پمپاژ پروژه «کوهرنگ ۳» از سه ماه دیگر آغاز می‌شود

علی اکبر محرابیان شنبه شب در نشست « بررسی مسائل حوضه آبریز زاینده‌رود » در استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سه پمپاژ قوی در پروژه سد و تونل کوهرنگ سه پیش بینی شده است، افزود: امید است پمپاژ پروژه کوهرنگ۳ به سمت زاینده رود از فصل بارشی امسال و جاری شدن روان آب ها آغاز شود.

وی با اشاره به کارهای مطالعاتی که درباره ساختگاه سد کوهرنگ ۳ انجام شد، تاکید کرد: نتایج این مطالعات نشان داد که این سد مشکلی ندارد و پیمانکار پروژه هم پای کار است و می توانیم عملیات اجرایی آن را هر چه سریعتر آغاز کنیم. وزیر نیرو با بیان اینکه اگر هر سه ایستگاه پمپاژ این طرح فعال شود می تواند ۶۰ درصد حقابه آن را منتقل کند، خاطرنشان کرد: منابع مالی خوبی را برای این طرح در نظر گرفتیم تا بتوانیم در حداقل زمان آن را فعال کنیم و از مردم می خواهیم که در پیشبرد این پروژه به ما اعتماد کنند.

محرابیان همچنین به مطالعات جدیدی که درباره ایجاد ساختگاه سد در سرشاخه های داخل استان اصفهان صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: ساختگاهی با وضعیت منابع آب مناسب در داخل این استان یافته شده است که می توان کسری منابع موجود را تامین کند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در مرحله گمانه زنی برای بحث های زمین شناسی این موضوع هستیم، افزود: تا یک ماه آینده پاسخ این مطالعات می آید و اگر مثبت باشد می توانیم امیدوار باشیم سدی در استان اصفهان خواهیم داشت که بخش قابل توجهی از ناترازی ها را با مدیریت استان برطرف می کند.

وی با اشاره به پروژه بهشت آباد نیز گفت: این پروژه ردیف بودجه دارد و تلاش کردیم در بودجه امسال، ردیف آن حفظ شود و سازمان حفاظت محیط زیست نیز باید درباره آن پاسخ دهد و مسوولیت بپذیرد.