مهلت ثبت نام هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی تمدید شد

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سعید آجلی در همین خصوص اظهار کرد: با توجه به استقبال صورت گرفته از این دوره جشنواره و درخواست‌های متقاضیان برای تکمیل مستندات یا ثبت نام جدید طرح‌های فناورانه توسط شرکت‌های نوپا به منظور حضور در این دوره، ثبت نام جشنواره به مدت یک ماه تمدید شد.

وی افزود: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به ۱۸ سالگی خود رسیده که ضمن پویایی در بخش‌های مسابقه ای، اصالت خود در حمایت از ایده‌هایی که موجب تبدیل دانش به فناوری و خلق ثروت از طریق تجاری سازی می‌شود را حفظ کرده است. بدیهی است ظهور فناوری‌های نو می‌تواند باعث رشد تولید و در نهایت مهار تورم شود. دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با اشاره به جوایز این دوره از جشنواره نیز گفت: جوایز در نظر گرفته شده در هجدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی نسبت به دوره هفدهم، تا۵۰ درصد افزایش یافته است. رآجلی تصریح کرد: بر این اساس، جوایز رتبه‌های اول تا سوم در بخش فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری (شرکت‌های رشد یافته) به ترتیب ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومان، فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری (شرکت‌های نوپا) ۲۰۰، ۱۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان و در بخش طراحان کسب‌وکار ۱۵۰، ۱۰۰ و ۷۵ میلیون تومان است. البته بخش‌های جدیدی نیز به جشنواره اضافه خواهد شد که در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود. وی ادامه داد: باتوجه به تمدید مهلت ثبت نام، شرکت‌های فناور برای حضور در بخش طراحان کسب‌وکار باید علاوه بر داشتن یک تیم با ماهیت حقوقی و نمونه محصول، امکان سنجی دقیق و کامل طرح را نیز در اختیار داشته باشند. برای ثبت نام در بخش فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری نیز لازم است علاوه بر تولید و تجاری‌سازی محصول مبتنی بر فناوری، شخصیت حقوقی ثبت شده با حداقل سهم ۵۱ درصدی بخش خصوصی داشته باشند.

گفتنی است متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.shtf.ir، برای ثبت نام جدید یا تکمیل مستندات خود اقدام کنند.

هجدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دیار نصف جهان برگزار خواهد شد.