ورود دومین دستگاه حفار مکانیزه(TBM) به ایستگاه قدس

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛‌ مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه ۲ دستگاه TBM جبهه شمالی خط ۲ متروی این کلان‌شهر، بدون مشکل و خطر به هفتمین ایستگاه مسیر حفاری رسیده است، گفت: دستگاه حفار تونل شرقی این جبهه ابتدای شهریور وارد ایستگاه طوقچی شد و تا پایان سال جاری به ایستگاه ابن‌سینا می‌رسد.

سیدمحسن واعظی‌فر با بیان اینکه ایستگاه طوقچی در عمق ۲۸ متری احداث و تا حد سفت‌کاری آماده ورود TBM بود، افزود: حدود ۷۰۰ متر دیگر تا ایستگاه ابن‌سینا فاصله حفاری وجود دارد تا تونل جبهه شمالی خط ۲ به پایان برسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: احداث خط ۲ در راستای جلوگیری از ایجاد ترافیک صورت گرفته و با توجه به بافت میراثی موجود در مسیر آن و فعالیت زیرزمینی بسیار سخت‌تر از احداث خط یک مترو است.

واعظی فر ادامه داد: در محل ایستگاه ابن‌سینا تمام دستگاه‌های حفار مکانیزه شامل ۲ دستگاه حفار جبهه شمالی (دارک) و یک دستگاه جبهه غربی خارج می‌شود و امیدواریم در چند ماه آینده اقداماتی در این ایستگاه انجام شود تا بتوان دستگاه حفار را دمونتاژ کرد.

پیشرفت ۵۳ درصدی در فاز اول خط ۲ مترو

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه دستگاه حفار تونل غربی جبهه شمالی نیز در ماه‌های ابتدایی سال آینده به ایستگاه ابن‌سینا خواهد رسید، اضافه کرد: در حال حاضر اولویت نخست شامل ۱۶ ایستگاه و طول حدود ۱۴ کیلومتری از خط ۲، حدود ۵۳ درصد پیشرفت در زمینه سازه و سیویل داشته‌ایم که البته قسمتی از این فاز، که فاز نخست بهره‌برداری نام دارد، در صورت تأمین منابع مالی تا پایان ۱۴۰۳ مورد بهره‌برداری اولیه یا آزمایشی حدفاصل ایستگاه‌های زینبیه تا طوقچی قرار خواهد گرفت.

واعظی‌فر اضافه کرد: در حال حاضر پیمانکار روسازی انتخاب و مقدمات آن انجام شده است تا برای ریل‌گذاری خط ۲ از ایستگاه دارک اقدام شود.

او افزود: همچنین قرارداد تجهیزات خط ۲ نیز منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است تا بتوانیم تا پایان سال آینده ۴ ایستگاه را برای بهره‌برداری اولیه آماده‌سازی کنیم.