در خدمات مالی، بلاکچین سرعت تسویه را افزایش می‌دهد و امکان تراکنش‌های فوری را فراهم می‌کند. همچنین دارای برنامه‌هایی برای ساده‌سازی عملیات، مانند ردیابی ضمانت‌های بانکی و اعتبار اسنادی بین طرفین و اجرای قراردادهای هوشمند، گزارش‌دهی سریع‌تر و خودکارسازی انطباق است. بلاکچین باعث می‌شود معاملات رمزارزها ارزان‌تر و سریع‌تر انجام شود.

خرده‌فروشان از NFT‌ها استفاده می‌کنند، که دارایی‌های دیجیتالی هستند که روی یک بلاکچین قرار دارند تا با مشتریان و علاقه‌مندان به برند خود که خواهان کالاها یا تجربه‌های منحصر به فرد هستند، تعامل داشته باشند.

خرده‌فروشان لوکس نیز از بلاکچین برای تأیید صحت محصولات خود و شفاف‌تر کردن انتقال مالکیت استفاده می‌کنند. در بازاریابی، بلاکچین می‌تواند برای افزایش امنیت و شفافیت در مورد به اشتراک گذاری داده‌های مشتری، چه بین یک مشتری و یک شرکت یا بین دو شرکت، استفاده شود.

بلاکچین همچنین می‌تواند برای کاهش تقلب و سایر مسائل مربوط به اعتماد در خرید تبلیغات دیجیتال استفاده شود. بلاکچین طیف گسترده‌ای از کاربردها در مراقبت‌های بهداشتی دارد، از جمله بهبود پردازش پرداخت، سوابق پزشکی الکترونیکی، فهرست راهنمای ارائه دهندگان، و امنیت و تبادل داده‌ها.

موانع پذیرش بلاکچین چیست؟

پیچیدگی فنی بلاکچین یکی از چالش‌های اصلی این فناوری است. این موضوع نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه در زمان، استعداد و منابع دارد که می‌تواند برای برخی شرکت‌ها نگران‌کننده باشد. علاوه‌براین، هنوز نگرانی‌هایی در مورد امنیت و حریم خصوصی داده‌های بلاکچین وجود دارد که این نگرانی بیشتر ناشی از دانش کم و نوین بودن این فناوری است.