صبح روز دوشنبه، ۸ آبان‌ماه، کلیمیان اصفهان همزمان با کلیمیان تهران، شیراز، یزد، کرمانشاه و کردستان با شرکت در مراسم راهپیمایی از حد فاصل کنیسه خود واقع در چهارراه فلسطین به سمت خیابان استانداری، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین را محکوم کردند. کلیمیان اصفهان با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» ضمن اعلام خشم و انزجار خود از جنایات اسرائیل و کشتار غیرنظامیان فلسطینی، خواستار توقف حملات هوایی و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه شدند و این جنایتت‌ها را مصداق بارز جنایت جنگی و نقص قوانین حقوق بشری دانستند. صیون ماه‌گرفته، رئیس انجمن کلیمیان اصفهان در این تجمع بیانیه‌ای در محکومیت جنایت اسرائیل قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

ما یهودیان ایران همگام با همه یهودیان آزاده جهان جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نموده و دولت‌های حامی این رژیم را شریک این جنایات و کشتار مردم بی دفاع فلسطین می‌دانیم.

رفتارهای این رژیم سفاک را بر خلاف آموزه های یهودیت و تورات مقدس دانسته و ضمن همدردی با مردم مظلوم و ستمدیده غزه که مدت‌هاست در محاصره رژیم صهیونیستی بوده و از حداقل شرایط لازم برای ادامه زندگی (آب) خوراک و سوخت محرومند و طی هفته‌های اخیر به‌صورت شبانه روزی مورد تهاجم و بمباران بی‌رحمانه این رژیم می‌باشند عمیقا ابراز تاسف می‌نماییم.

ضمن تجمع در کنیساهای شهرهای یهودی نشین ایران، تهران، شیراز، اصفهان کرمانشاه یزد نکات زیر را به تمامی دولت‌ها – ملت‌ها و مجامع بین‌المللی یادآور می‌شویم:

 ارتکاب جنایت و جرایم جنگی توسط رژیم سفاک صهیونیستی مورد تقبیح تمامی ادیان و آزادگان جهان بوده و اقدامات رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر هیچگونه نسبتی با دین یهود و باورهای یهودیت نداشته و ندارد.

 حمایت دولت‌های استعماری از رژیم صهیونیستی ضمن مفتضح ساختن آنها نزد ملت‌ها آنها را نیز شریک جرم رژیم صهیونیستی ساخته و مسوولیت این جنایات و کشتار افراد بی‌دفاع را به عهده آنها محول می‌سازد.

سکوت و انفعال دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و مجامع حقوق بشر در قبال جنایات صورت گرفته از طرف رژیم صهیونیستی، مصداق بارز شناسایی وضعیت موجود بوده و مسوولیت بین‌المللی دولت و سازمان‌های منفعل را به همراه دارد. ما خواستار آتش‌بس فوری و توقف جنایات رژیم صهیونیستی اعم از قتل عام کودکان زنان و هدف قرار گرفتن افراد و اماکن غیر نظامی و اماکن مقدس می‌باشیم و درخواست رفع فوری محاصره غزه جهت ارسال دارو، غذا، سوخت و ... و امدادرسانی به ساکنین دردمند این منطقه را داریم.

به امید برقراری صلح، آرامش و امنیت و عدل و انصاف در کل جهان.»