محوری بالا copy

به گزارش دنیای اقتصاد  علی قاسم‌زاده گفت: این روزها شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان درگیر تدوین برنامه ۱۴۰۳ شهرداری است، البته مقدم بر این برنامه، برنامه هفت ساله‌ای با عنوان ۱۴۱۰ تنظیم و بر اساس مطالعات عمیق، برنامه جامعی تدوین شد که قرار است برش ۱۴۰۳ آن برای سال آینده باشد. او با بیان اینکه در برنامه ۱۴۱۰ پنج هدف کلان تعیین کرده‌ایم، افزود: بر اساس نظرسنجی‌ها هدف نخست که مورد اجماع عموم مردم و فرهیختگان بود، بهبود کیفیت زیست شهری با تاکید بر کاهش آلودگی‌ها و مخاطرات زیست‌محیطی است که نشان می‌دهد دغدغه مشترک و نخست مدیریت شهری مسائل زیست‌محیطی شهر اصفهان است.   شهردار اصفهان تصریح کرد: اهداف خردی که ذیل هدف کلان بهبود کیفیت زیست شهری پیش‌بینی شده است، افزایش مطلوبیت و استفاده از حمل‌ونقل همگانی پاک است تا به نقطه مطلوبی برسد، همچنین در این برنامه کاهش آلودگی ناشی از تردد وسایل نقلیه در حلقه حفاظتی پیش‌بینی شده است، زیرا بخشی از آلودگی هوا ناشی از وسایل حمل‌ونقل درون شهری و بخشی مربوط به صنایع است.

او با بیان اینکه هدف سوم برنامه ۱۴۱۰ مدیریت فضای سبز با تأکید بر عدم فشار بر منابع آبی موجود است تا بتوانیم آن را حفظ و افزایش دهیم و راهکارهایی نیز برای آن پیدا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف این برنامه مدیریت پسماند شهر است که می‌تواند به حل مسائل زیست‌محیطی کمک کند، از این‌رو برای آن نیز برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است که نمونه آن رونمایی از سامانه «اصپاک» بود.

قاسم‌زاده گفت: ارتقای توان و پایداری زیست بوم و احیای جریان دائمی زاینده‌رود از دیگر اهداف این برنامه به‌شمار می‌رود و به همین جهت در حد اختیاراتی که داشتیم، پیگیری‌های زیادی را انجام داده‌ایم و در صف مطالبه‌گران قرار گرفته‌ایم.

او تأکید کرد: توسعه و بهبود ایمنی و پدافند غیرعامل مدیریت بحران است که در این راستا مسائلی همچون فرونشست را پیگیری می‌کنیم. شهردار اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال تدوین برنامه و بودجه ۱۴۰۳ شهر اصفهان هدف دیگر برنامه ۱۴۱۰ است، از شهروندان به‌ویژه فرهیختگان درخواست می‌کنم که اگر پیشنهادی برای نیل به این هدف دارند، با پروژه‌ای برای ۱۴۰۳ در نظر دارند که به بهبود مسائل زیست‌محیطی شهر کمک کند، می‌توانند آن را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان مطرح کنند.