انتخاب نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان اصفهان

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول تاجمیر ریاحی، گفت: باتوجه به نقش تأثیرگذار تشکل‌ها در مقاطع مختلف، رشد روزافزون و مشارکت این قشر در اجرای سیاست‌های نظام قابل تقدیر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان بیان کرد: دومین دوره انتخابات نمایندگان تشکل‌ها در شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در استانداری اصفهان برگزار شد. وی با بیان وضعیت کمی و کیفی تشکل‌های استان و ساختار و جایگاه قانونی شورای توسعه و حمایت از تشکل‌ها از عملکرد نمایندگان سابق تقدیر کرد و رسالت منتخبین جدید را تعاملات بیشتر در ارتقاء و بهبود جایگاه سازمان‌های مردم نهاد برشمرد.

تاجمیر ریاحی اظهار کرد: پس از پایان رأی‌گیری که با استقبال ۹۵ درصدی تشکل‌های ثبت نامی برای شرکت در انتخابات روبرو شد آقایان کمال حیدری، سید محمدحسین امامی و محمدرضا آقابابا گلی یان (عضو علی‌البدل) به ترتیب شمارش آرا برای دو سال به عنوان نمایندگان تشکل‌های استان در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌ها انتخاب شدند. وی ادامه داد: این انتخابات به طور همزمان در شهرستان‌های استان نیز برگزار و نمایندگان هر شهرستان توسط تشکل‌ها انتخاب شدند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با اشاره به بخشی از وظایف شورای توسعه و حمایت از تشکل‌ها به عنوان مرجع اصلی سیاست گذاری توسعه تشکل‌ها، گفت: اعلام نظر و تصمیم گیری در مورد صدور پروانه فعالیت برای تشکل‌های استان، تعامل با دستگاه‌های اجرایی در خصوص نحوه واگذاری امور اجتماعی قابل واگذاری و حمایت از مشارکت تشکل‌های استانی در فرایند توسعه پایدار از جمله وظایف این شورا است.

وی افزود: شورای استانی توسعه و حمایت از تشکل‌ها مرکب از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به عنوان رئیس، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری به عنوان دبیر، مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، محیط زیست، میراث فرهنگی و همچنین نمایندگان منتخب از تشکل‌ها است.