علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهن در خصوص وضعیت راه های استان اظهار کرد: استان اصفهان با ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت با ۹ استان کشور همجوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود همچنین بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از این استان می گذرد، از این رو ساخت و ارتقاء راه‌های استان اصفهان در اولویت قرار دارد.  

وی با بیان اینکه ۱۰۹ نقطه حادثه خیز در راه‌های این استان شناسایی شده است، گفت: با هدف حذف نقاط پرحادثه و توسعه راه ها، ۱۷۱ کیلومتر راه در قالب ۲۷ قرارداد راهسازی در سطح استان اصفهان در حال احداث است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به برنامه ریزی‌های به عمل آمده در سال جاری برای ساخت و بهره برداری از ۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سطح استان، عنوان کرد: این اداره کل در صورت تأمین منابع مالی، ظرفیت احداث سالانه، ۱۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در سطح استان اصفهان را دارد.  

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حوزه مهندسی و ساخت وظیفه احداث باند دوم محورهای مواصلاتی را بر عهده دارد که به صورت بزرگراهی ارتقا می‌یابند؛ همچنین نظارت بر ساختمان‌های دولتی و مطالعه و طرح محورهایی که قرار است از ۲ خط به ۴ خط ارتقا یابند را در دستور کار قرار داده است.  

قاری قرآن با اشاره به اهمیت ارتقاء راه‌های استان ادامه داد: با اقدامات به عمل آمده در حال حاضر معادل ۸۵ درصد محورهای مواصلاتی بین استانی اصفهان به صورت چهار خطه به اتمام رسیده و مسیرهای باقیمانده نیز در دستور کار است ‌که در حال احداث و یا در شرف برگزاری مناقصه هستند، همچنین بخش عمده‌ای از محورهای اصلی بین شهرستانی نیز انجام شد.  

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۷۶۰ کیلومتر دیگر از مسیرهای استانی نیاز به ارتقا دارند گفت: براساس ضریب ترافیکی ۴۶۰ کیلومتر از محورهای سطح استان اصفهان به عنوان اولویت اول برای ارتقا شناسایی شده اند که فرآیند مطالعات آنها آغاز شده است، همچنین مطالعات برخی از این محورهای اولویت‌دار انجام شده که با تکمیل مطالعات مبحث اخذ مجوز ماده ۲۳ و مراحل بعدی پیگیری می‌شود.