.

سرهنگ مولوی، همچنین شیار زنی در برخی جاده‌های بزرگراهی استان که از آسفالت صاف و نامناسب برخوردار است و می‌تواند موجب لغزندگی جاده شود را از دیگر اقدامات پلیس راه برای رفع حادثه خیز بودن این مسیرها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۵ نقطه در بزرگراه‌های استان از جمله آزاد راه معلم، جاده بهارستان – شیراز و کنارگذر شرق اصفهان توسط اداره کل راهداری استان شناسایی شده و در حال ایمن سازی است.

تاثیر زیباسازی ۳۰ کیلومتری شهرها در کاهش تصادفات

رئیس پلیس راه استان اصفهان یکی از اقدامات مهم و موثر در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی را زیباسازی محدوده ۳۰ کیلومتری مُشرف به شهرها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها رُخ می دهد افزود: تداخل تردد خودروهای سنگین و سبک، موتورسیکلت و عابر پیاده در این محدوده، خستگی و تعجیل رانندگان در رسیدن به مقصد، افزایش تعداد دسترسی ها به مسیر اصلی و دیگر موارد سبب بروز حوادث ترافیکی سنگین می‌شود. سرهنگ مولوی یادآور شد: بر این اساس در کنار ساماندهی و آرام‌سازی این محدوده‌ها، پلیس طرح «توقف و حرکت» را در ایستگاه‌های پلیس راه نزدیک به شهرهای اصفهان با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان اجرا می‌کند.

منبع ایرنا